וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השואו של טיטי ושוטה: סיכום ה-1:2 של מכבי תל אביב מול קאיראט

טל בן חיים2 הציג מחצית ראשונה א-לה זהבי בסין, ארבלדזה העניק הדרן במסיבת העיתונאים הכי מגניבה בישראל מאז מוריניו. בין לבין מכבי תל אביב גמגמה והיתה קרובה להדחה מול קאיראט אלמטי. אבל אז, כרגיל, הגיע הקפטן הצהוב וכבש שער ניצחון. אורן יוסיפוביץ מסכם

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

"קואץ', כאן!", קרא אחד העיתונאים והרים יד כדי ששוטה ארבלדזה יזהה מהיכן נשאלה השאלה.

"כן, כן, אני יודע", אמר מאמן מכבי תל אביב, והמשיך להסתכל למרכז החדר.

אצל אוסקר היו אלה השיהוקים והיד הנוגעת באוזן, אצל סוזה המילים החוזרות והלעתים משובשות (ולוסיטי, קאפסיטי, פרוגנוטוסיס), אצל פאקו פלומת השיער שמתחת לשפה, אצל יוקאנוביץ' הגובה ומבטי האני-לא-רוצה-להיות-פה-איך-מגיעים-להית'רו, אצל פטר בוס האנגלית הקולחת.

שוטה ארבלדזה לא מסתכל לעיתונאים בעיניים. זה כנראה הקטע שלו.

עוד בנושא:
אלברמן הציל את מכבי תל אביב, שגברה 1:2 על קאיראט אלמטי
הכירו את פנדורי, היריבה הבאה של מכבי תל אביב בליגה האירופית
מכבי ת"א הרוויחה זמן, באר שבע ניצלה מהמבוכה: סיכום של הישראליות

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מאמן מכבי תל אביב שוטה ארבלדזה. ברני ארדוב
אין קשר עין. ארבלדזה/ברני ארדוב

כשהראשון שאל, הזיז ראשו מצד לצד, כאילו הוא מחפש מרגל בחדר, או זבוב. כשהשני שאל, הסתכל מטה אל שתי ידיו. כשהשלישי שאל הישיר מבט לתוך הקיר. וגם כשקראו לו, זה לא עזר. אין קשר עין.

המשחק שנגמר כחצי שעה קודם לכן, בנתניה, ובו ניצחה מכבי תל אביב 1:2 את קאיראט אלמטי, לא היה מרתק פרט לשלושה-ארבעה רגעי פיק. משחק יולי טיפוסי, כזה שאת התקציר שלו צריכות ללוות אסופות קוצים מתגלגלות במדבר. האיצטדיון לא מלא, הסגל רחוק מלהיסגר, שם היריבה מזכיר כת שרוברט לנגדון מנסה לעצור, אוהד אורח ביציע מפנה לכיוון המגרש לפטופ פתוח ובמסך דגל קזחסטן — מה לעזאזל?! — ואת שער הניצחון החשוב כל כך של מכבי תל אביב כובש הקפטן. לפחות במובן הזה, עסקים כרגיל.

טוב, נו, הקפטן הנוכחי לובש מספר אחד פחות, והוא ממש לא סקורר. אבל זה עדיין הספיק לו לדפוק וולה, ברגל שמאל, פנימה, ולשלב הבא במוקדמות הליגה האירופית. "היינו רגילים לזהבי בדקות האלה", דור מיכה שילב געגוע עם מחמאה, "והיום קיבלנו את אלברמן". "אני לא נוהג להבקיע הרבה", הקפטן שילב צניעות עם מציאות, "וכשזה קורה זה באמת כיף גדול". כמו הבאזר-ביטר מול מכבי חיפה לפני קצת יותר משנתיים, למשל. אבל כשאלברמן אומר 'כיף גדול' אל תדמיינו אותו נרגש. הבחור, בעת הכיבוש ובעת הדיבור עליו, רציני כמו הפסד בפנדלים. כששאלתי אותו על כך, ענה: "אני מאוד שקול, גם במשברים וגם ברגעים יותר שמחים. נשאר מרוכז. זו היתה הבעיטה היחידה שלי במשחק", פירט את אחוזי ההצלחה, והתייחס למצבור הקלאץ' הצהוב באירופה (פלזן, באזל, בניון בחוץ והוא בבית): "זו הרוח של מכבי. למרות כל השינויים ולמרות התזוזות בכל מני עמדות במועדון — רוח המועדון חזקה מהכל". אגב רוח — כולל אמש, מכבי תל אביב עברה 21 משחקי בית בשלבי נוקאאוט של גביא אופ"א/ליגה אירופית, ומעולם לא הפסידה. את הראיון שלו חתם גל: "היו דקות שכמובן לא הרגשנו רגועים בהן".

וזה הלקח שמכבי תל אביב צריכה לקחת מאמש. לא היה הרבה הבדל בין הדחה נוראית לחגיגות שמחה בנתניה. הפער אכן היה וולה-שמאל של אלברמן, והסטטיסטיקה האישית שלו מעידה עד כמה זה נדיר. אחרי השוויון של גוהו הקזחים הגיעו לעוד הזדמנות וחצי, וגול אורח היה כנראה גומר את הסיפור — עם כל הכבוד לרוח ולמועדון. ובמצב הרגיש בו נמצאת מכבי, על כל רבדיה, זה היה יכול להיות הרסני מאוד. ההגנה לא היתה איתנה, הקישור לא יצירתי מספיק, אורלנדו סה נראה כמו שחקן שגם שער ניצחון לא ישאיר אותו בקבוצה ובמחצית הראשונה זה היה טב"ח2 ועוד 21. בן חיים שרף את הקו, כבש שער נהדר, ספג צהוב עצבני, סחט צהוב בחזרה ועוד שלוש עבירות, ובעצם: נראה כמו ערן זהבי נגד סינים. המחצית הראשונה היתה מופע בלעדי שלו.

שחקן מכבי תל אביב טל בן חיים מול קאיראט. ברני ארדוב
שחק אותה זהבי. בן חיים/ברני ארדוב

"זו היתה מחצית סבירה שלנו", שוטה יצא מגדרו. "טיטי נתן אקשן טוב בצד שמאל, וכמעט כבשנו מנגיחה של… נו… איך קוראים לו? נוסא!". האמנז'יה הרגעית של אלברדזה לא מעידה על הכלל, אבל כן מרימה להנחתה שמכבי שוב עברה קיץ איטי מדי. המאמן הגיע מאוחר, הסגל עדיין לא נמתח, מחליף לזהבי עדיין לא לובש צהוב, ואותן רעות שגמרו למכבי את הסיפור מול מאריבור כמעט עשו זאת שוב אמש.

למזלה של הסגנית, אתמול היה שם אלברמן.

למזלנו, היה שם את שוטה, עם מסיבת העיתונאים הכי מגניבה בישראל מאז מוריניו. כשנשאל על רכש, ענה: "עכשיו אני חושב רק על מקלחת טובה וכוס קפה או תה. זה היה שבוע ארוך ומעייף, עברנו משחק קשה ועכשיו אני צריך את השלווה שלי. עד 9 בבוקר. מ-9 בבוקר הטלפון שלי שוב יהיה פתוח ותוכלו להתקשר ולשאול על שחקנים שאולי יבואו".

הוא נשאל על בעיית החוד: על סה שלא מספק סחורה, על עדן בן בסט שלא מקבל דקות, על ברק יצחקי. את המשך השאלה קטע צלצול טלפון שנשכח על ידי אחד הקזחים. קצין התקשורת של מכבי, עופר רונן, ניסה להשתיק את הנייד מבלי להפריע לשאלה ולתשובה. אבל דעתו של שוטה הוסחה כבר מזמן. "תכבה את זה, פשוט תכבה את זה", אמר, חטף את המכשיר מידו של הדובר ולימד חדר שלם כיצד מכבים אייפון תחת אש.

השואל שאל אם צריך להשלים את השאלה, אבל ארבלדזה לא היה צריך השלמות. "כן, אני יודע לאן אתה חותר ויהיה לי קל מאוד לענות", אמר. "כולנו מבינים - היה פה ערן, מייקל ג'ורדן, אתה נותן לו כדור והוא עושה גול", הדגים בעזרת ידיו. "עכשיו אין לנו מייקל ג'ורדן יותר, אז אנחנו צריכים לחפש מישהו אחר".

שחקן מכבי תל אביב גל אלברמן חוגג. ברני ארדוב
סקורר לעת מצוא. אלברמן/ברני ארדוב

מייקל של אמש, אלברמן, אמר בעקיפין שהוא מאמין שיגיעו עוד ארבעה שחקני רכש. לאחר מכן הסביר הקפטן שזה היה עניין של ריזיקה ("בכל שבוע עד עכשיו בא שחקן אחד, ויש עוד ארבעה שבועות עד פתיחת הליגה"), אבל כשהמאמן שמע את ההצהרה ענה:

"הוא אמר 4? מה יש לי כבר להוסיף? אם הוא אמר, אולי הוא יודע יותר ממני". וארבלדזה חייך בערמומיות ועזב את החדר. הוא יצא מהאיצטדיון, חילק כמה סלפיז וצחק עם כמה אוהדים. וכשסיים עם השניים האחרונים והתרחק, האחד אמר לחברו: "איזה גבר".

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully