וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריה שראפובה הורחקה לשנתיים בעקבות שימוש בחומר אסור

עונש חמור מאוד לטניסאית הרוסייה בעקבות השימוש במלדוניום. שראפובה כבר הודיעה שתערער על ההחלטה: "כולם הסכימו שלא הייתה לי כוונה להשתמש בחומר אסור, ביקשו להשעות אותי לארבע שנים"

אימג'בנק GettyImages

רעידת אדמה בעולם הטניס. אחת הטניסאיות המצליחות בסבב בשנים האחרונות, מריה שראפובה, הושעתה היום (רביעי) מפעילות לשנתיים הקרובות, עד ה-25 בינואר 2018 בעקבות שימוש במלדוניום, סם משפר ביצועים. כבר במרץ האחרון במהלך מסיבת עיתונאים שכינסה, הודיעה הטניסאית כי היא כשלה בבדיקת חומרים אסורים שנערכה לפני אליפות אוסטרליה. הבדיקה נערכה ב-25 בינואר, ועונש ההשעייה בעצם נכנס לתוקף בתאריך זה.

שראפובה שלחה תגובה מיידית ונחרצת בעמוד הפייסבוק שלה. "ההחלטה להשעות אותי למשך שנתיים אומרת שאף אחד לא הוכיח שמה שעשיתי היה מכוון. הוועדה הגיעה למסקנה שהטיפול שביקשתי מהרופאים שלי לא כלל בקשה לשימוש בחומרים אסורים ומשפרי ביצועים. הם אמנם ניסו להוכיח שהייתה לי כוונה לעשות את זה במשך זמן רב, ואפילו ביקשו להשעות אותי לארבע שנים, בקשה שנדחתה. למרות זאת, אני לא מסוגלת לקבל את ההחלטה הקשה להשעות אותי למשך שנתיים. אערער מיידית ל-CAS.

"אני מתגעגעת לטניס ולאוהדים המדהימים שלי, שנשארים נאמנים. אני קוראת את כל המכתבים, את כל ההודעות".

הטניסאית הרוסייה מריה שראפובה. AP
עונש קשה. שראפובה/AP

בשביעי במרץ כינסה שראפובה מסיבת עיתונאים דרמטית בה הודיעה שנתפסה על שימוש במלדוניום במהלך אליפות אוסטרליה הפתוחה. "בעשר השנים האחרונות קיבלתי תרופה מרופא המשפחה" היא סיפרה, "לפני מספר ימים גיליתי שיש לתרופה שם נוסף. במשך עשר שנים לקחתי את התרופה באופן חוקי, אבל בתחילת ינואר החוקים השתנו ומדוניאום הפך לאסור, מה שלא ידעתי".

"במשך הקריירה שלי הייתי פתוחה וכנה בקשר לדברים רבים.", היא המשיכה, "אני לוקחת אחריות, עשיתי טעות עצוומה. אכזבתי את האוהדים והענף. אני יודעת שאני צריכה להתמודד עם ההשלכות. לא רוצה לסיים ככה את הקריירה ואני מקווה שאקבל צ'אנס נוסף לשחק את המשחק הזה".

באשר להערכות כי תודיע על פרישה מטניס פעיל, הגיבה שראפובה בהומור: "אם הייתי מודיעה על פרישתי זה לא היה במלון בלוס אנג'לס עם שטיח כזה מכוער. אני חייבת לקחת אחריות, זה מאוד חשוב שיש לך קבוצה מסביבך, של רופאים ומאמנים, אבל כל מה שאתה עושה על אחריותך בסופו של דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully