וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון: "זה ייכנס להיסטוריה כאחד המשחקים הגדולים בתולדות הגמר"

קינג ג'יימס התלהב מהתצוגה של חברו קיירי אירווינג, שיחד עמו, סיפק מספרים היסטוריים. קרי הודה: "צריך להוריד את הכובע בפני שניהם". וגם: התגובה הקטלנית של לברון לציוץ של ספייטס נגדו

עריכת וידאו: מרום שפיצר

קליבלנד סירבה להיות הלילה (בין רביעי לחמישי) קישוט לחגיגות האליפות של גולדן סטייט וניצחה 97:112 באורקל ארנה, כדי להחזיר את הסדרה לאוהיו, למשחק שישי. הקאבס עדיין בפיגור, 3:2, אבל אם לברון ג'יימס וקיירי אירווינג ישחקו כמו ששיחקו הלילה, לקליבלנד עדיין יש סיכוי. שני הסופרסטארים צלפו 41 נקודות כל אחד בהופעה היסטורית ולא הותירו לאלופה שום סיכוי. חסרונו של דריימונד גרין המושעה הורגש בהגנה, בעיקר לאחר שאנדרו בוגוט נפצע בברכו ברבע השלישי ונטש את המשחק. האוסטרלי צפוי לעבור בדיקת MRI שתגלה כמה חמורה הפציעה.

לפני המשחק, לברון עמד בלב הסערה לאחר שדריימונד גרין הורחק בשל הפגיעה בו. מוריס ספייטס, שחקן הווריירס, צייץ בחשבון הטוויטר שלו תמונה של בקבוק חלב של תינוקות, ככל הנראה כמסר ללברון על כך שהוא התנהג כמו תינוק. במהלך המשחק, לטענת כתב "פוקס" סם אמיקו, לאחר שלברון הטביע על הראש של ספייטס ועל הדרך גם סחט עבירה, הוא צעק לעברו "בקבוק של תינוק!". בסיום לעומת זאת, קינג ג'יימס רק הסכים לומר: "אני לא יודע מה ספייטס אמר ואני לא חושב שזה בכלל משנה".

אגב, לברון גם היה זה שהחליט ששחקני הקאבס יעלו עם שרוולים שחורים. ג'יי אר סמית' אמר שהחולצות הללו מסמלות גאווה והקבוצה אכן הייתה מלאת גאווה במשחק הזה.

קווין לאב קלע רק 2 נקודות, וספג הרבה ביקורת ברשת בגלל התמונה הזו

המספרים:

* לראשונה בתולדות גמר ה-NBA, שני שחקנים מאותה קבוצה חצו את רף 40 הנקודות.

* 82 הנקודות המשותפות של לברון וקיירי הן שיא למשחק הדחה אפשרי בגמר ה-NBA.

* לברון הוא הראשון שמסיים עם 40 נקודות, 15 ריבאונדים ו-5 אסיסטים לפחות משחק גמר NBA מאז שאקיל אוניל ב-2001.

* כל 25 סלי השדה האחרונים של קליבלנד במשחק היו סלים או אסיסטים של לברון או קיירי. הסל האחרון בו השניים לא היו מעורבים הגיע 5:27 לסיום המחצית הראשונה.

* בסך הכול, לברון וקיירי היו מעורבים ב-97 נקודות דרך סלים או אסיסטים, בדיוק כמו הכמות שגולדן סטייט קלעה כל המשחק.

* קיירי סיים עם 10 מ-15 ו-22 נקודות בהתקפות בהן הוא לא מסר לאף אחד, אלא הוביל את הכדור לבד מההגנה לסל.

* לברון ניצח בפעם ה-26 משחק חוץ כלשהו בסדרת פלייאוף - שיא NBA.

* לברון רשם שיא עונתי. גם קיירי עבר לראשונה את רף 40 הנקודות העונה.

* לברון מחוץ לצבע: במשחקים 1 עד 4 - 23 נקודות, 5 שלשות. הפעם - 20 נקודות, 4 שלשות.

* לברון עקף את מייקל ג'ורדן עם משחק פלייאוף 174 בקריירה בו הוא קולע 20 נקודות לפחות. הוא כעת ניצב לבדו במקום הראשון.

* קיירי הוא השחקן הראשון שקולע 30 נקודות בשלושה משחקי פלייאוף רצופים לצד לברון ג'יימס.

* לראשונה מאז משחק 4 של גמר 2002, שלושה שחקנים (כולל קליי תומפסון) הגיעו ל-30 נקודות לפחות.

* קיירי ולברון סיימו עם 73.2 אחוז מכלל הנקודות של הקאבס, הנתון השלישי בגובהו בתולדות הגמר.

עוד באותו נושא

קליבלנד ניצחה 97:112 את גולדן סטייט בחוץ וצימקה ל-3:2

לכתבה המלאה
שחקני גולדן סטייט ווריירס מאוכזבים. AP
הווריירס נותרו מאוכזבים/AP

קיירי אירווינג אמר בסיום: "נשארתי אגרסיבי, הייתי בתנועה, לקחתי זריקות טובות ושיחקנו פיק-נ'-רול מצוין. צריך להמשיך את זה למשחק 6. אני מודה לכולם על המחמאות, אבל לא היינו מנצחים בלי ההופעה של כולם. שיחקנו כמו קבוצה, בהתאם לתכנית המשחק. שיחקנו בקצב מדהים הפעם, קלעו 20 נקודות במתפרצות, השגנו נקודות קלות, משהו שלא קרה לנו במשחקים קודמים. ראיתי רק את הסל מולי הלילה וידעתי שאם אמשיך לשחק את המשחק שלי, אשיג את הנקודות ואעזור לקבוצה. ניסיתי להתנתק מהרגשות, להמשיך להנהיג יחד עם לברון".

לברון ג'יימס הוסיף: "כל מה שחשוב זה מה שקורה על המגרש. השחקנים שלנו הבינו שצריך לתת הכל, המאמן שלנו הכין תכנית משחק מצוינת וביצענו אותה. קיירי הוא ילד מאוד צנוע, הוא מעריך את כל מה שיש לו ואת הרגע הזה. זה היה משחק מיוחד מאוד. קיירי נתן משחק שייכנס לספרי ההיסטוריה כאחד הגדולים בתולדות הגמר. אנחנו שמחים שיש לנו עוד משחק ונצטרך להתכונן בהתאם. יש מולנו יריבה נהדרת, אלופה, בלי קשר למי שנמצא על המגרש. נצטרך להיות מוכנים".

המאמן טיירון לו סיכם: "רצינו להמשיך לתקוף, דיברנו על זה כל הסדרה ושני הכוכבים שלנו היו מעולים. הם נתנו משחק ענק, שהיינו צריכים מהם. לא ויתרנו לרגע, גם כשהם עשו את הריצות שלהם. השחקנים שלנו מאוד רצו את הניצחון הזה. ככה אנחנו צריכים לשחק, זו הקבוצה שאנחנו. דריימונד הוא שחקן ההגנה הכי טוב שלהם, הוא הכי טוב בליגה בחילופים והוא יכול לשמור על כל עמדה. אין ספק שזה פגע בהגנה שלהם, אבל אני גאה בדרך בה הקבוצה שלי שיחקה. אני מצפה מאיתנו להמשיך להיות קשוחים גם במשחק 6. ניצלנו מיס-מאצ'ים וקיירי היה נהדר עבורנו. הוא בחור מיוחד".

לברון ג'יימס חוגג עם שחקני קליבלנד קאבלירס. AP
לברון מרוצה/AP

בצד המפסיד, סטיב קר אמר: "לא שיחקנו טוב בהגנה. היינו בלי דריימונד ואין טעם להתעסק בזה. אנחנו צריכים לשחק טוב יותר. לברון וקיירי היו מצוינים, זרקו כמו שצריך ולא היינו מרוכזים בהגנה. הם קיבלו זריקות פנויות, בעיקר קיירי בתנועה. לא היינו מתואמים כמו שצריך, לא עשינו חילופים טובים. בהתקפה היינו טובים במחצית הראשונה, אבל במחצית השנייה ניסינו דברים וזה לא עבד. תנו לקליבלנד קרדיט, כי הם נתנו משחק מצוין. אני עדיין אוהב את הסיטואציה שלנו. לא שיחקנו טוב ואנחנו חוזרים לקליבלנד. קליי היה פנטסטי, אבל בהמשך הם שמרו עליו טוב. זה חלק מהעניין".

קליי תומפסון, שכיכב עם 37 נקודות, אמר: "לקחנו זריקות לא טובות במחצית השנייה. מן הסתם, אתה יותר זורם כשהזריקות נכנסות לך. נצטרך להשתפר לקראת המשחק הבא. קיירי היה נהדר, הוא קלע עליי כמה סלים גדולים וגם לברון היה מצוין. בלי דריימונד, היה לנו חור גדול למלא וגם בוגוט היה חסר לנו".

סטפן קרי הוסיף: "צריך להוריד את הכובע בפני לברון וקיירי. היה להם משחק גדול, הם קלעו זריקות קשות וגדולות ועשו מה שצריך כדי להביא לקבוצה שלהם ניצחון. לאורך כל הסדרה, אנחנו מציבים אותם במקומות קשים על המגרש והפעם הם התגברו על זה. המצב שלנו עדיין טוב, אנחנו צריכים רק עוד ניצחון".

לברון ג'יימס קיירי אירווינג קליבלנד קאבלירס. GettyImages
איזה שואו של לברון וקיירי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully