וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיילור רוצ'סטי: "אם אוכל לשחק במכבי, זו הבחירה הראשונה מבחינתי"

5.6.2016 / 20:50

למרות שנה לא פשוטה, הגארד רוצה להישאר. לקראת הפיינל פור הוא אומר: "אני לא מצטער על כלום. העונה הזו הייתה רכבת הרים. זה בנה לנו אופי". על השיטה: "סדרה זה כיף, היא מוציאה את המיטב מכל קבוצה"

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

בווידאו: מכבי תל אביב גוברת על הרצליה

רגע לפני חצי גמר הפיינל פור בארנה בירושלים, שם תפגוש מכבי תל אביב את מכבי ראשון לציון (שני, 18:10, ספורט 5), התפנה שחקן הצהובים טיילור רוצ'סטי להעניק ראיון לוואלה! ספורט ובו סיכם את העונה הארוכה שעברה על הקבוצה.

"זו הייתה עונה ייחודית. היו בה לא מעט שינויים. לא בכל עונה יש שלושה מאמנים ואני כולל בכך את אבי אבן, שאימן אותנו לתקופה קצרה. הסגל שלנו משתנה בכל משחק, כי יש הרבה פציעות וזה גם משפיע. אבל זה בנה לנו הרבה אופי כקבוצה, בטח בחדר ההלבשה", אומר הגארד

למה מכבי כשלה באירופה?

"אני חושב רק על המשחק ביום שני. לא רוצה לנתח מה היה או מה קרה, העיקר שנשיג את האליפות. הצגנו כדורסל טוב בשבועות האחרונים".

השינויים בסגל השפיעו על היכולת שלך, לדעתך?

"באופן אישי, פעם שיחקתי כרכז ופעם כשוטינג גארד. לפעמים יש שלושה רכזים על המגרש, לפעמים יש שינוי בגבוהים. העונה הייתה סוג של רכבת הרים, אבל זה גם בונה אופי ואתה לומד המון. למדתי המון על ישראל, על הליגה ועל איך דברים עובדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
טיילור רוצ'סטי שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
עונה מתישה. רוצ'סטי/יוסי ציפקיס

שיתפת פעולה עם ג'ורדן פארמר ואז הגיע גל מקל. זה השפיע לרעה על היכולת שלך?

"היו הרבה שחקנים שבאו ועזבו. אתה צריך להתמודד ולהסתגל תוך כדי העונה. עם ג'ורדן פארמר, שיחקתי לפעמים איתו, אבל היו המון פעמים שרק אחד מאיתנו היה על המגרש והשני בחוץ. עם גל אני משחק לפעמים בעמדה 2. יש הרבה משתנים שמשפיעים על המשחק ועל העמדה שלי. אני חושב ששיתוף הפעולה שלו איתי נפלא. גל עושה עבודה טובה בהתקפה ויוצר הזדמנויות לשחקנים אחרים. אם התפקיד שלי הוא להיות 2, אז אני לא צריך להיות הקלע המוביל, אלא להשיג ניצחונות ואת האליפות. גם יוגב וגם גל שחקנים מצוינים וצריך למצוא דרך לגרום לדברים לעבוד. זה לא משנה מי משחק".

ספר קצת על האימונים תחת ז'אן טבק. הוא קשוח?

"יש לו מערכת וסגנון שונים ממה שהיו רגילים כאן עם דיוויד בלאט וגיא גודס, אבל אין צודקים או טועים בשיטות אימון. הוא דורש דרך מסוימת, שיש כאלו שיגדירו אותה קשוחה או קשה. התמודדתי עם המון מאמנים יוגוסלבים ואמריקאים. יש הרבה דברים שאני מסכים בהם עם טבק ודרך האימון שלו. לא משנה מי המאמן שלך, אתה צריך לשדר על אותו גל, אחרת זה לא יעבוד. הוא מאמן את הקבוצות לפי היכולות שלו ומנסה להשיג אליפויות ותארים".

סוני ווימס, מייק צירבס וקווינסי ומילר הם שחקנים שלפי דיווחים חתומים לעונה הבאה. יש גם המון דיווחים על התעניינות בשחקנים אחרים ודיווחים על העתיד שלך. איך אתה ממשיך לתפקד ככה, כששומעים שהקבוצה תעבור שינוי מאסיבי?

"אני אוהב כדורסל. זו אמנם עבודה, אבל גם התשוקה שלי. אני מגיע כל יום למגרש לעשות את מה שאני אוהב. אנשים שמצליחים, צריכים לדאוג יותר איך להשתפר ולא לדאוג משמועות, מה גם שהן לא נכתבות בשפה שלי".

אבל אתה שומע את מה שאומרים.

"אני רוצה להיות מרוכז בדברים שקורים, לא במה שיקרה".

והחברים לקבוצה, עליהם זה לא משפיע?

"אני לא חושב. בטח לא על הישראלים או על דווין וסילבן לנדסברג, שהם כבר שנים בישראל. התמודדות עם שמועות זה כבר חלק מהעבודה".

דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול סוני ווימס שחקן צסק"א מוסקבה. ברני ארדוב
אם סוני ווימס יגיע, איך רוצ'סטי יושפע?/ברני ארדוב

בראיון שערכנו כאן בתחילת העונה אמרת שאתה רוצה להיות דייויד בלו החדש. אתה מרגיש שהשגת את המטרות האישיות שלך בעונה שעברה עליכם?

"רציתי להרגיש את הקשר עם ישראל, עם הקבוצה, האוהדים. זה משהו שהשגתי. בעונה שלא הכול הלך בה כמו שקיווינו, דווקא מעריכים דברים הרבה יותר. אני אוהב להיות בישראל. באתי כדי להשיג תארים ונכון שלא הצלחנו באירופה, אבל בארץ השגנו עד עתה כל תואר אפשרי. בעונה של כל כך הרבה פציעות, זה הישג לא רע".

אתה מתחרט על משהו העונה?

אני לא מצטער או מתחרט על שום בחירה אישית שלי. אני שמח להיות כאן".

אתה רוצה להמשיך לשחק כאן גם בעונה הבאה?

"אני אוהב להיות כאן. אם אוכל לשחק במכבי, מבחינתי זו תהיה הבחירה הראשונה. יש במכבי תחושה של בית ואשמח לשוב לכאן".

אחרי העונה הזו יש הזדמנות למחוק חלק מהכישלונות. אפשר לסיים עם תואר בזכות שיטת הפיינל פור

"אנחנו מרגישים טוב. השגנו כבר שני תארים העונה בפיינל פור ובפורמט כזה הכול אפשרי. בגביע שיחקנו מול נס ציונה וזה היה משחק לא פשוט. בפורמט של משחק אחד, הכול יכול לקרות ואם מול קבוצה מתחתית הליגה היה קשה, אז בטח יהיה קשה מול קבוצות שהצליחו יותר העונה. הרי גם בסדרה של הפועל תל אביב מול הפועל ירושלים ראינו שהכול יכול לקרות. כולם חשבו שירושלים תביס את תל אביב וזה לא קרה. הסדרה הפתיעה את כולם".

ז'אן טבק מאמן מכבי תל אביב עם טיילור רוצ'סטי. ברני ארדוב
אימונים קשוחים. טבק ורוצ'סטי/ברני ארדוב

יש תחושה של דחיפות, לפצות על הכישלון באירופה?

יש לנו אופי, אנחנו מנסים לשחק טוב יותר. ברור שכולם רוצים להשיג אליפות. לחץ? אני חושב שהלחץ בישראל הוא גבוה בכלל, כי אנשים כאן אוהבים כדורסל. בכל קבוצה יש לחץ, כי כל שחקן, מאמן ואוהד נלהב רוצה שהקבוצה שלו תצליח".

העובדה שאתם מגיעים למאני טיים פצועים מורידה את הביטחון של הקבוצה או מוסיפה לך אחריות?

"היו הרבה רגעים חשובים העונה ובכל משחק היה סימן שאלה לגבי השחקנים שישחקו. מי שצריך, ייקח אחריות. יש לנו כמה מנהיגים בקבוצה. גם בחיפה היינו בפיגור וניצחנו. פעם זה אני ופעם שחקן אחר. כל שחקן צריך להתעלות. ככה היינו כל העונה וזה בנה לנו אופי כקבוצה. אנחנו רוצים להיות הכי רעבים ומוכנים".

הייתה סדרה מצוינת של הפועל ירושלים מול הפועל תל אביב. מה דעתך על שיטת הפיינל פור?

"תמיד שיחקתי בסדרות. כמובן שסדרה זה כיף. היא מוציאה את המיטב מכל קבוצה וכל משחק מתפתח שונה. אבל גם בקולג' אין סדרות וכך גם הפיינל פור של היורוליג. אולי מנסים למצוא את הפורמט הנכון ויש סיבות להחלטה הזו".

מכבי הפסידה להפועל ירושלים שלוש פעמים העונה. טבק כבר אמר בעבר שהשיטה של הפיינל פור טובה לכם. אתה מסכים?

"קודם נשחק מול ראשון. מה שקרה או יקרה מול ירושלים לא משנה עד שנראה מי עולה לגמר בכלל"

הקושי של ירושלים בסדרה מול הפועל תל אביב ישפיע על הביטחון שלהם?

"לא. כולם מגיעים בסופו של דבר אחרי ניצחונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully