וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זהבי הוא נס קטן": שני באיכותו בליגה, בועט הרבה יותר מכולם

הליגה הסינית בפגרה והתקשורת מנצלת את הזמן כדי לבחון את "תופעת זהבי": "הוא הגיע בזול ותורם המון". זהבי בועט 6.7 כדורים לשער במשחק: "ההתמודדות איתו היא כאב ראש למאמנים"

SNTV

חודש ויום חלפו מאז הבכורה של ערן זהבי בגוואנגז'ו R&F הסינית ובתקופה הזו, הכוכב הישראלי הספיק כבר לחורר רשתות ולהפוך לכוכב גדול, עם תשעה שערים בשמונה משחקים. "האריות הכחולים", שהיו בסכנת ירידה לפני הגעתו של זהבי ממכבי תל אביב תמורת כחמישה מיליון יורו, ניצבים פתאום במקום השישי, רק חמש נקודות מהמקום המוביל לליגת האלופות של אסיה והם גם בחצי גמר הגביע, שם ייפגשו לדרבי כפול את האלופה הבלתי מעורערת של השנים האחרונות, גוואנגז'ו אברגרנד, אותה זהבי כבר הספיק לנצח בדרבי לאחרונה.

הליגה הסינית יצאה לפגרה קצרה ותשוב לפעילות בעוד כשבוע וחצי, כאשר R&F תארח את שנדונג לונאנג מהתחתית בניסיון לשוב למסלול הניצחונות, אחרי שצברה רק נקודה בשני משחקי הליגה האחרונים וספגה בהם שישה שערים. הפגרה היא גם זמן טוב עבור התקשורת הסינית לבחון את התקופה הקצרה והמסחררת של זהבי ואתרים רבים הקדישו לו כתבות.

כך למשל, באתר הספורט "דונגקידי" הכינו כתבת ענק שמנתחת כל תנועה של זהבי על כר הדשא. בכתבה הוצג שינוי השיטה של גוואנגז'ו, על מנת שזו תתאים לזהבי ולתנועה שלו ללא כדור. באתר "cdvip" נכתב: "בניגוד לשחקנים כמו הולק או גרציאנו פלה, זהבי הגיע יחסית בזול ותורם הרבה, הרבה יותר. הוא תופעה, הוא נס קטן שקרה לגוואנגז'ו R&F. אפשר לקרוא לזה 'תופעת זהבי'. גוואנגז'ו הוציאה מעט כסף והפכה לאחת הקבוצות החזקות בליגה בזכותו. ביחס לעסקאות אחרות על שחקנים זרים בליגה, ההגעה של זהבי היא מהלך אדיר".

עוד בנושא

עומר דמארי ימריא לניו יורק וייפגש עם מאמן ומנהלי הרד בולס
טאלב טואטחה סובל מבקע ויחמיץ את פתיחת העונה בגרמניה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אי אפשר לעצור אותו. זהבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי אתר הסטטיסטיקות "Who Scored", זהבי הוא נכון לרגע זה השחקן עם הציון המשוכלל השני בגובהו בליגה. אחרי שישה משחקים, שלושה בלבד מתוכם בהרכב, הוא עומד על ציון של 8.02, כאשר רק רוג'ר מרטינס הקולומביאני, שהצטרף לפני שלושה מחזורים לג'יאנגסו סאנינג וכבר רשם חמישה שערים ובישול, מקדים אותו עם 8.59.

לזהבי יש עד כה 374 דקות בליגה, שם כבש חמישה שערים ובישל שלושה. הוא בועט לשער הרבה יותר מכל שחקן אחר בליגה (6.7. מרטינס שני עם 4.3 בלבד) ומשלים 80.1 אחוז מהמסירות שלו. "הניסיון להתמודד עם זהבי הפך לכאב הראש של המאמנים בליגה", נכתב בתקשורת המקומית.

באתר נוסף נכתב: "מבחינת האיכות שלו, זהבי הוא בטופ, אבל הסכום ששולם על העברתו ממש לא היה בטופ של הליגה. הנתונים שלו הרבה יותר גבוהים מכל השחקנים שהגיעו בהמון כסף. הוא יעיל בצורה מדהימה. הוא מודל לאיך עושים רכש לא יקר מדי. הרבה קבוצות בליגה מאמינות שזרים ישנו את גורלן ומוציאות סכומים אדירים, אבל זהבי הוא אחד היחידים שהצליח לעשות זאת. זהבי מהיר, חד בהחלטות שלו, יודע לכבוש בשתי הרגליים ולהשתחרר משמירה צמודה. הוא מושלם לסגנון הכדורגל של דרום סין, למרות שהוא בכלל בא מישראל. הוא אחד הזרים הטובים בליגה, בטח ביחס שבין עלות לתועלת. האנרגיות שלו, למרות שהגיע בלי מנוחה, ראויות לציון".

  • עוד באותו נושא:
  • ערן זהבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully