וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדן סטייט הביסה 89:104 את קליבלנד ועלתה ליתרון 0:1 בגמר ה-NBA

האלופה צלחה את המשחק הראשון למרות יום חלש של קרי ותומפסון, כשהמחליפים שון ליבינגסטון (20 נקודות) ואנדרה איגודלה (12, 7 ריבאונדים, 6 אסיסטים) נוטלים את המושכות. לברון אכזב, 26 לאירווינג

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס, מול קיירי אירווינג, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
אפשר גם בלעדיו. קרי מול אירווינג/GettyImages

דריימונד גרין הצהיר יותר מפעם אחת ש"גולדן סטייט היא הקבוצה הכי עמוקה ב-NBA". לא תמיד היה היו לאמירות הללו כיסוי, בטח שלא בפלייאוף האחרון, אבל הלילה (בין חמישי לשישי) הן קיבלו משנה תוקף, כשהווריירס נעזרו בלילה אדיר של המחליפים בדרך לניצחון 89:104 על קליבלנד בפתיחת גמר המערב. ערב פתיחת הסדרה עסקו כולם בכוכבים, ושכחו שיש לווריירס צוות מסייע פשוט נפלא. אז סטף קרי וקליי תומפסון התקשו ותוסכלו על ידי ההגנה הקשוחה של קליבלנד, לברון נעצר באופן יחסי גם בצד השני, ומי שהכריע את המשחק לטובת הווריירס היו דווקא השחקנים המשלימים.

שון ליבינגסטון קבע שיא קריירה בפלייאוף עם 20 נקודות, אנדרה איגודלה שוב היה נפלא עם 12 נקודות, 7 ריבאונדים, 6 אסיסטים והגנה גדולה, דריימונד גרין היה סולידי עם 16 נקודות, 11 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, האריסון בארנס שחזר לחמישייה תרם 16 ואפילו ליאנדרו ברבוסה הגיע לספרות כפולות עם 12 נקודות. זה הספיק כדי לחפות על יום קליעה חלש מאוד של סטף קרי (12 נקודות, 4 מ-15 מהשדה) וקליי תומפסון (9 נקודות, 4 מ-12 מהשדה). כדי לספר את סיפור המשחק מספיק לשים זרקור על הנתון הבא: הספסל של הווריירס הביס את הספסל של קליבלנד 10:45 (!).

דריימונד גרין, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
סולידי. גרין/GettyImages

צ'אנינג פריי שהיה מצוין לאורך הפלייאוף נמחק לחלוטין וסיים עם שתי נקודות בלבד, ריצ'רד ג'פרסון לא היווה פקטור עם שלוש וגם אימן שאמפרט לא תרם התקפית, אבל למען האמת גם לברון, שהיה אמור לסחוב את הקאבס, לא היה מספיק טוב. ג'יימס סיים עם 23 נקודות, 12 ריבאונדים ו-9 אסיסטים, אבל נרגע אחרי רבע ראשון מצוין, ולא היה שם כדי למנוע מקליבלנד להתפרק לקראת הסיום. קיירי אירווינג בלט עם 26 נקודות והגנה טובה על קרי, קווין לאב הוריד חלק מסימני השאלה סביבו עם 17 נקודות ו-13 ריבאונדים, אבל פרט לשלושה הללו, טיירון לו לא קיבל כמעט שום דבר.

הקאבס דווקא נראו בדרך הנכונה כשסגרו פער דו ספרתי ועלו ליתרון ברבע השלישי, אבל אז נראה שהכוחות פשוט אזלו להם, והרכב המחליפים של סטיב קר שרף את המגרש ופתח את כל ההפרש מחדש. המשחק הבא ייערך בלילה שבין ראשון לשני בשבוע הבא, והקאבס ינסו לאגור כוחות כדי לתת קצת יותר פייט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס, מול קליי תומפסון, גולדן סטייט ווריירס. AP
אכזבה. לברון מול תומפסון/AP

האזינו לפודקאסט "הפודיום" – עם טל בן יהודה על פתיחת סדרת גמר ה-NBA

מהלך המשחק

רבע 1

סטיב קרי החליט להחזיר לחמישייה את האריסון בארנס על חשבון אנדרה איגודלה, ועלה בחמישייה עם סטף קרי, קליי תומפסון, בארנס, דריימונד גרין ואנדרו בוגוט. מנגד, הקאבס בחמישייה הרגילה עם קיירי אירווינג, ג'יי אר סמית', לברון ג'יימס, קווין לאב וטריסטן תומפסון. אנדרו בוגוט והאריסון בארנס פתחו מצוין והיו אחראים לשבע הנקודות הראשונות של הווריירס. בארנס הגיע כבר ל-7 נקודות, ושלשה של קרי הקפיצה את האלופה ליתרון 9:14. קליי תומפסון נשמר היטב ולא קלע ולו נקודה ברבע הראשון, כששלשה של שאמפרט וליי-אפ של אירווינג קבעו 24:28 לווריירס בתום הרבע.

רבע 2

הרכב המחליפים של גולדן סטייט המשיך לספק את הסחורה גם ללא הספלאש בראדרס, ועם סל נוסף של ליבינגסטון וארבע רצופות של ברבוסה, פתחו יתרון שיא, 28:36. ברבוסה הספיק לצלוף עוד שלשה לפני שנפצע וירד לטיפול בחדר ההלבשה, אבל המומנטום של האלופה לא נעצר, וקליי תומפסון קלע נקודות ראשונות במשחק בדרך ליתרון 29:41. הגנת הברזל של הווריירס בראשות אנדרה איגודלה המצוין המשיכה להציק ללברון וחבריו, אבל קיירי אירווינג התעורר והוריד לפיגור חד ספרתי, שנשמר עד ההפסקה, עם 43:52.

אנדרה איגודלה, גולדן סטייט ווריירס. Ezra Shaw, GettyImages
איש המשחק. איגודלה/GettyImages, Ezra Shaw

רבע 3

לברון פתח לא טוב את הרבע השלישי, אבל גם סטף קרי המשיך להחטיא בצד השני, וההפרש נשמר על תשע. קיירי אירווינג המצוין שוב התעורר ועם חמש נקודות רצופות הוריד למינוס ארבע בלבד, 56:52, שמונה דקות לסיום הרבע. לאב המשיך להציג יכולת טובה, הגיע לדאבל-דאבל וקבע עם סל בריבאונד התקפה יתרון ראשון לקאבס אחרי זמן רב, 63:64. קרי המשיך להחטיא, אבל שון ליבינגסטון המצוין החזיר את היתרון לווריירס וקבע 68:71 דקה לתום הרבע. 30 שניות לסיומו הרוחות התלהטו אחרי עבירה ברוטלית ומכה באשכים של מתיו דלבדובה על איגודלה, ושלשה של האחרון הורידה את הקבוצות לרבע האחרון ב-68:74 לזכות הווריירס.

רבע 4

הווריירס פתחו את הרבע עם ארבע נקודות רצופות של איגודלה וברבוסה, כשטיירון לו מזעיק פסק זמן דחוף. אבל גם זה לא עזר: שון ליבינגסטון נכנס לזון, קלע שש נקודות רצופות מחצי מרחק, השלים ריצת 0:15 וקבע יתרון 72:88 לגולדן סטייט, שמונה דקות לסיום. ההפרש עוד צמח ל-20 לפני שהקאבס יצאו לריצת 0:9 וקיזזו את ההפרש ל-11, ארבע דקות לסיום. אבל משם הווריירס שוב לחצו על הגז, ברחו שוב ליתרון גדול, וטיירון לו הרים ידיים, בדרך ל-89:104 בסיום.

קווין לאב, קליבלנד קאבלירס. AP
משחק מצוין, למרות ההפסד. לאב/AP

על מי יותר קשה לשמור: סטף או לברון? עומרי כספי מתארח בפודקאסט "הפודיום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully