וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב - מכבי ראשל"צ: "מצאנו את השחקנים להישען עליהם"

ז'אן טבק מוכן למשחק הראשון של הפיינל פור (ב', 18:10, שידור ישיר בספורט 5): "מגיעים בכושר טוב". הנדריקס, סמית' ובנדר לא בסגל הצהובים. אריק שיבק: "מכבי קבוצה שהתחברה לה יחדיו"

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

משחקי הפיינל פור לעונת 2015/16 ייצאו מחר (שני) לדרך בארנה בירושלים עם חצי הגמר הראשון בו ייפגשו מכבי תל אביב ומכבי ראשון לציון (18:10, שידור ישיר בספורט 5) אותו ישפטו דודי רומנו, כפיר מועלם וליאור בייניש. שתי הקבוצות מגיעות למשחק לאחר סדרות שונות לחלוטין, הצהובים גברו די בקלות על בני הרצליה 0:3 ברבע הגמר, ואילו ראשון לציון העפילה לפיינל פור במשחק החמישי נגד מכבי חיפה ללא יתרון ביתיות לאחר ששמטה יתרון 2:0.

שתי הקבוצות נפגשו ארבע פעמים העונה - פעם אחת בגביע ווינר ושלוש פעמים בעונה הסדירה, כשבכל הפעמים ניצחה מכבי תל אביב. שתיהן אף נפגשו לפני חמש שנים במעמד זה, כשמכבי תל אביב הביסה ללא תנאי את ראשון לציון 77:100.

מכבי תל אביב מגיעה למשחק אחרי עשרה ימים ללא משחק רשמי, כשהצוות המקצועי החליט לאתגר את השחקנים ולערוך משחק אימון בין שני חלקי הקבוצה במהלך השבוע. בקבוצה החליטו שלא לערוך את האימון המסכם בירושלים, ויערכו מחר אימון קליעות יחיד באולם בו ייערך המשחק, כשלאחר אימון הצהריים שנערך בתל אביב יעלו שחקני הקבוצה אל הבירה כדי לשוחח עם התקשורת כפי שהם מחויבים לפי חוקי האירוע. מי שייעדר מהסגל של מכבי למשחק הם דווין סמית', דרגאן בנדר וריצ'ארד הנדריקס.

בקבוצה מקווים לעצור את משחק הריצה של ראשון לציון, ולנסות ליצור פער בפתיחה כדי להמנע ממצבי לחץ. מי שהוביל את הקבוצה במהלך הפלייאוף היה דווקא איתי שגב עם 11.5 נקודות למשחק, ומעניין יהיה לראות האם יקבל את המושכות גם ברגעי ההכרעה של העונה.

אחוות המאמנים/יוסי ציפקיס

ז'אן טבק אמר לקראת המשחק: "לא התאמנו כאן כי המשחק מחר בשעה 18:00, הניסיון שלנו העונה שבכל פעם שבאנו למקום, והתאמנו וישנו באותו מקום, לא היה לנו משחק טוב, גם אם ניצחנו. הקבוצה לא הגיבה כמו שרצינו, בשבילנו הדבר הכי טוב היה לבוא לאימון קליעות בלבד. הדבר הכי חשוב שסוף סוף מצאנו את הליבה של הקבוצה, מצאנו את השחקנים שאנחנו יכולים להשען עליהם ושלא יפצעו. אנחנו משחקים עם שחקנים שכבר חודש משחקים ביחד ומתאמנים ביחד, סוף סוף יש לנו סגל מלא מחויב, וזה הדבר הכי חשוב עבורי".

בריאן רנדל: "אנחנו לא צריכים להאיץ מ-0 ל-100 כי היו לנו עשרה ימים שהאצנו באימונים עד נקודה מסוימת, ואז הורדנו קצת כדי לשמור קצת על עצמנו, יותר בחלק המנטאלי של האימונים. כשאתה מגיע למשחק אתה צריך לוודא שמכדור הפתיחה אתה צריך להכתיב את הקצב, וזה מה שאנחנו צריכים לעשות מההתחלה ועד הסיום. אני מרגיש טוב, אני אף פעם לא יכול לחזות איך אני מרגיש. אני מרגיש שאנחנו מתכוננים הרבה זמן, היו לי עשרה ימים לחזור לאימונים, ועשינו את כל מה שאנחנו יכולים, התאמנתי מספיק ונמשיך מכאן".

שחקן מכבי תל אביב, יוגב אוחיון. ברני ארדוב
יוגב אוחיון/ברני ארדוב

בשבוע שעבר, בתום המשחק הרביעי נגד מכבי חיפה, נראה היה כי העונה של מכבי ראשון לציון קרובה לסיום, אך השחקנים הכתומים הוכיחו כי הם עשויים מחומר אחר כשגברו על חיפה בחוץ והבטיחו פיינל פור שני ברציפות ורביעי בשש העונות האחרונות. בראשון לציון יודעים כי הם מגיעים כאנדרדוג מובהק למשחק חצי הגמר, אך לאור העובדה כי בכל המשחקים שלהם העונה נגד מכבי תל אביב הם היו בתוך המשחק, ואיבדו את הסיכוי לנצח רק בשלבי הסיום, יש אמונה כי ניתן להפתיע ולהגיע לגמר.

מי שעוד מחדירים אמונה בקבוצה הם אריק שיבק וקווין פאלמר שביחד עם הפועל אילת הדיחו את הצהובים בעונה שעברה בחצי הגמר, אחרי שגברו ברבע הגמר על ראשון לציון. שחקן המפתח יהיה כמובן דריל מונרו, שהוביל את ראשון לציון בנקודות, ריבאונדים, אסיסטים והמדד הכללי בסדרת רבע הגמר נגד חיפה. כ-1,500 כתומים ינסו לדחוף את הקבוצה במשחק.

אריק שיבק אמר לקראת המשחק: "בשנה שעברה היה יותר קשה כי ניצחנו את מכבי בסדרה. גם הקבוצה שאני מאמן וגם מכבי קבוצה שונה. חוץ מהפיקנטריה שזה באמת מעין דה ז'ה וו, אין הרבה מהמשותף בדברים. מכבי היא קבוצה שבחודש האחרון התחברה לה יחדיו, אני לא מוריד ציפיות. אנחנו מגיעים למשחק ורוצים להגיע לגמר, אבל אני אוהב את הורדת הציפיות של אנשים בתקשורת שאומרים מכבי פגיעה וחלשה ופצועה. מכבי היא קבוצה שאפשר להרכיב מהשחקנים שנשארו בה שתי קבוצות בליגה שלנו. יש לה את החסרונות שלה, ואנחנו צריכים לדעת להעצים את היתרונות שלנו, ולפגוע במכבי במקומות שאנחנו חושבים שאנחנו יכולים לפגוע בהם".

שון דאוסון: "כולם יודעים שקשה להפסיד לאותה קבוצה כל כך הרבה פעמים באותה עונה, ואם הפסדנו להם כל כך הרבה פעמים, היינו קרובים בכל משחק ובאנו לנצח, מחר זה משחק שונה לגמרי. נבוא אגרסיביים ונחושים לנצח כדי להגיע לגמר".

עוד באותו נושא

טבק: "מאמן יכול להיות מפוטר בכל מצב, צריך להתמודד עם זה"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב, ריצ'רד הנדריקס. ברני ארדוב
לא נרשם. הנדריקס/ברני ארדוב

מהמשטרה נמסר לקראת המשחק: "שוטרים וסדרנים יתפרסו החל משעות הצהריים בהיכל ומחוצה לו לשמירת הסדר והביטחון, הסדרת והכוונת התנועה. שערי ההיכל ייפתחו בשעה 16:30 והקהל מתבקש להקדים הגעתו. המשטרה תציב שוטרים, גלויים וסמויים, לשמירת הסדר והאבטחה ותפעל כנגד עבירת ספסרות במקום. בשל צפי להגעת אוהדים רבים להיכל, צפויים שיבושי תנועה החל מהשעה 16:30, ומומלץ לנסוע בדרכים חלופיות. מומלץ להגיע באמצעות תחבורה ציבורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully