וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה חדשה ב-NBA: ג'ף טיג חוזר לגור אצל ההורים, והוא ממש לא לבד

הרכז, שירוויח 8.8 מיליון דולר בעונה הקרובה, סיפר כי ישתכן בקומת המרתף שבבית הוריו באינדיאנפוליס. בכך הוא מצטרף לשורה של שחקנים בכירים שמסרבים להיפרד מאמא ואבא: "צורחים עלינו לפנות מהשולחן, זה דווקא נחמד"

יח"צ - חד פעמי

צעירים רבים בישראל 2016 עדיין מתגוררים תחת קורת גג אחת עם הוריהם, בעיקר בשל אילוצים כלכליים. אבל מסתבר שיש כאלה שעושים זאת מתוך בחירה, גם כשהם מרוויחים מיליוני דולרים בשנה. ג'ף טיג, שעבר לאחרונה בטרייד מאטלנטה לאינדיאנה, הקבוצה אותה אהד בילדותו, חשף בראיון בתוכנית רדיו של רשת 'פוקס' כי הוא מתכנן להתגורר בשנה הקרובה בבית הוריו שבאינדיאנפוליס. "אני באמת גר אצל ההורים, ולא מוצא שום סיבה להתבייש בזה", השיב באופן מפתיע כשנשאל על ידי המראיין בהלצה האם הוא מתכוון לחיק ההורים בעקבות שובו לעיר נעוריו. "לפני כמה שנים רכשתי להורים שלי בית באינדיאנה מתוך אמונה שאשאר באטלנטה שנים רבות. עכשיו, כשחזרתי לאינדיאנה, אני מתכוון לגור בבית שרכשתי. למען האמת זה נשמע די כיף. עכשיו כבר לא אצטרך לעשות קניות או לכסח את הדשא, אבא שלי ידאג להכל".

טיג (28), שירוויח 8.8 מיליון דולר בעונה הקרובה, מתכנן אורח חיים צנוע במיוחד לצד הוריו וכבר שריין לעצמו את קומת המרתף שבבית. אמנם מדובר בקומה קטנה יחסית, אולם לפחות יש לה כניסה נפרדת, שתאפשר לו "להמשיך את חיי הפרטיים מבלי לעשות פשרות מיוחדות". סביר להניח שבקיץ הבא, בו טיג יהפוך לשחקן חופשי, הקפיצה הנוספת בתקרת השכר תאפשר לו לחתום על חוזה שמן יותר ואולי, מי יודע, לרכוש לעצמו בית משל עצמו ולקבל עצמאות מוחלטת.

עוד בנושא:
דיווח: הקליפרס, בוסטון וסקרמנטו דנו בעסקה סביב בלייק גריפין
דוראנט: "היחסים ביני לבין ווסטברוק לעולם לא יהיו אותו דבר"
ג'יילן בראון ות'ון מייקר ממשיכים להרשים בליגת הקיץ בלאס וגאס

ג'ף טיג עם לארי בירד, נייט מקמילן, אינדיאנה פייסרס. AP
אבא ואמא גאים. טיג מוצג באינדיאנה/AP

אבל טיג ממש לא לבד. גם צמד הכוכבים של פורטלנד, דמיאן לילארד וסי.ג'יי מקולום, מסרבים להיפרד מהוריהם ומתגוררים איתם מאז שנבחרו על ידי פורטלנד בדראפט והפכו לשחקני NBA. כמובן שגם השניים, שרשמו בעונה החולפת יכולת שיא והצעידו את הבלייזרס לעונה מפתיעה שהסתיימה בהדחה בחצי גמר המערב מול גולדן סטייט, לא סובלים מבעיות בתחום הפיננסי. לילארד בן ה-25 ירוויח בעונה הקרובה 21.5 מיליון דולר, בעוד שחברו לקו האחורי "יסתפק" ב-3.2 מיליון. למרות זאת, הם שלמים לחלוטין עם ההחלטה. "אם אני אוכל ולא מפנה את הצלחת שלי, צורחים עליי לשים אותה בכיור. אם הפח עולה על גדותיו, צועקים עליי לזרוק אותו בחוץ. אני עדיין מתנהל כמו מתבגר, זה דווקא די כיף", לילארד העיד על עצמו בראיון שהעניק לפני כמה חודשים ל'וול סטריט ג'ורנל'. לעומתו, מקולום מצליח להיכנס למינימום תאקלים עם הוריו, "בעיקר בזכות העובדה שקנינו מייבש כלים", לטענתו.

לילארד העיד ש"אמא שלי יודעת שאני צריך ללכת לעבודה כל יום, ומתנהלת בהתאם". היא מבשלת, מכבסת ואפילו דואגת לו לשירותי השכמה במקרים שבהם הוא ישן יותר מדי. מקולום, לעומת זאת, התנגד תחילה לרעיון להתגורר עם הוריו אבל התרצה לאחר ששבר את רגלו לפני עונת הרוקי שלו ונזקק לעזרה יומיומית. מאז הוא "התמכר לנוחות". השניים אף סיפרו שהתפתחו יחסי חברות קרובים בין שתי האמהות, עד כדי כך שלעיתים הן קובעות 'דאבל דייט' עם לילארד ומקולום. "כשיש משחק גדול בכל ענף שאינו כדורסל ארבעתנו נפגשים, אוכלים ונהנים יחד", סיפר לילארד.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

קריסטאפס פורזינגיס, למשל, העתיק את מגוריו מספרד לניו יורק יחד עם כל המשפחה הגרעינית, כולל אביו, אימו ושני אחיו הגדולים, שאחד מהם אף משמש כסוכנו. הקן המשפחתי מונע ממנו "לאבד פרופורציות" כדבריו ומשאיר אותו עם הרגליים על הקרקע למרות כל המנעמים שמציעה עיר תוססת כמו ניו יורק. פורזינגיס סיפר ש"ממילא השגרה של שחקן NBA היא לנדוד מחוץ לבית ברוב ימות השנה בטיסות מפרכות, כך שבימים שאני נמצא בניו יורק כל מה שאני רוצה זה להירגע ולנוח. כשכל המשפחה שלי נמצאת כאן זה הרבה יותר קל".

עוד סיפר פורזינגיס, שמרוויח למעלה מ-4 מיליון דולר פר עונה, ש"בתור שחקן צעיר שעדיין לא צבר מספיק ניסיון, טוב שהמשפחה שלי פה כדי לרכך את ההשפעות החיצוניות. בשבילי זה פשוט נהדר, הלוואי שזה יהיה ככה עד סוף הקריירה".

קל לשכוח ששחקני ה-NBA, שמגלגלים לעתים עשרות מיליוני דולרים בשנה וחיים תחת אור הזרקורים מדי יום, הם עדיין ילדים צעירים. אפילו כמה מכוכבי העל הכי גדולים בליגה עדיין מוכנים לקבל סמכות הורית מוגברת. סטף קרי, למשל, סיפר בשנה שעברה שאימו קונסת אותו ב-100 דולר על כל איבוד כדור. אביו של קליי תומפסון, לדוגמא, הטיל על בנו קנס בנוסף לקנס שספג מה-NBA בעקבות תגרה בה היה מעורב במהלך משחק מול אינדיאנה ב-2013. כך או אחרת, המנהלים ב-NBA מעודדים את התופעה וקרוב לוודאי חולמים שרבים מהשחקנים שלהם יחזרו לבית אביהם בעקבות טיג, לילארד, מקולום ופורזינגיס. "בתור מנהל אי אפשר לבקש משהו יותר טוב מזה. ההורים שלהם מונעים מהם להיכנס לצרות, הם מפקחים עליהם מקרוב ויש למילה שלהם ערך עצום. במקום שנציגים מהקבוצה יעקבו אחרי כל פעולה של השחקנים וירוצו ממקום למקום כדי לוודא שהם לא עושים שטויות, יש צד שלישי שעושה את זה בשבילם. זה נהדר", העיד GM הבלייזרס ניל אולשיי.

אז מי הבא בתור?

קריסטאפס פורזינגיס, ניו יורק ניקס. GettyImages
המשפחה עוטפת אותו. פורזינגיס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully