וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגייבור: "אפשר לקחת אליפות בלי זהבי". דיווח: קמיל גרוסיצקי על הכוונת

1.7.2016 / 12:30

אחרי הצמד מול גוריצה, קשר מכבי תל אביב נשמע מלא ביטחון. בקבוצה נפרדים מגרסיה: "שחקן חשוב". באירופה מדווחים שהצהובים הגישו הצעה בסך 3 מיליון יורו על מלך הבישולים של היורו

טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב (ימין). ברני ארדוב
פתיחת עונה מוצלחת לצהובים/ברני ארדוב

למרות שאוהדי מכבי תל אביב כבר שרו לכבודו שירים והשחקנים הניפו אותו באוויר ולמרות שקרלוס גרסיה כבר שפך אתמול (חמישי) הרבה דמעות בתום הניצחון 0:3 על גוריצה במשחק הראשון של העונה, במסגרת מוקדמות הליגה האירופית, מכבי תל אביב טרם אישרה לבלם הספרדי שלה לעזוב באופן סופי.

מיד בסיום המשחק, גרסיה קיים שיחה נוספת עם ג'ורדי קרויף ובמהלכה, המנהל הספורטיבי עשה צעד נוסף על מנת לשחרר את הבלם שלו לטובת אלניאספור הטורקית, שם ממתין לו חוזה טוב מזה שיש לו כרגע במכבי תל אביב. קרויף צפוי למסור הבוקר את החלטתו באשר לאפשרות שגרסיה ייצא להתרשמות בטורקיה, כפי שעשה ערן זהבי לפני שחתם השבוע בסין.

הספרדי מיהר לברוח מהתקשורת בסיום המשחק שנערך בנתניה וגם קרויף לא אמר מילה, בעוד המאמן שוטה ארבלדזה, שרשם בכורה מוצלחת, סירב להצהיר כי הוא נפרד סופית מגרסיה. מנגד, שחקנים בקבוצה דיברו על הבלם כאילו הוא כבר לא חלק ממכבי תל אביב וגם אם גרסיה בכל זאת ישחק עם הצהובים בגומלין בסלובניה ביום חמישי הבא, אחרי המשחק הזה הוא ככל הנראה כבר לא יהיה שחקן של מכבי תל אביב.

עוד בנושא:

מכבי תל אביב הביסה 0:3 את גוריצה
הצהובים נפרדו מקרלוס גרסיה, שצפוי לעזוב לטורקיה

שחקני מכבי תל אביב מניפים את קרלוס גרסיה. ברני ארדוב
גם אם ישחק בגומלין, קרלוס בדרך הבטוחה לטורקיה/ברני ארדוב

נוסא איגייבור, שכבש אתמול צמד, התייחס לעזיבה הצפויה של גרסיה: "אני מרגיש שהפסדנו שחקן חשוב מאוד. קרלוס שיחק בכל משחק עם כל הלב ונתגעגע אליו, אבל זה הענף וצריך להמשיך הלאה".

לשאלה האם הוא מתכוון להיות זה שיירש את ערן זהבי מבחינת כיבוש השערים ענה הקשר הניגרי: "אני לא מתחרה עם ערן זהבי. הוא אגדה במועדון הזה ואי אפשר יהיה למצוא מישהו שיכבוש כמוהו. אני לא חלוץ, רק מנסה לעשות את העבודה שלי על הצד הטוב ביותר עבור הקבוצה. עשיתי מה שהמאמן ביקש ממני, אני מאוד עייף עכשיו, כי זו הייתה חופשה קצרה וחזרנו לשחק מהר מאוד".

לא מעט סימני שאלה ריחפו סביב הישארותו של איגייבור במועדון, אולם הוא לא חיפש לסגור חשבונות: "אמרתי כבר בעונה שעברה שאני לא מתייחס למה שנכתב על עתידי. יש לי חוזה במכבי תל אביב וכולם יכולים לכתוב הכול. משלמים לי כדי לשחק, לא כדי לקרוא מה כותבים עליי". על סיכויי הקבוצה לעונה הקרובה: "אפשר לזכות באליפות גם בלי ערן. נתגעגע אליו, אבל אנחנו יכולים לעשות את זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נוסא איגייבור שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
צמד לא שגרתי. איגייבור/ברני ארדוב

אם על צמד של איגייבור בכל משחק לא ממש בונים במכבי תל אביב, הרי ששערים של אורלנדו סה, שכבש את השני אתמול, בהחלט מקווים במועדון לראות, והרבה: "לא חגגתי במיוחד אחרי שכבשתי, כי אני עוד לא שוכח מה עברתי", הודה סה בגילוי לב בסיום, "התקופה הכי גרועה בקריירה שלי הייתה בעונה שעברה במכבי. היה לי קשה מאוד עם הפציעות. נפצעתי כבר בהתחלה ושוב לקראת הסוף והמועדון איבד תארים. עבדתי קשה במחנה האימון ואני חושב רק על המועדון. ממש לא אכפת לי אם ננצח בלי שערים שלי, כי כולנו צריכים להוביל את הקבוצה קדימה".

סה הוסיף: "פתחתי את העונה עם כולם ואני מרגיש הרבה יותר טוב פיזית. אני רוצה להביא למכבי את מה שנתתי למועדונים אחרים. עד עכשיו, מכבי נתניה לי הרבה יותר ממה שנתתי לה, וזה מפריע לי. אני רוצה להחזיר לקבוצה על מה שהיא עשתה עבורי בעונה שעברה. באתי לכאן כדי לעזור למכבי ולא עזרתי מספיק בעונה שעברה. לא קל להגיע למדינה חדשה, במיוחד כשאתה נפצע. התקשיתי להבין את השפה, אבל אמרו לי מה נכתב ונאמר עליי ואני חייב להתקדם ולהיות מפוקס".

גם החלוץ הפורטוגלי נשאל איך הקבוצה תראה ללא ערן זהבי: "הוא היה שחקן חשוב עבור מכבי תל אביב ואיש לא ישכח אותו, אבל המועדון צריך להמשיך ואנחנו חייבים לעבוד קשה כדי לעזור לו. ערן הלך, שחקנים נוספים בטוח יבואו בהמשך ובכל מקרה, המועדון הכי חשוב". על עזיבתו הצפויה של גרסיה אמר סה: "הוא דמות חשובה מאוד למועדון. כולם צריכים לכבד את מה שהוא עשה עבור מכבי. אני מאחל לו ולערן הרבה הצלחה, הם ראויים לה".

אורלנדו סה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אורלנדו סה מתחיל להיכנס לעניינים/ברני ארדוב

המאמן ארבלדזה היה במצב רוח חיובי בסיום. עוד לפני המשחק, הוא התלוצץ על כך שהגעתו לישראל חידשה את היחסים הדיפלומטיים עם טורקיה ובסיום, כאשר התייחס לצמד של איגייבור, אמר הגאורגי: "תראו כמה דברים חיוביים אני מייצר כאן בישראל".

על משחק הבכורה הרשמי אמר המאמן: "זו הייתה התנסות נהדרת עבורי, מול הקהל שלנו. אני בטוח שבעתיד יהיו יותר אוהדים. הקהל תמך בנו 90 דקות והייתה אווירה נהדרת. אנחנו לא חוששים מהגומלין. ניקח את המשחק ברצינות וניסע כדי לעבור שלב. יש לחץ טבעי במכבי וזה חשוב. בלי לחץ, אין הנאה".

על הסגל הנוכחי והדרישות שלו מקרויף אמר ארבלדזה: "שוחחנו על חיזוק ונהיה חזקים יותר. צריך לקבל החלטות נכונות. אני מחפש שחקנים טובים, לא לפי עמדות".

מי שלא שותף אתמול היה יוסי בניון, שכבר במשחקו הראשון בקבוצה הבין אולי כמה קשה תהיה התחרות על הדקות. ארבלדזה נשאל האם בניון צריך להיות מודאג מכך: "כל שחקן צריך להיות מוטרד מהדקות שלו", השיב המאמן, "יש לנו 25 שחקנים ורק 11 יכולים לפתוח. כולם צריכים להתקדם ולהראות את היכולת שלהם. יוסי נראה טוב באימונים והוא ישחק בהמשך". המאמן אף עדכן שהבלם יגור פיליפנקו לא יהיה מוכן לשחק גם בגומלין, שכן הוא רק מתחיל באימוניו אחרי למעלה מחודש של פגרה.

קמיל גרוסיצקי שחקן נבחרת פולין (ימין) מול סדריק שחקן נבחרת פורטוגל. רויטרס
ג'ורדי שם עליו עין? גרוסיצקי/רויטרס

קרויף בעקבות מלך הבישולים של היורו?

באתר Europe Mercato מדווחים הבוקר (שישי) שמכבי תל אביב הגישה הצעה בסך שלושה מיליון יורו על קשר נבחרת פולין קמיל גרוסיצקי. הקשר ההתקפי בן ה-28, ששיחק בעונה שעברה בראן הצרפתית, היה אחד השחקנים הבולטים של פולין ביורו ואף בישל את השער של רוברט לבנדובסקי אמש מול פורטוגל. כך או כך נראה נראה שהסיכויים של הצהובים להחתימו כמעט אפסיים, לאור העובדה שלפני כמה ימים אברטון הציעה 7 מיליון יורו כדי להחתימו ונדחתה על ידי נשיא ראן, שהעמיד תג מחיר של 10 מיליון יורו לפחות.

גרוסיצקי עבר בכל הנבחרות הצעירות של פולין, ושיחק בין היתר בלגיה ורשה, סיון וסיבאספור עד שהצטרף לראן ב-2014. בעונה החולפת כבש תשעה שערים במדי הקבוצה הצרפתית, ומחירו האמיר בעקבות היכולת המצוינת ביורו, בו נכון לעכשיו הוא חולק את המקום הראשון בטבלת הבישולים (שלושה בישולים) עם אדן הזאר.

(עדכון ראשון: 7:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully