וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריס אוורט: "לשראפובה אין דרך חזרה, מה יהיה הטעם לשחק שוב?"

תגובות נסערות לעונש הקשה של הטניסאית הרוסייה, שמתעקשת לערער ונחושה שלא לפרוש. דבנפורט תוקפת: "כל ההתנהלות שלה בפרשה מאוד מחשידה". ווזניאקי: "זה עצוב, אבל המדיניות נוקשה בצדק"

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: ההצהרה של שראפובה לפני שלושה חודשים

תגובות נסערות בעולם הטניס לעונש שהושת היום (רביעי) על מריה שראפובה. הטניסאית הרוסייה, שמואשמת בשימוש במלדוניום, סם משפר ביצועים, הושעתה לשנתיים מכל פעילות ולמרות שכבר הודיעה שתערער על ההחלטה ל-CAS, ברחבי הענף כבר מטילים ספק ביכולתה לחזור לשחק טניס מקצועני. כששראפובה תסיים לרצות את עונשה היא אמורה להיות בת 31 בקירוב, והיסטוריית הפציעות שלה ממילא לא מבשרת טובות.

"אני לא רואה שום סיכוי שהיא חוזרת לשחק טניס במסגרת מקצוענית", אמרה כריס אוורט ל-USATODAY. "השחקנים רק הולכים ומשתפרים, האימונים הולכים ונעשים קשים יותר ככל שהזמן עובר. שנתיים זה נצח במונחים של טניס, והיא כבר משחקת בסבב כמעט 15 שנה, כך שזה גורם לך לתהות מה יהיה הטעם עבורה לחזור מזה".

מריה שראפובה טניסאית רוסייה. AP
סוף הדרך? שראפובה/AP

קרוליין ווזניאקי הוסיפה ש"זה מקרה עצוב. לטניס יש מדיניות נוקשה מאוד כלפי שימוש בחומרים אסורים, וזה מה שעוזר לענף הזה להיות כל כך נקי. תמיד עצוב כשמישהו מושעה או נכשל בדיקת סמים, לא רק במקרה של מריה, אלא אצל כל אחד".

מנגד, נשמעו גם לא מעט ביקורות כלפי שראפובה. לינדזי דבנפורט אמרה אחרי פרסום העונש ש"עבורי, ההצהרות שהיא העבירה או לא העבירה יכולות להעיד האם היא חפה מפשע. כל שחקן טניס יודע שמבקשים ממך רשימה מפורטת של כל החומרים והתרופות שאתה משתמש בהם, מאדוויל ועד ויטמינים שונים. העובדה שהיא מעולם לא התייחסה לטפסים האלה ברצינות ושהבדיקות שלה יצאו חיובית פעמיים מאוד חשודה ומאוד מפלילה. בכל מקרה אני מתקשה להאמין שהיא תחזור מזה".

פאם שרייבר, לשעבר המדורגת מספר 1 בעולם בטניס זוגות, נשמעת אופטימית יותר. "יש הרבה טניסאים בגילאים 30 עד 35, בעידן הנוכחי עדיין אפשר להיות טובים בגילאים האלה".

טניסאית העבר כריס אוורט. רויטרס
עמדה נחרצת. אוורט/רויטרס

מיד אחרי פרסום העונש שראפובה פרסמה תגובה בעמוד הפייסבוק שלה. "ההחלטה להשעות אותי למשך שנתיים אומרת שאף אחד לא הוכיח שמה שעשיתי היה מכוון", כתבה. "הוועדה הגיעה למסקנה שהטיפול שביקשתי מהרופאים שלי לא כלל בקשה לשימוש בחומרים אסורים ומשפרי ביצועים. הם אמנם ניסו להוכיח שהייתה לי כוונה לעשות את זה במשך זמן רב, ואפילו ביקשו להשעות אותי לארבע שנים, בקשה שנדחתה. למרות זאת, אני לא מסוגלת לקבל את ההחלטה הקשה להשעות אותי למשך שנתיים. אערער מיידית ל-CAS. אני מתגעגעת לטניס ולאוהדים המדהימים שלי, שנשארים נאמנים. אני קוראת את כל המכתבים, את כל ההודעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully