וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפקט של טריסטן, העקיצה של לו: הקאבס והווריירס כבר מתמרקות

מאמן קליבלנד מספר על היחסים עם לברון, הריסון בארנס מאמץ את מעמדו החדש בשמחה, טריסטן תומפסון מציג נתונים מפתיעים, דריימונד גרין עדיין מפתח. ההימורים, המספרים והציטוטים לקראת הגמר

עריכת וידאו: מרום שפיצר

בארצות הברית כבר שוכחים מסדרת גמר המערב המופלאה, ומפנים את המבטים לעבר הדבר האמיתי , סדרת גמר ה-NBA, שתיפתח בלילה שבין חמישי לשישי. סוכנויות ההימורים בווגאס מעריכות שלגולדן סטייט יש עדיפות ברורה בסדרה למרות שקליבלנד נחה יותר במהלך הפלייאוף, ומגיעה טרייה יותר לסדרה. לעומת זאת, נראה שבקרב הקהל הרחב אליפות שנייה ברציפות של הווריירס רחוקה מלהיות בגדר קונצנזוס. ב-ESPN ערכו סקר גולשים לגבי הזוכה באליפות, והתוצאות מאוזנות למדי, כשהווריירס קיבלו 58 אחוז מהקולות לעומת 42 של הקאבס.

לוח המשחקים של סדרת הגמר

משחק 1: 4:00 בלילה שבין חמישי לשישי הקרוב
משחק 2: 3:00 בלילה בין ראשון לשני
משחק 3: 4:00, 9 ביוני (בין רביעי לחמישי)
משחק 4 04:00, 11 ביוני (לילה שבין שישי לשבת)
משחק 5: 04:00, 14 ביוני (הלילה שבין שני לשלישי)
משחק 6: 4:00, 17 ביוני (הלילה שבין חמישי לשישי)
משחק 7: 03:00 20 ביוני (הלילה שבין ראשון לשני)

עוד בנושא

לא טקטיקה. כישרון: מה באמת הביא לניצחון של גולדן סטייט בגמר המערב
סטיב קר: "למה אנשים ממשיכים לפקפק בסטף? בגלל שהוא נראה בן 12"
דארן קוליסון נעצר בחשד לתקיפה. סקרמנטו: "לא החלטנו איך להגיב"

לברון ג'יימס, טיירון לו, קליבלנד קאבלירס. Vaughn Ridley, GettyImages
קרובים מתמיד. לו ולברון/GettyImages, Vaughn Ridley

טיירון לו כבר מתכונן לרגע השיא בקריירת האימון הקצרה שלו. ב-ESPN ערכו ראיון אחד-על-אחד עם המאמן, שסיפר על הימים הראשונים שלו כמאמן ראשי אחרי הפיטורים של דיוויד בלאט. "לא היה לי הרבה זמן להתכונן, הייתי צריך לפעול תוך כדי תנועה. במובן מסוים הרגשתי לא מוכן להיות מאמן ראשי, כי אני אוהב להיות מוכן ולהיערך לדברים מראש. היה לי קשה מאוד, אבל אחרי תקופת התאקלמות התחלתי להרגיש טוב יותר, התחלתי להשתלט על העניינים", סיפר.

לו סיפר גם על היחסים על לברון ג'יימס שנחשבים לחמימים, בטח ביחס לקודמו בתפקיד. "הוא מאמן על המגרש, יש לו הבנת משחק גבוהה במיוחד, ככה שאתה חייב לשאול אותו מדי פעם מה צריך לעשות", אמר. "אני מתייעץ איתו על הרבה דברים, ואני לא חושב שיש מה להתבייש בזה. למעשה אני די בטוח שזה חסר לו בעונה שעברה. אני משתדל לעשות את זה עם כל הכוכבים שלנו, אני מתייעץ גם עם קווין לאב וקיירי אירווינג".

ויש גם ענייני כדורסל. לו סיפר שהתכונן מבעוד מועד למצ'אפ מול גולדן סטייט ואמר ש"אנחנו צריכים לתקוף אותם כמו שצריך ולהיות אגרסיביים איתם כמו שאוקלהומה סיטי שיחקו מולם. נרצה לשחק מהר, אבל לא בפזיזות". עוד לפני שנקבעה היריבה בגמר, לו אמר ש"זה לא אמור לעניין אותנו, כי הסדרה הזו תלויה בנו", במה שנתפס כהצהרה מעט שחצנית. הבוקר הוא הסביר את עצמו, או לפחות ניסה. "יש לנו קבוצה אחרת בהשוואה לעונה שעברה. על הנייר אלה אותן קבוצות, אבל למעשה אנחנו שונים לגמרי, מקצועית ופרסונלית. קווין לאב וקיירי אירווינג בריאים, צ'אנינג פריי הצטרף. אני חושב שיש לנו סיכויים טובים יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
צ'אנינג פריי, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
שינה את הקאבס? פריי/GettyImages

לברון הוסיף: "אנחנו בנויים טוב יותר, לא משנה מול מי. זה די ברור שאנחנו טובים יותר". ג'יימס אמר ש"אני לא מתייחס למה שאנשים אומרים לגבי הסיכויים שלנו. לטעון שאנחנו אנדרדוג זה מטופש לחלוטין בעיני. עברנו עוד שנה ביחד, הכימיה השתפרה, הבריאות טובה יותר. אנחנו נרגשים מההזדמנות".

ג'יימס אמר בהתייחס לגולדן סטייט ש"מדובר במכונה משומנת, מאומנת ועם הרבה שחקנים נהדרים. יהיה מאתגר מאוד לנצח אותם. סטף וקליי קולעים נהדר, אני חושב שהם שני הקלעים הגדולים ביותר שהליגה ראתה, ובטח שבימינו הם הטובים בתחומם. חלק מהזריקות בלתי עצירות, ואין מה לעשות נגדן. בסופו של דבר התקפות סופר-כישרוניות מנצחות הגנות נהדרות".

סטפן קרי והריסון בארנס שחקן גולדן סטייט. AP
מתרגל לפוזיציה חדשה. בארנס על הספסל/AP

קיירי אירווינג, שהיה פצוע ברוב שלבי הסדרה הקודמת מול הווריירס, כבר מתמרק. "כל העולם ציפה למצ'אפ הזה בגמר ה-NBA. יהיה כדורסל אדיר, הרבה כוכבים, יהיה כיף".

לעומת קליבלנד, גולדן סטייט עדיין מנסה לצבור כוחות לקראת הגמר. אחת הדילמות של סטיב קר נוגעות להריסון בארנס, שבמשחק השביעי מול אוקלהומה סיטי איבד את מקומו בחמישייה לטובת אנדרה איגודלה, ושותף ל-22 דקות בלבד. "אני עדיין לא יודע אם אפתח בחמישייה בגמר, אבל אהיה מוכן בכל מקרה", אמר בארנס לתחנת רדיו בסן פרנסיסקו. "כולנו מוכנים לעשות הקרבות. אנדרה הקריב מעצמו בעונה שעברה כשירד לספסל, ואני מוכן לעשות את זה הפעם. לא אכפת לי לאבד את המקום בחמישייה, לשחק פחות דקות, לזרוק פחות, העיקר שנזכה באליפות. מה שבטוח זה שאני לא לוקח את זה באופן אישי".

קווין לאב שחקן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
עדיין לא מוצא את עצמו. לאב/GettyImages

המספרים שלקראת הסדרה

גולדן סטייט:

* זו הפעם ה-14 ששתי קבוצות נפגשות בגמר בעונות רצופות. הנה נתון מטריד עבור הווריירס: בשבעה מקרים הקבוצה שהפסידה בסדרה הראשונה זכתה באליפות שבעונה שלאחר מכן.

* מאז סדרת הגמר בעונה שעברה, גולדן סטייט עומדת על חמישה ניצחונות רצופים על קליבלנד בהפרש ממוצע של 16.4 נקודות.

* גולדן סטייט היא קבוצת הרבע האחרון הכי טובה בפלייאוף, ובפער ניכר. בסך הכל, היא ניצחה ב-16.4 נקודות בממוצע פר 100 פוזשנים ברבעים האחרונים בפוסט-סיזן.

* הווריירס הם גם הכי קבוצתית בפלייאוף, כש-62 אחוז מסלי השדה שלהם נקלעו כתוצאה מאסיסטים.

* למרות היכולת הבינונית בפלייאוף, דריימונד גרין עדיין עושה את ההבדל עבור הווריירס. בדקות שהפורוורד הרב גוני היה על המגרש בפלייאוף האלופה ניצחה ב-117 נקודות בסך הכל, בעוד שבלעדיו היא במינוס 8.

* עוד נתון שממחיש כמה גרין חשוב: היריבות של הווריירס בפלייאוף דייקו ב-38 אחוז בלבד מהצבע כשדריימונד הגן עליו.

* 'חמישיית המוות' של גולדן סטייט - קרי, תומפסון, איגודלה, בארנס וגרין - הפסידה ב-41 נקודות במשחקים 3 ו-4 בגמר המערב, אבל השתלמה בשאר המשחקים, בהם היא בפלוס 53.

דריימונד גרין, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
עדיין עושה את ההבדל. גרין/GettyImages

קליבלנד:

* הקבוצה האחרונה שהייתה יעילה כל כך התקפית בדרך לגמר ה-NBA הייתה הלייקרס בעונת 1986/87.

* הקאבס קולעים 23 נקודות בלבד בחדירות בפלייאוף, הממוצע הכי נמוך מבין כל הקבוצות בפוסט סיזן.

* 40.8 אחוז מהזריקות של הקאבס בפלייאוף באו מחוץ לקשת, אבל הם מדייקים באחוזים מרשימים מאוד - 43.4.

* החמישייה הפותחת הרגילה של קליבלנד הביסה את היריבות שלה בדרך לגמר ב-21.4 נקודות פר 100 פוזשנים. זה הופך אותה לחמישייה הכי טובה בפלייאוף.

* גם חמישיית המחליפים פלוס לברון (דלבדובה, שאמפרט, ג'פרסון, פריי וג'יימס) עובדת נהדר, ומביסה את היריבות בלא פחות מ-46.6 נקודות פר 100 פוזשנים.

* קווין לאב, שעדיין מתקשה בפלייאוף, הוא השחקן עם אחוזי הקליעה הכי נמוכים (32 אחוז) באזור הצבע.

* טריסטן תומפסון הוא ריבאונדר ההתקפה הכי טוב בפלייאוף. הוא מוריד 17.7 אחוז מהריבאונדים האפשריים בהתקפה.

* באופן מפתיע למדי, תומפסון קולע הכי הרבה נקודות בקליבלנד פר מהלך (1.094).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully