וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימיות זהירה ממינוי של סם אלרדייס: "יתווה מנטליות מנצחת"

בתקשורת הבריטית ביקרו בעיקר את ההתאחדות ואת מצבו של הענף ("לאמן את הנבחרת זו אפילו לא העבודה הכי טובה בבריטניה"). ג'יימי קראגר חושש מהסגנון ההגנתי של ביג סם, שרינגהאם מפרגן

מאמן סנדרלנד סם אלרדייס. AP
הופעת הבכורה על הקווים: ב-1 בספטמבר. אלרדייס/AP

עידן חדש בנבחרת אנגליה. סם אלרדייס מונה אמש (שישי) למאמן הנבחרת, והמשימה הראשונה שלו תהיה להצעיד את אנגליה למונדיאל 2018 ברוסיה. הופעת הבכורה שלו בתפקיד תהיה ב-1 בספטמבר, במשחק ידידות מול יריבה שעדיין לא נקבעה בוומבלי, ושלושה ימים לאחר מכן הוא כבר יתארח אצל סלובקיה בפתיחת מוקדמות מונדיאל 2018.

על פי רוב, התקשורת האנגלית תמכה במהלך, והביקורות, ברובן, הופנו אל עבר ההתאחדות ומצבו של כדורגל האנגלי, ופחות כלפי אלרדייס עצמו. "המינוי הזה מפריך את ההילה שבתפקיד", כתב פול הייוורד ב"דיילי טלגרף". "זה לא דבר רע, וזה לאו דווקא עלבון לביג סם. צריך היה להפשיט מהג'וב את המעמד המיתי שלו, את הילת המשיח. הג'וב הכי טוב בכדורגל? איזו פארודיה. לאמן את הנבחרת זו אפילו לא העבודה הכי טובה בבריטניה. אלרדייס ירצה להחזיק בכדור, עם מטרה. לעתים זה לא יהיה יפה, אבל אנגליה לא במצב של לחשוב על יופי. היא על הברכיים. מעל הכל, הוא יזהה את החולשה של השחקנים וינסה לנצל את נקודות החוזק שלהם. הוא יתווה מנטליות מנצחת. אנגליה צריכה לרדת מההר שלה".

פרשן סקיי ג'יימי קראגר הוסיף: "קשה לשבור את הקבוצות של אלרדייס. הוא בדרך כלל אימן קבוצות תחתית. הוא עשה עבודה יוצאת מהכלל בבולטון אבל רוב הזמן ניסה לעצור את היריבה. הדבר הכי טוב בקבוצות שלו הוא שהן שמרו על רשת נקייה וניסו להקשות על היריבה. כשמסתכלים על הבית במוקדמות המונדיאל, אנגליה תהיה פייבוריטית ענקית בכל משחק שלה. זה סימן השאלה - האם סם יכול להכין נבחרת לנצח משחקים, ולא לעצור את היריבות? הוא יתמודד עם שחקנים מהקבוצות הגדולות, ששמים דגש על הצד היפה של המשחק. לא היו לו שחקנים כאלה בעבר, אבל הוא מאמן שמתאקלם, והוא תמיד הצליח".

טדי שרינגהאם, ששיתף עם אלרדייס פעולה בווסטהאם, סיכם: "קורות החיים שלו לא מראות על הצלחה גדולה כמו של קאפלו או אריקסון, וזו סיבה לדאגה, אבל ההתאחדות רצתה מאמן אנגלי, ובמקרה כזה סם הוא הטוב ביותר, והאיש הנכון לתפקיד. לא תהיה לו שום בעיה לטפל באגואים הגדולים של הנבחרת".

עוד בנושא:

עכשיו זה רשמי: סם אלרדייס מונה למאמנה החדש של נבחרת אנגליה

וכך הגיבו בטוויטר למינוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully