וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום לפני 17 שנה: השער של חיים רביבו נגד ליברפול באנפילד

הישראלי זיהה קו הגנה מפורק, התעלם מנסיונות הבלימה האנגלים והכניע את דייויד ג'יימס. צפו באחד מהשערים הגדולים בקריירה של רביבו, שהפך את הבכורה האירופית של סטיבן ג'רארד לחוויה מרה

אימג'בנק GettyImages

אם ישאלו את המעריצים השרופים של סטיבן ג'רארד באיזה משחק האליל שלהם ערך את הופעת הבכורה שלו במפעלים האירופים, הם בוודאי ישיבו "זה היה נגד סלטה ויגו, מתישהו בעונת 1998-99". ובכן, זו לא תהיה טעות.

היום בדיוק לפני 17 שנים, ב-8 בדצמבר 1998, סטיבן ג'רארד ערך את הופעת הבכורה שלו באירופה. הקשר האנגלי היה אז בן 18 שנים, 6 חודשים ו-8 ימים והוא היה האיש האחרון שעמד בין חיים רביבו לאחד מהשערים המרשימים בקריירה שלו. עמד ביניהם, ולא הצליח למנוע אותו.

זו הייתה עונת 1998-99 והמפעל היה גביע אופ"א. סלטה ויגו של רביבו עברה בסיבוב הראשון את ארג'ש הרומנית ובסיבוב השני חלפה על פני אסטון וילה. בשמינית הגמר המתינה ליברפול, שאמנם לא הייתה קבוצה מבריקה, אבל עדיין הייתה שם אירופאי גדול וכבר עברה יריבה ספרדית אחרת בסיבוב הקודם: ולנסיה של קלאודיו ראניירי, קלאודיו לופס, גאיצקה מנדייטה וסנטי קניסארס.

רביבו היה אז בעיצומה של העונה השלישית שלו בסלטה ויגו, אבל באותם ימים לא היה בשיאו, גם בגלל פציעה. במשחק הראשון, ניצחון 1:3 בבלאידוס, הוא אפילו לא נכלל בסגל, אבל באותה התמודדות החלוץ לובו פנב ספג כרטיס צהוב שגרם להשעייתו מהגומלין.

חיים רביבו, סלטה ויגו. Shaun Botterill, GettyImages
השאיר למפרי וג'רארד אבק. רביבו/GettyImages, Shaun Botterill

30,289 אוהדים הגיעו לאנפילד וקיוו לראות מהפך. בהפסקה התוצאה עדיין הייתה 0:0 ועם העלייה למחצית השנייה, המאמן המארח ז'ראר הוייה שלח למגרש את הקשר דני מרפי על חשבונו של שחקן ההגנה פיל באב. האדומים לחצו, אבל בדקה ה-57 הגיעה העקיצה.

סטיב סטונטון ניסה למצוא את אחד מחבריו במסירת עומק, אבל הכדור נעצר אצל קלוד מקאללה. הצרפתי העביר למאזיניו, קיבל ממנו בחזרה ושלח שמאלה לרביבו. ההגנה של ליברפול יצאה קדימה שתי שניות לפני כן, והקשר הישראלי זיהה לפניו חוליה אחורית לא מסודרת. הוא דהר קדימה, עבר את מרפי, השאיר מאחור את סטיבן ג'רארד ובעט ברגל ימין לפינה הרחוקה של דייויד ג'יימס. "עכשיו התקוות של ליברפול בוודאי התפוגגו", קרא השדר האנגלי, "האיש שפתח בהרכב במקום פנב המורחק, רביבו, עשה סוף לכל תקוות ההתאוששות של ליברפול".

מכאן העונה של רביבו עלתה על המסלול הנכון. פחות מחודש לאחר מכן, הוא כבש צמד ב-2:6 על ריאל אוביידו ובהמשך הבקיע שערי ניצחון נגד ריאל סראגוסה וסלמנקה. את העונה סיים עם תשעה שערים, שמונה מתוכם בליגה.

סלטה הייתה בשיאה באותה תקופה של שני הניצחונות של ליברפול, ו-2:4 על מאיורקה במחזור כעבור כמה שבועות אפילו העלה אותה לפסגה. אחרי שפגרת החורף של המפעלים האירופים הסתיימה, רביבו וסלטה הודחו מגביע אופ"א על ידי מארסיי, אבל בליגה הם המשיכו להרשים ובמחזור ה-29 גם הביסו את ריאל מדריד 1:5 (75 דקות לרביבו). לצערם של הגליסיאנים, הם הגיעו לסיום עם העונה ללא אנרגיות ושני הפסדים בשני מחזורים הסיום הורידו אותם למקום החמישי - מחוץ לליגת האלופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully