וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילמוטס פוטר מבלגיה, בהתאחדות טוענים: "המאמן החדש ימונה עד ה-1 בספטמבר"

שנתיים לפני תום חוזהו, בהתאחדות בחרו לסיים את דרכו של המאמן אחרי הכישלון ביורו 2016: "מודים למארק, אך אנחנו זקוקים לדף חדש". דיווח: ואן חאל הוא המועמד המוביל לרשת את וילמוטס

צילום: קובי אליהו עריכה: טל רזניק

ההתאחדות הכדורגל הבלגית ערכה היום (שישי) מסיבת עיתונאים בו הודיעה על פיטוריו של מאמן הנבחרת בשנים האחרונות מארק וילמוטס בעקבות הכישלון ביורו 2016. ההערכות מאז ההדחה ברבע גמר היורו על ידי ויילס היו כי שחקן העבר, ששימש מאמן הנבחרת מאז שנת 2012, ישלם בתפקידו, ואכן היום הצפוי קרה.

בהתאחדות הבלגית הודיעו: "חוזהו של מארק היה עד גביע העולם ב-2018 אף בהתאחדות הגיעו למסקנה לפי אנחנו זקוקים לדף חדש. אנחנו מודים לווילמוטס על עבודתו בארבע השנים האחרונות. הרעיון שלנו הוא להביא איש חדש לתפקיד, ונעשה את תהליך הבחירה בצורה שקופה. המאמן הבא יעמוד על הקווים כבר במשחק הידידות מול ספרד ב-1 בספטמבר".

מאז שמונה לתפקיד ב-2012, השדים האדומים הפכו לאחת הנבחרות הטובות בעולם כאשר הוא רשם 43 ניצחונות מ-54 משחקים בדרך לצמרת הדירוג של פיפ"א. אולם יורו 2016, אליו הגיעה בלגיה כאחת הפייבורטיות לזכייה, טרף את הקלפים מבחינת המאמן כאשר יחסיו העכורים עם השחקנים הכריעו. על פי הדיווחים בתקושרת הבלגית מיד עם סיום ההדחה מול ויילס שוער הנבחרת וצ'לסי, טיבו קורטואה, הכה את וילמוטס. מלבד התקרית האלימה במהלך הטורניר המאמן ספג ביקורת רבה על ההרכבים, ההכנות ושיטות האימון שלו כאשר טביעת היד שלו אפילו לא ניכרה במשחקם של השדים האדומים.

עוד בנושא:
דיווח באיטליה: מאנצ'יני התפטר מאינטר, עשוי להתמנות למאמן נבחרת אנגליה
דיווח: אנדריי שבצ'נקו מונה למאמן נבחרת אוקראינה
ברצלונה תפתח את העונה מול בטיס, ריאל מדריד תתארח אצל סוסיאדד

מארק וילמוטס מאמן נבחרת בלגיה. רויטרס
ההדחה מול ויילס עשתה את שלה. וילמוטס/רויטרס

בינתיים, המועמד המוביל לרשת את וילמוטס הוא לואיס ואן חאל. אקס מנצ'סטר יונייטד הוא השם הבכיר שעולה בתקשורת הבלגית והאנגלית. ההולנדי המנוסה סיים קדנציה מאכזבת אצל השדים האדומים ובתקופה האחרונה שמו נקשר עם מספר קבוצות ונבחרות, אך ייתכן כי דווקא בלגיה תהיה זו שתזכה בשירותיו, דווקא אחרי התעניינות מצד ההתאחדות ההולנדית בנוגע לתפקיד מנג'ר העל של הנבחרות.

על פי הדיווח, ואן חאל יגיע בימים הקרובים לנהל שיחות עם ההתאחדות הבלגית כאשר המטרה הראשונה שלו תהיה העפלה לגביע העולמי ב-2018. כזכור, במונדיאל 2014 בברזיל הוביל המאמן את נבחרת הולנד עד חצי הגמר, אז נכנע לנבחרת ארגנטינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
לואי ואן חאל מאמן מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
ג'וב מפתיע. ואן חאל/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully