וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספסל שבר שיא בן 50 שנה, ליבינגסטון "רוצח", איגודלה "מבוגר אחראי"

גולדן סטייט מהללת את גיבורי הניצחון: שאק מצא כינוי חדש לרכז המחליף, קר מתלהב מהמנהיגות של איגי, קרי לא מתרגש מההגנה של קליבלנד, וגם: דריימונד גרין שוב מסתבך? המספרים והתגובות

שון ליבינגסטון, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
שיא קריירה. ליבינגסטון/GettyImages

גולדן סטייט עלתה הלילה (בין חמישי לשישי) ליתרון 0:1 בסדרת גמר ה-NBA מול קליבלנד, אחרי שהביסה אותה 89:104 באורקל ארינה. הווריירס התגברו על משחק חלש של סטף קרי (11 נקודות) וקליי תומפסון (9) בזכות הצגה גדולה של שחקני הספסל, ובראשם שון ליבינגסטון (20 נקודות) ואנדרה איגודלה (12 נקודות, 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים).

קליבלנד חזרה מפיגור דו ספרתי ואפילו עלתה ליתרון ברבע השלישי, אבל התפרקה ברבע האחרון, בו שחקני הספסל של האלופה נטלו את המושכות וברחו בדרך לתבוסה.

קליי תומפסון, סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
הכי פחות נקודות זה שנתיים. הספלאש בראדרס/GettyImages

מספרי המשחק

* סיפור המשחק בנתון אחד: הספסל של גולדן סטייט הביס 10:45 את הספסל של קליבלנד, ושבר שיא בן 50 (!) שנה להפרש בין ספסלים בפלייאוף.

* סטף קרי וקליי תומפסון חיברו 20 נקודות משותפות, הכי פחות שלהם במשחק אחד בשנתיים האחרונות.

* תומפסון סיים את הרבע הראשון ללא נקודות בפעם הראשונה בפלייאוף.

* שימו לב לנתון הזה: 11 הנקודות של סטף קרי הן המספר הרביעי הכי נמוך אי פעם ל-MVP במשחק גמר. רק ווילט צ'מברליין ב-1967 (10 נקודות בשני משחקים) וביל ראסל ב-1961 (5) קלעו פחות.

* 20 הנקודות של שון ליבינגסטון הן שיא קריירה עבורו בפלייאוף.

* לברון ג'יימס ירד למאזן 6:1 במשחקי 1 בסדרות גמר.

* לברון, אירווינג ולאב קלעו 41 מתוך 52 הנקודות הראשונות של קליבלנד במשחק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
מאזן מביך. לברון/GettyImages

התגובות

שון ליבינגסטון, שקלע שיא קריירה בפלייאוף עם 20 נקודות, גרף מחמאות מקיר לקיר בסיום, ושאקיל אוניל הגה כינוי חדש במיוחד עבורו: "הרוצח מטווח בינוני". סטיב קר שיבח אותו בסיום, והודה שהרגיש שמדובר בניצחון משונה: "היה לשון משחק נהדר. הוא היה מאוד אגרסיבי, זה היה משחק מוזר, אנחנו לא רגילים לסטף וקליי כל כך לא מדויקים מבחוץ, אבל הלקח הוא שאם נשמור ולא נאבד כדורים, תמיד יהיה מישהו שייקח את המשחק על עצמו. הספסל נתן לנו היום דחיפה גדולה. ברבע השלישי איבדנו ריכוז ועשינו פעולות לא חכמות, אבל אני שמח שהספסל עשה את העבודה בשבילנו".

על ההגנה: "ההגנה שלנו הייתה מצוינת, היה לנו קצת מזל בכמה מצבים במחצית הראשונה, אבל לעצור אותם על 38 אחוז מהשדה זה נהדר".

על קליי וקרי: "קליי נכנס לבעיית עבירות מוקדמת וזה גרם לו להיכנס למשחק פחות טוב. לסטף היה פשוט יום פחות טוב. גם לשחקנים הכי טובים בעולם יש ימים כאלה.

על איגודלה והעובדה שפינה את מקומו להאריסון בארנס בחמישייה: "השורה הסטטיסטית שלו אף פעם לא מספרת את כל הסיפור. אנדרה הוא המבוגר האחראי אצלנו. האריסון היה שחקן חמישייה מצוין עבורנו במשך שנתיים, השינוי במשחק 7 מול אוקלהומה סיטי היה חד פעמי".

ליבינגסטון עצמו אמר: "הצלחתי לעשות מהלכים שהורידו קצת לחץ מסטף וקליי, זה התפקיד שלי. לקחתי את אותן זריקות מול אוקלהומה סיטי, רק ששם הן לא נכנסו. אני פשוט מרגיש מספיק בטוח בזריקה שלי. אני חושב שזה בהחלט הרגע הכי גדול שלי מאז שהצטרפתי לווריירס, אבל התפקיד שלנו זה להישאר רעבים ומרוכזים".

סטף קרי רשם לילה מתסכל עם 11 נקודות בלבד, כשאחרי שקלע שלשה ברבע האחרון ושבר בצורת ארוכה יחסית, השליך את מגן השיניים שלו לעבר הספסל. ג'ף ואן גנדי אמר במהלך השידור: "אז עכשיו זה בטח הזמן להגיד שסטף קרי פצוע, לא? כשהוא לא פוגע אומרים שהוא פצוע, נכון? אני פשוט מכין כבר את התירוצים. לווסטברוק לא נתנו מספיק קרדיט על ההגנה שלו על סטף, ועכשיו גם לקליבלנד".

"החטאתי כמה זריקות ולא נכנסתי לקצב, אבל הם שמרו עליי בצורה שתדרוש ממני לעשות התאמות לקראת משחק 2", אמר קרי בסיום. מה שחשוב זה שניצחנו ושהחבר'ה חיפו עליי. אי אפשר להיות קבוצה מנצחת מבלי שיהיה לך סגל שלם ועמוק, ואני שמח שהוכחנו את זה הלילה. לא שיחקתי כמו שרציתי וכמו שציפיתי מעצמי. הם לא עושים משהו שלא ראיתי בעבר כדי להגן עליי, אני חושב שקצת מיהרתי מדי עם הזריקות שלי, ואני בטוח שאיראה טוב יותר במשחק הבא".

קליי תומפסון אמר בסיום: "אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה סטף ואני קלענו 20 נקודות יחד, אבל זה לא משנה, כי הספסל עשה את העבודה בשבילנו. שון ליבינגסטון איבד את השפיות שלו, גם איגי היה נהדר. בסופו של דבר ההגנה הכריעה את המשחק לטובתנו".

האזינו לפודקאסט "הפודיום" – עם טל בן יהודה על פתיחת סדרת גמר ה-NBA

דריימונד גרין, גולדן סטייט ווריירס. AP
לא מתרגש מהביקורות. גרין/AP

אנדרה איגודלה עקץ בסיום את מתיו דלבדובה, שעצר אותו במתפרצת עם מכה לאשכים ספק בכוונה תחילה. "יש שחקנים שפשוט חייבים להיות קצת מלוכלכים בכל משחק. מה לעשות, הם צריכים לחיות ממשהו ולהאכיל את המשפחות שלהם, אז אני יכול לכבד את זה".

במהלך הרבע הראשון, נראה דריימונד גרין בועט בפניו של קיירי אירווינג אחרי שסחט עבירת תוקף. הפורוורד, שאימץ את המנהג לאחרונה ובעט בסטיבן אדאמס מספר פעמים במהלך סדרת גמר המערב מול אוקלהומה סיטי, עלול לספוג עונש השעיה מה-NBA, אם תחליט לבחון את המהלך על פי ההילוכים החוזרים. גרין נשאל בסיום על התקרית והשיב: "אם הייתי מודאג ממשהו לא הייתי עושה אותו. לא אכפת לי שמבקרים אותי, אני ממשיך לחיות חיי, אני לא ישן פחות טוב בגלל מה שאתם כותבים".

על סטף: "אני חושב שהוא אנדרייטד בתור שחקן ההגנה. גם לי היה נראה שהם נותנים לי לזרוק, אם הם מתכוונים להשאיר אותי חופשי כל הסדרה אני אעניש אותם".

על שון ליבינגסטון: "כשאתה עובר כל כך בחיים האישיים, משחק בגמר ה-NBA זה קלי קלות.

על קליבלנד: "הם עברו הרבה שינויים מקצועיים ומנטליים. אני לא מאשים את דיוויד בלאט בכלום, אבל בטוח שהם השתפרו. זו פשוט לא אותה קבוצה".

בצד השני, קליבלנד ניסתה לשמור על אופטימיות. טיירון לו אמר בסיום: "אני חושב שעשינו עבודה די טובה בסך הכל. החטאנו הרבה זריקות מתחת לסל, לא הצלחנו לסיים כמו שצריך, אבל אני מרגיש די טוב, כי אני יודע שלא בכל יום נחטיא כל כך הרבה זריקות נוחות. במשחק הבא זה לא יקרה. מה שכן צריך לשפר זו ההגנה על השחקנים המשלימים שלהם, כי אסור לאפשר להם לקלוע נקודות קלות כל כך".

לברון ג'יימס הוסיף: "פשוט לא הופענו לרבע האחרון, וככה אי אפשר לנצח. אנחנו צריכים לקבל דחיפה מהספסל שלנו, אבל אני בטוח שקואץ' לו יידע להכין אותנו טוב יותר למשחק הבא. אני חושב שהגנתית היינו בסדר, עמדנו בתוכנית המשחק שלנו, אבל התקפית יש דברים שצריך לחשוב עליהם. אם אתה סופג 25 נקודות מאיבודי כדור, אתה צריך למצוא פתרונות".

ג'יימס הצטרף למחמאות לספסל של גולדן סטייט: "התפיסה שלכם בתקשורת שגויה, זו אף פעם לא הייתה הקבוצה של סטף וקליי בלבד. בעונה שעברה הם הגיעו לגמר בזכות אולם סופר ביתי וספסל עמוק, ובמובן הזה שום דבר לא באמת השתנה".

כמו ג'ורדן, בירד ומג'יק: הלילה המושלם של שון ליבינגסטון

על מי יותר קשה לשמור: סטף או לברון? עומרי כספי מתארח בפודקאסט "הפודיום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully