וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היום ששינה את ויגו": בספרד מציינים 20 שנה לחתימה של רביבו בסלטה

התקרית ביום כיפור, הגול באנפילד, ההתאקלמות בספרד והמורשת שהותיר לישראלים שבאו אחריו לליגה. היום לפני שני עשורים רביבו חתם בסלטה ויגו, שעדיין לא שוכחת: "מהזרים הגדולים שדרכו כאן"

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: השער המפורסם של חיים רביבו באנפילד

מאז שערן זהבי חתם בגוואנגז'ו והפך לכדורגלן הישראלי הראשון בסין, נותרה התהייה כמה שחקנים יחקו אותו ויגיעו לליגה בעקבותיו. הסנונית הראשונה כבר הגיעה, כשטוטו תמוז חתם בהונאן בילואוס מהליגה השנייה. אבל לפני עשרים שנה נולד פורץ דרך אחר בכדורגל שלנו: חיים רביבו. היום (שני) בדיוק לפני 20 שנה עבר רביבו ממכבי חיפה לסלטה ויגו ושינה את הכדורגל הישראלי. רביבו סלל את הדרך ללא פחות מעשרה שחקנים שעברו לקבוצות בליגה הספרדית אחריו - אבי נמני (אתלטיקו מדריד), רונן חרזי (סלמנקה), מוטי קקון (מרידה), יוסי בניון (סנטאנדר), אילן בכר (סנטאנדר), עידן טל (ראיו וייקאנו), דודו אוואט (סנטנאנדר), עומרי אפק (סנטאנדר), בן שהר (אספניול) ותומר חמד (מאיורקה).

רביבו הפך לשם דבר בסלטה ויגו. ארבע שנים מופלאות הוא בילה בקבוצה מגליסיה, שהייתה מצויה באחת מתקופות השיא שלה. ב-153 הופעות הוא 30 שערים, 23 מהם במשחקים רשמיים והפך לאחד מכוכבי הקבוצה לצד שמות מוכרים נוספים כמו ואלרי קארפין, אלכסנדר מוסטובוי, מיצ'ל סלגאדו ועוד. הוא הגיע עם סלטה לרבע גמר גביע אופ"א, ניצח את ריאל וברצלונה ורשם כמה וכמה רגעים בלתי נשכחים.

עוד בנושא:

בחזרה לשער הגדול של חיים רביבו מול ליברפול

חיים רביבו במדי סלטה ויגו. GettyImages
היה שותף לתקופה הטובה בתולדות המועדון. רביבו חוגג/GettyImages

בוויגו, מסתבר, לא שוכחים אותו גם עשרים שנה אחרי. בעיתון הגליסיאני 'מויסלסטה' פרסמו כתבה אודותיו תחת הכותרת "היום ששינה את סלטה ויגו", בה חזרו לרגעי המפתח בארבע השנים שלו בספרד, אחריהן עבר לפנרבחצ'ה, גלאטסראיי ומ.ס אשדוד לפני שפרש בשנת 2004.

"רביבו החזיק בהצעה גם מגראסהופרס השוויצרית, אבל העדיף לחתום בסלטה כדי להתחרות בליגה הספרדית. למרות שלא הרבה אנשים הכירו אותו, כבר באימונים הראשונים הוא הרשים עם טכניקה מרשימה ורגל שמאל קטלנית", נכתב. בכתבה נזכרו בפרשיה שהתפתחה ימים ספורים אחרי שרביבו נחת בספרד, כשאחד ממשחקי הקבוצה אמור היה להתקיים במהלך יום כיפור. לבקשתו, סלטה הצליחה להקדים את שריקת הפתיחה בכמה שעות, כך שהוא היה יכול לפתוח בהרכב אך להיות מוחלף במחצית השנייה ולהספיק לסעודה המפסקת. "כבר אז רביבו עלה לכותרות בכל ספרד. הוא טען שעוד לפני שחתם בסלטה סגר עם ראשי הקבוצה שלא ישחק ביום כיפור. בכל מקרה, זמן קצר לאחר מכן הוא הגיע שוב לכותרות, הפעם בזכות היכולת שלו על המגרש ולא בגלל תקריות מחוצה לו", נכתב.

חיים רביבו במדי סלטה ויגו. GettyImages
גם בספרד למדו להכיר את יום כיפור. רביבו/GettyImages

בכתבה צוין ש"רביבו הוא אחד הזרים הגדולים בתולדות סלטה ויגו" והוזכר הגול המיתולוגי מול ליברפול באנפילד בשמינית גמר גביע אופ"א ב-1998: "שער נפלא שייזכר לנצח כרגע מכונן בהיסטוריה של המועדון". מכאן העונה של רביבו עלתה על המסלול הנכון. פחות מחודש לאחר מכן, הוא כבש צמד ב-2:6 על ריאל אוביידו ובהמשך הבקיע שערי ניצחון נגד ריאל סראגוסה וסלמנקה. את העונה סיים עם תשעה שערים, שמונה מתוכם בליגה.

אחרי שנתיים הפציעות התכופות הובילו אותו לעזיבה ולמעבר לטורקיה, בה בנה לעצמו מוניטין מרשים גם בפנרבחצ'ה וגלאטסראיי. בספרד, על כל פנים, עדיין זוכרים אותו היטב.

צפו ברביבו כובש מול ברצלונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully