וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א-פנדורי, מכבי חיפה-עוסמנליספור/קישינב, בית"ר-ברטיסלבה/יגלבה

אם יעברו את קאיראט, הצהובים יצטרכו לעבור את היריבה מרומניה בדרך לשלב הפלייאוף בליגה האירופית. אם תעבור את נומה קאליו, מכבי חיפה תיסע לטורקיה או מולדובה. הסלובקים או הלטבים מחכים לקבוצה של רן בן שמעון. הכירו את היריבות

באדיבות ערוץ 20

הגרלת הסיבוב השלישי במוקדמות במוקדמות הליגה האירופית נערכה היום (שישי). כל שלוש הקבוצות הישראליות במפעל - מכבי תל אביב, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים - היו מדורגות וקיבלו הגרלות סבירות, אם יצליחו להגיע לשלב המוקדמות השלישי. המשחק הראשון בין הקבוצות ייערך ב-28 ליולי, והגומלין ב-4 לאוגוסט.

מכבי תל אביב שסיימה את משחק החוץ שלה נגד קייראט הקזחית בתוצאת תיקו 1:1 קיבלה הגרלה סבירה שתפגוש את פנדורי הרומנית, שהדיחה את הפועל תל אביב במוקדמות הליגה האירופית לפני שנתיים. המשחק הראשון ייערך מחוץ לישראל.

מכבי חיפה, שעוד צריכה לעבור את נומה קאליו האסטונית אחרי ה-1:1 הביתי, תפגוש בסיבוב הבא למנצחת בין זימברו קישינב לעוסמנליספור הטורקית, כשבמפגש הראשון בין הקבוצות במולדובה הן נפרדו ב-2:2. נגד הקבוצה הטורקית עומדת חקירה פתוחה של ה-CAS וייתכן כי תודח מהמשך המשחקים. המפגש הראשון יתקיים מחוץ לישראל.

בית"ר ירושלים גברה במשחק הראשון על אומוניה ניקוסיה בטדי 0:1, ואם תעבור את הקפריסאים היא תחכה למנצחת בין סלובן ברטיסלבה הסלובקית ליגלבה הלטבית שנפרדו ב-0:0 במשחק הראשון בסלובקיה. גם במקרה הזה המשחק הראשון ייערך מחוץ לישראל.

עוד בנושא

מוקדמות הליגה האירופית: מכבי תל אביב וקאיראט נפרדו ב-1:1
מוקדמות הליגה האירופית: מכבי חיפה ונומה קאליו נפרדו ב-1:1
מוקדמות הליגה האירופית: בית"ר ירושלים גברה 0:1 על אומוניה ניקוסיה

מאמן מכבי תל אביב שוטה ארבלדזה. אתר רשמי מכבי תל אביב, אתר רשמי
פנדורי מחכה. ארבלדזה/אתר רשמי, אתר רשמי מכבי תל אביב

הכירו את פנדורי - היריבה האפשרית של מכבי תל אביב

האצטדיון: סטדיום מונסיפאל בטארגו ג'יו המכיל 20,054 אלף מקומות ישיבה. האצטדיון, שהוקם ב1963, עבר שיפוץ מאסיבי ב-2009 והוגדל לכמות המושבים הנוכחית.

בליגה: הקבוצה נחשבת לאחת מהכוחות העולים של הכדורגל הרומני בשנים האחרונות. פנדורי היא חברה בקבוצת הצמרת ברומניה ובעונה הקודמת היא סיימה במקום השלישי, מרחק ארבע נקודות מאסטרה ג'ורג'יו האלופה.

באירופה: ההיסטוריה של הקבוצה במפעלים האירופים לא מרשימה. פנדורי הופיעה רק פעם אחת בשלב הבתים של הליגה האירופית ב-2013/14 כאשר ניצחונה הגדול ביותר באירופה היה 0:4 לבאדיה טאלין באותה העונה. פנדורי מדורגת רק שתי נקודות מעל עירוני קריית שמונה עם 214 בדירוג האירופי לעומת 216 של הקבוצה של איזי שירצקי. באותה עונה הצליחו הרומנים להדיח את הפועל תל אביב של רן בן שמעון עם 2:3 בסיכום שני המשחקים כאשר אריק, הקשר הברזילאי הנהדר של הרומנים, ניצח על החגיגה.

המאמן: פיטרה גיוארגש. חלוץ העבר בן ה-51 נחשב לאחד המאמנים הוותיקים ברומניה והוא הגיע לפנדורי אחרי תקופה בפולי טימישוארה.

הכוכב: אדריאן יואן הורה. החלוץ הרומני בן ה-27 הגיעה לקבוצה בעונה הקודמת ופרח עם 19 שערים ב-35 הופעות. להורה יש רק שתי הופעות בנבחרת רומניה והוא כמעט ונכנס לסגל הנבחרת ליורו האחרון

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקני פנדורי חוגגים. ברני ארדוב
ככה נגמר הביקור הקודם של פנדורי בישראל/ברני ארדוב

הכירו את אוסמנליספור/זימברו קישינב - היריבות האפשריות של מכבי חיפה

עוסמנליספור

האצטדיון: עוסמנלי, שהוקם ב-1974 ושופץ ב-2008, מכיל כ-20 אלף מקומות ישיבה.

בליגה: הקבוצה הצנועה מהעיר אנקרה הרימה הרבה גבות כשסיימה את העונה שעברה במקום החמישי - מקום אחד לפני גלאטסראיי הגדולה.

באירופה: מדובר בהופעה השנייה בסך הכול של הקבוצה באירופה, לאחר ששיחקה באינטרטוטו בעונת 2005, והודחה כבר בסיבוב הראשון.

המאמן: מוסטפה רשיט אקצ'אי בן ה-57 שאימן בעבר גם את טרבזונספור ואקהיסאר בלדייספור. מאמן את הקבוצה מאז 2015.

הכוכב: החלוץ הקמרוני הוותיק, פייר וובו (34), ששיחק בעבר בליגה הספרדית וגם בפנרבחצ'ה. שחקנים נוספים ששווה לשים אליהם לב: פאפה אנדאיי, שכבש בעונה שעברה 11 שערי ליגה והחלוץ צ'ייק דיאבטה, שהגיע העונה מבורדו.

פייר וובו שחקן מאיורקה חוגג. רויטרס
יפגוש את מכבי חיפה? פייר וובו/רויטרס

זימברו קישינב

האצטדיון: זימברו הוקם ב-2006 ומכיל 10,400 מקומות ישיבה. בנוסף הוא מארח את משחקיה של נבחרת מולדובה. בנייתו ארכה כ-27 חודשים והושקעו בו 11 מיליון דולרים.

בליגה: זימברו סיימה את העונה שעברה במקום השלישי, אחרי שריף טירספול ודאצ'יה קישינב, עם 49 נקודות - 16 פחות מהשתיים הראשונות ושבע יותר מזריה באלטי שסיימה רביעית.

באירופה: זימברו מעולם לא הגיעה לשלב הבתים של אחד המפעלים האירופיים, אך חברה קבועה יחסית בשלבי המוקדמות. בעונת 1993/94 הפסידה לבית"ר ירושלים 3:1 בסיכום שני המפגשים במוקדמות ליגת האלופות, ובעונת 1995/96 הדיחה את הפועל תל אביב ממוקדמות הליגה האירופית עם 0:2 בסיכום שני המפגשים.

המאמן: הרומני בן ה-39, פלאביוס סטוצ'יאן, שאימן בעיקר בליגה הרומנית, בין היתר את דינמו בוקרשט.

הכוכב: הקשר הברזילאי דייגו לימה בן ה-30, שהגיע העונה מבואבישטה הפורטוגלית. שחקנים נוספים ששווה לשים אליהם לב: אלכס ברונו הברזילאי ואמנאסיו פורטס הפורטוגלי (בקבוצה שישה ברזילאים ושני פורטוגלים).

תמאש פרישקין שחקן נבחרת הונגריה כובש שער. רויטרס
ישוב לישראל? כוכב ברטיסלבה, תמאש פרישקין/רויטרס

הכירו את סלובן ברטיסלבה/יגלבה - היריבות האפשריות של בית"ר ירושלים

סלובן ברטיסלבה

האצטדיון: הפסיינקי שבבירת סלובקיה הוא אצטדיון ישן מ-1962, שאירח משחקים ביורו הצעירות בשנת 2000. הוא מכיל כ-11,500 צופים.

בליגה: סלובן סיימה אשתקד עונה שנייה ברציפות ללא אליפות כשהייתה רחוקה 14 נקודות מהאלופה טרנצ'ין. השתיים אף נפגשו בגמר הגביע הסלובקי, כשהאלופה השלימה דאבל עם ניצחון 1:3.

באירופה: הסלובקים עברו את הסיבוב הראשון אחרי שיריבתם פרטיזני מאלבניה החליפה את סקנדרבג האלופה במוקדמות ליגת האלופות. הישג השיא של הקבוצה בשנים האחרונות היה הגעה פעמיים לשלב הבתים של הליגה האירופית, אך בשתי הופעות ביחד השיגה ברטיסלבה נקודה אחת בלבד. בשנת 1969 רשמה הקבוצה הישג מדהים שזכתה בגביע אירופה למחזיקות עם ניצחון בגמר 2:3 על ברצלונה.

המאמן: ניקודימוס פפאואסיליו. קשר נבחרת קפריסין היה ידוע בעיקר בגבולות האי, למרות קדנציה קצרה ולא מוצלחת בניוקאסל. אחרי פרישתו החל לאמן בקפריסין, כשעבר בין שלל קבוצות ביניהן אפולון לימאסול ודוקסה לפני שקיבל בשנה שעברה את סלובן ברטיסלבה.

הכוכב: תמאש פרישקין. חלוץ נבחרת הונגריה מוכר לחובבי הכדורגל בישראל בזכות המועמדות הנצחית שלו למכבי חיפה. התקופות הטובות ביותר שלו בקריירה עד כה היו באלניה ולדיקווקז, ווטפורד ובעונה שעברה הרשית 10 פעמים ב-24 הופעות בסלובן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקרוב בבירה? שחקני יגלבה חוגגים/מערכת וואלה!, צילום מסך

יגלבה

האצטדיון: המרכז האולימפי של זמגלה, שמארח את משחקי הבית של יגלבה מכיל רק 1,560 מקומות, למרות שנחשב למתקן חדש באופן יחסי.

בליגה: יגלבה, שהישג השיא שלה בלטביה היה המקום השני ארבע פעמים בעבר, וחמש זכיות בגביע המקומי, סיימה את העונה הקודמת במקום הרביעי. העונה הנוכחית של הליגה הלטבית נמצאת במחצית הדרך, וגם הפעם היא מדורגת במקום הרביעי, עם 19 נקודות אחרי 13 מחזורים.

באירופה: הלטבים הדיחו את בריידלביק האיסלנים בסיבוב הראשון בזכות ניצחון 2:3 במשחק החוץ, אחרי 2:2 בלבד במשחק הביתי. הקבוצה מעולם לא רשמה הישג משמעותי מדי באירופה, כשגם העונה וגם בעונה שעברה העפילה לשלב המוקדמות השני.

המאמן: שאוליוס שירמליס. הליטאי בן ה-60 החל את קריירת האימון שלו לפני יותר מ-30 שנה, כשבין היתר הדריך את ז'לגיריס וילנה המקומית, ונטספילס הלטבית החזקה ואטלנטיס הפינית. שירמליס אימן את הנבחרת הצעירה של ליטא, והיה עוזר המאמן של הנבחרת הבוגרת.

הכוכב: אולג מלאסנקוס. החלוץ הלטבי הגבוה הספיק לשחק מעט בצ'כיה לפני שחזר ליגלבה, שם כבר מעל 30 שערי ליגה בקריירה. בסגל הקבוצה ניתן למצוא גם את החלוץ האוקראיני קיריליו שיליח, שחקן ההגנה הסנגלי אבודלייה דיאלו והחלוץ האסטוני קווין קאובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully