וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ולדימיר פוטין: "המטרה היא אותה מטרה - ליצור דימוי שלילי של מדינות ועמים"

נשיא רוסיה תקף אחרי חשיפת דגימות השתן 'הנגועות' של ספורטאים במשחקי החורף סוצ'י 2014: "האווירה מזכירה את זו שלפני 1980, יש כאן התערבות פוליטית בספורט. עמדתנו ברורה - אין מקום לסימום בספורט". הוועד האולימפי עשוי להשעות את רוסיה

מערכת וואלה!

האם הממשל הרוסי סייע לספורטאים במהלך משחקי החורף בסוצ'י 2014? על פי גורמים בכירים בארצות הברית עולה שכן. כמעט שנתיים מאז שהטורניר ברוסיה הסתיים ורגע לפני שריקת הפתיחה של המשחקים האולימפיים בריו, בארה"ב חשפו שיתוף פעולה בין WADA, הוועד העולמי למלחמה בסמים בספורט, לאיגוד האתלטיקה הרוסי במהלכו ספורטאים מקומיים הורשו להשתמש בסמים על מנת לשפר את הביצועים.

בדו"ח, שהוביל עורך הדין ריצ'ארד מקלארן ונחשף במסיבת עיתונאים בטורנטו, הוצגו היום (שני) האשמות קשות נגד ההתאחדות הרוסית, אותן חשף שר הספורט לשעבר, גרגורי רודנצ'קוב. האחרון ציין כי לפחות 14 ספורטאים שזכו במדליות עבור רוסיה בסוצ'י היו חלק מהקנונייה כאשר דגימות השתן שלהם, בן היו ראיות חותכות לשימוש בסמים, הוחלפו בדגימות נקיות. מקלארן הציג את הראיות שאסף בחקירתו כאשר מלבד השר לשעבר גורמים נוספים ברוסיה העניקו עדויות דומות.

הוועד האולימפי הבינלאומי אמור להתכנס מחר ולקבל החלטות ראשונות בעקבות הממצאים, כשעל הפרק גם השעיית כל המשלחת הרוסית מריו 2016. הנשיא תומאס באך אמר: "הממצאים מלמדים על התקפה מדהימה וחסרת תקדים בטוהר הספורט ובמשחקים האולימפיים. על כן, הוועד האולימפי לא יהסס לנקוט בסנקציות חמורות כנגד ספורטאיים בודדים או ארגונים מעורבים".

כזכור, סוצ'י נחשבת לטורניר היקר ביותר בהיסטוריה האולימפית כאשר יותר מ-50 מיליארד דולר הושקעו בהכנות. במהלך הטורניר קטפה רוסיה 13 מדליות זהב ו-33 מדליות בסך הכול. נשיא הוועד האולימפי, תומאס באך, סיפר בשבוע שעבר כי הוא מקווה כי הטורניר בריו יהיה נקי מספורטאים המשתמשים בחומרים אסורים. אין ספק כי החשיפה האחרונה מטילה צל כבד על אירוע הספורט הגדול בעולם, פחות מחודש לרגע הפתיחה בברזיל.

עוד בנושא:
כזאת עוד לא הייתה: 90 שניות על הרוכבת לריו שני בלוך

אלכסנדרה קולטי גולשת סקי אלפיני ממונאקו מועדת במשחקי סוצ'י 2014. GettyImages
המשחקים האסורים? סוצ'י/GettyImages

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, התייחס לסערה במולדתו: "אין מקום לסימום בספורט כאשר אלו שאשמים ישלמו מחיר יקר. יש נסיגה מסוכנת של התערבות פוליטית בספורט. המטרה היא אותה מטרה כמו פעם - ליצור דימוי שלילי של מדינות ועמים. האווירה כעת מזכירה את אותה האווירה ב-1980 כאשר מדינות מערביות רבות קראו להחרים את המשחקים האולימפיים במוסקבה. עבורנו יש עמדה ברורה לפיה אין מקום לסימום בספורט, רוסיה מודעת היטב לחשיבותה של התנועה האולימפית והיא חולקת את הערכים הספורטיביים של כבוד הדדי, הגינות, סולידריות, רוח ידידותית ושיתוף פעולה".

במקביל, קיימים דיווחים לפיהם אם רוסיה תושעה מריו 2016, היא תפעל בצורה נוקשה על מנת שמדינות רבות אחרות יחרימו את המשחקים האולימפיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
רוסיה ולדימיר פוטין במהלך ביקור בפינלנד. 1 ביולי 2016. AP
תוקף. פוטין/AP
  • עוד באותו נושא:
  • סוצ'י 2014

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully