וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדרישה של האיגוד מירושלים - הפרה בוטה לחוק ההגבלים העסקיים"

29.6.2016 / 19:25

חוות דעת חמורה של היועץ המשפטי של מנהלת הליגה בנוגע להודעת האיגוד על השעיית האלופה: "הפרה כזו של החוק מנסה לפגוע בתחרות ולסכלה. כל המעורבים מטעם האיגוד יהיו חשופים פלילית"

נועם מושקוביץ

יו"ר מנהלת ליגת העל שמואל פרנקל העביר היום (רביעי) ליו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי חוות דעת משפטית אותה כתב היועץ המשפטי של מנהלת ליגת העל, עו"ד חגי אשלגי, בנוגע להודעת האיגוד על השעיית הפועל ירושלים מרישום לליגה בעונה הבאה. "ממליץ לכם להעביר תוכן חוות דעת משפטי זה לידיעתה של ראשי פיב"א, על מנת שיבטלו את ההנחיה שניתה לכם בנידון", כתב פרנקל במכתבו.

בחוות הדעת של אשלגי מציג מספר מכתבים שנשלחו לקבוצה ולמנהלת מהאיגוד וכותב: "מהמכתבים עולה דרישה של איגוד הכדורסל מהפועל ירושלים להרישם לליגת האלופות של פיב"א, ולוותר על השתתפות במפעל המתחרה, היורוקאפ של יול"C. לצד דרישה זו, עולה מן המכתבים איום של איגוד הכדורסל כי אם לא תפעל הפועל ירושלים "כנדרש", ינקטו צעדים כנגד הקבוצה, ובכלל זה לא יאפשר לה האיגוד לרשום שחקנים לקראת השתתפות בעונה הקרבה ובאה של ליגת העל.

"פיב"א היא מונופול בארגון טורנירי נבחרות לאומיות, ובמתן שירותים שונים הקשורים לפעילויות נבחרות וקבוצות כדורסל, ובכלל זה ברישום שחקנים על ידי איגודי הכדורסל החברים בפיב"א למשחק בקבוצות... איגוד הכדורסל מצדו פועל בישראל כמונופול בין היתר ברישום שחקנים בעלי אזרחות זרה, למשחק בליגות הפועלות תחת איגוד הכדורסל. בד בבד, מהווה איגוד הכדורסל איגוד עסקי לכל דבר. נוכח האמור, ההסדר בין איגוד הכדורסל לבין פיב"א, שתכלתיה ותוצאתה הן כפיית הפועל ירושלים להתקשר עם פיב"א על מנת לשחק במפעל האירופי של פיב"א, מעלה חשש כבד להסדר כובל חמור, הפרה בוטה של סעיף 4 לחוק ההגבלים העסקיים".

אשלגי חותם את חוות הדעת וכותב: "לא למותר לציין, כי במידה והדברים אכן "כצעקתם", הפרה כזו של חוק ההגבלים העסקיים, שאין בה אלא ניסיון לפגוע בתחרות ולסכלה, עלולה לטמון בחובה חשיפה פלילית, מנהלית ואזרחית - הן לאיגוד, הן למנהליו ולעמודים בראשו באופן אישי, והן לכל מי שמעורב מטעמו בהפרה זו".

באיגוד הכדורסל הודיעו כי יעבירו את תוכן חוות הדעת ליועצת המשפטית של האיגוד.

מכבי תל אביב לאיגוד: אם הפועל ירושלים תורחק, נעזוב

שמואל פרנקל יושב ראש מנהלת הליגה (ימין). מגד גוזני
פרנקל/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully