וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב פותחת עונה: "זו אחת התקופות הכי מוזרות שלנו"

29.6.2016 / 19:30

הצהובים יפתחו את העונה האירופית במפגש הראשון נגד גוריצה (ה', 20:15, ספורט2). ארבלדזה עשוי להפתיע עם דור פרץ כמגן ימני: "בניון מודל לחיקוי, יכול לשנות את המשחק בשנייה"

יוסי ציפקיס

בצל חתימתו של ערן זהבי בגוואנגז'ו וחוסר הוודאות סביב עתידם של ג'ורדי קרויף וחלק משחקני מכבי תל אביב, תארח מחר (חמישי, 20:15, ספורט1) סגנית האלופה הישראלית את גוריצה הסלובנית במסגרת סיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית.

מצב הרוח אחרי עזיבתו של זהבי מאוד שפוף. המועדון לא הכחיש את הפרסומים על לכתו בקרוב של קרלוס גארסיה ומעל הכל סימן שאלה גדול מרחף מעל עתידו של ג'ורדי קרויף. בנוסף לכך, מכבי תל אביב כמעט שלא התחזקה והיריבה הסלובנית רחוקה מלהיות משוכה קלה. "זו אחת התקופות הכי מוזרות של הקבוצה בארבע השנים האחרונות", הודה שחקן בקבוצה. "היציבות שאיפיינה אותנו, קצת נעלמה".

שוטה ארבלדזה למד מקרויף שבישראל לא מתרגלים הרכב יום לפני משחק, והשחקנים כמו עם המאמנים הקודמים יידעו מי פותח רק שעתיים לפני המשחק. אלי דסה ויובל שפונגין יעדרו מהסגל אחרי שעברו בפגרה ניתוחים קטנים. דור פרץ עשוי לשחק כמגן ימני במקומם. במרכז ההגנה מתחרים טל בן חיים וגארסיה על אותה משבצת לצידו של איתן טיבי. בחלק הקדמי אמורים לפתוח יחד דור מיכה, טל בן חיים ואורלנדו סה. האחרון נמצא בכושר הבקעה טוב.

הרכב משוער: פרדראג ראיקוביץ', דור פרץ, קרלוס גרסיה (בן חיים), איתן טיבי, עומרי בן הרוש, גל אלברמן, נוסא איגייבור, האריס מדוניאנין, דור מיכה, טל בן חיים, אורלנדו סה.

באותו נושא:

"קרה משהו בין גולדהאר לזהבי, שגרם לערן לעלות על המטוס"
קרלוס גרסיה ביקש לעזוב, מכבי תל אביב צפויה להיעתר לבקשתו
ערן זהבי בסין: פרטי החוזה, מענק החתימה, הבונוסים ומאבקי התחתית

מאמן מכבי תל אביב שוטה ארבלדזה. יוסי ציפקיס
דרוך לקראת הופעת הבכורה. ארבלדזה/יוסי ציפקיס

היום ערך המאמן החדש שוטה ארבלדזה את מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת ההתמודדות: "אנחנו בעיצומו של תהליך. עד כה התרשמתי מהאימונים והמחנה עצמו היה טוב. מחר יש משחק חשוב. הספקנו לראות את היריבה ואנחנו יודעים מול מי אנחנו מתמודדים, אמנם לא בדיוק מול איזה הרכב, אבל אנחנו יכולים להניח. יש כבר ציפייה גדולה לפתוח את העונה". המאמן המשיך: "בכל מקום נערכים שינויים ובמהלך הזמן שלי פה התרשמתי לטובה. כמאמן, אפשר להרשים אותי עם אופי, רצון ועבודה קשה. מחר תתחיל העונה וכולם רוצים לשחק. כדי להצליח אנחנו צריכים להמשיך ולעבוד קשה במשך כל העונה".

ארבלדזה התייחס גם לעונה שעברה: "יש לנו אתגר גדול והוא להחזיר למועדון את התארים שהוא איבד בעונה שעברה. למרות זאת, המועדון השיג דברים טובים. אני מבין שזה קשה להיות במקום השני ולהפסיד בגמר אבל לסיים עם כל כך הרבה נקודות זה לא עניין של מה בכך". לגבי עבודתו כמאמן הוא אמר: "במכבי אי אפשר לשחק הגנתי. הדרך בה לימדו אותי כעוזר מאמן ומה שאני מאמין בו הוא כדורגל אטרקטיבי והתקפי - זו הפילוסופיה שלי. נעשה את המיטב כדי לסיים במקום הראשון".

ארבלדזה התייחס גם לכל סאגת ערן זהבי: "ערן כבר לא במועדון. צריך להודות לו על מה שהוא עשה, לא רואים שחקן כמוהו בכל מדינה. אסור לשכוח שהוא גם הביא הרבה כסף למועדון וצריך להודות לו על כך. אנחנו מאחלים לו בהצלחה באתגר הבא שלו".

המאמן התייחס גם לשחקן החדש בקבוצה, יוסי בניון: "הוא יכול להיות מודל לחיקוי. הוא עשה משהו שלא הרבה שחקנים עשו והגיע למועדונים גדולים כל כך כמו ליברפול וצ'לסי. הוא נותן לנו ניסיון וחוכמה ויכול לשנות את המשחק בשניה, גם עם הערות כשצריך. אני מודה על כך שיש לנו שחקן עם רקע כזה".

לגבי קרלוס גרסיה אמר: "אני יודע שכרגע הוא תחת חוזה. הוא הראה בעבר שהוא רוצה לשחק כאן והוכיח נאמנות למועדון. אי אפשר לדעת מה העתיד יביא". על הקפטן החדש, גל אלברמן: "גל יודע מה התפקיד שלו וזה הדבר הכי חשוב. הוא שחקן מאוד משמעותי למועדון, עם או בלי סרט הקפטן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקני מכבי תל אביב יוסי בניון, גל אלברמן. מכבי תל אביב, אתר רשמי
המנהיגים הבאים. אלברמן ובניון/אתר רשמי, מכבי תל אביב

גל אלברמן: "זה יום לא פשוט, חווינו עם ערן הרבה, אבל זה היה באוויר זמן רב ותמיד לקחנו בחשבון שזה יכול לקרות. כחברים לקבוצה, אנחנו שמחים עבורו ובטוחים שהוא יצליח באתגר החדש. אין ספק שאנחנו מאמינים שאנחנו יכולים להצליח גם בלעדיו. יש לנו חבורה מגובשת ועזיבה של שחקן כזה או אחר לא תזעזע את חדר ההלבשה. יש לנו ניסיון והרבה שחקנים נמצאים כאן תקופה ארוכה. אני לא מאמין שמשהו יכול לפרק את זה".

השחקן המשיך: "אנחנו מניחים שיהיו שינויים בסגל. גם מבחינה כלכלית תהיה לעזיבה של ערן השפעה ואני מאמין שדברים ייקרו תוך כדי תנועה. לגבי ההמשך? הזמן יגיד. נמשיך קדימה ונעבוד קשה, לא משנה איזה שחקנים יגיעו או יעזבו". לגבי השינויים התכופים במועדון: "אנחנו רגילים לחילופי מאמנים ולעזיבות של שחקנים. לאורך התקופה שלי בקבוצה ידענו איך להתמודד עם זה. המועדון חזק יותר מכל שינוי כזה או אחר".

לגבי המשחק מול גוריצה: "קשה לי להאמין שנסיים את הסיפור במשחק הראשון. כמובן שנרצה להגיע בעמדה נוחה למשחק החוץ אבל למדנו את הלקח מהעונה שעברה. זו דוגמה טובה לכמה שאנחנו צריכים להיות מוכנים, זה יהיה משחק לא פשוט בכלל".

שחקן גוואנגז'ו R&F ערן זהבי. פנג ז'ן, ספק 500
יום לא פשוט. זהבי בסין/ספק 500, פנג ז'ן

היריבה, שסיימה רביעית בליגה הסלובנית אשתקד, כבר נמצאת בישראל. המאמן מיראן סרברניץ' אמר: "ננסה להגן היטב ולהדהים אותם בהתקפות מתפרצות. עם קצת מזל נוכל לקחת את המשחק לאן שאנחנו רוצים, בכדורגל תמיד יש הפתעות. ננסה להבקיע לפחות שער אחד ולהשאיר סיכוי לגומלין. מכבי טובה ומהירה, אגרסיבית וטכנית, הם לא נותנים לך לפתח את המשחק".

הרכבים משוערים

גוריצה: גרגה סורצ'אן, מיחה גרגוריץ', אלן יוגאן, טינה קאבצ'יץ', מתיאה שקרבוט, יאקה קולנץ, ריפט קאפיץ', אנדריי קוטניק, ג'אנלוקה פרנצ'וזי, סנדי ארצ'ון, מיראן בורגיץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully