וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואיס אנריקה: "העונה הזו הייתה קלה יותר מהקודמת, התרגלו אלי"

מאמן ברצלונה חגג דאבל שני ברציפות ומסכם עונה: "השנה הייתה חיובית ורגועה יותר". מסי, ניימאר וסוארס, למרות שנפצע ועשוי להיעדר כחודש, חגגו עם המשפחות. וגם: כל הציוצים והמספרים

רויטרס

ברצלונה זכתה אמש (ראשון) בגביע המלך, לאחר שנזקקה ל-120 דקות כדי לנצח את סביליה 0:2 בגמר. בסופו של דבר צמד בישולים של ליאונל מסי, לג'ורדי אלבה (97) וניימאר (122) עשו את העבודה בתום גמר סוער במיוחד, עם שלושה כרטיסים אדומים ו-12 כרטיסים צהובים.

מעבר לזה, מי שירצה לשכוח את המשחק הוא לואיס סוארס, שדווקא בעיצומו של הכושר המפלצתי בו נמצא נפצע בדק ה-55 ונאלץ לנטוש את המשחק. סוארס נצפה בוכה על הספסל לאחר החילוף ועל פי הדיווחים בספרד הוא סובל מקרע בשריר הירך, פציעה שבמשך ההחלמה ממנה הוא כחודש, דבר המעמיד בסכנה גדולה את השתתפותו של החלוץ בקופה אמריקה, שיחל בעוד כעשרה ימים. סוארס צפוי להצטרף לנבחרת אורוגוואי לנסיעה לטורניר בתקווה שיחלים בזמן או במהלך הטורניר.



נסיגה קדימה: השינוי המפתיע שמאפשר למסי להישאר הגדול מכולם

סוארס ממרר בבכי על הספסל לאחר החילוף

שחקן ברצלונה ליאונל מסי ומשפחתו. GettyImages
מאושרים. מסי והמשפחה/GettyImages

מספרי המשחק

* ברצלונה זכתה בגביע בפעם ה-28 בתולדותיה - יותר מכל קבוצה אחרת בספרד (בילבאו שנייה עם 23).

* לראשונה מאז 1997-1998, קבוצה זוכה בשני גביעים רצופים. גם אז היתה זו ברצלונה.

* לואיס אנריקה הוא המאמן השישי בחמש הליגות הגדולות שזוכה בליגה ובגביע בשתי עונות רצופות.

* בסך הכל, למאמן יש שבעה תארים בשתי עונותיו עד כה בברצלונה. כלומר, תואר כל 17.4 משחקים.

* רק שלוש קבוצות זכו בשני דאבלים רצופים בתולדות הליגה הספרדית: ברצלונה הנוכחית, ברצלונה של 1952, ובילבאו של 1931.

* כמו באנגליה, גרמניה, איטליה ופורטוגל, גם הגביע הספרדי הוכרע בהארכה.

* הכרטיס האדום של חאבייר מסצ'ראנו (36) הוא המוקדם ביותר בתולדות גמר גביע המלך.

* סביליה הפכה לקבוצה הספרדית הראשונה שמשחקת בגמר אירופי ובגמר גביע המלך תוך 100 שעות.

* עבור מסי, דני אלבס וסרג'יו בוסקטס היה זה גמר גביע שישי - הכי הרבה מאז שברנד שוסטר רשם תשע הופעות בין 1981 ו-1992.

שחקן ברצלונה ניימאר עם בנו. GettyImages
שער בגמר. ניממאר והילד/GettyImages
עוד תואר לארון/רויטרס

התגובות

מאמן ברצלונה לואיס אנריקה: "היה סיום מדהים לעונה. לא רק בגלל המשחקים בסיום הליגה שהיינו מוכרחים לנצח אלא גם בגלל איך שהגמר התנהל. היה מאוד קשה בעשרה שחקנים. שיחקנו מושלם, בעיקר בחלק ההגנתי. סביליה יצרה המון לחץ אך ידענו להתחרות למרות הקשיים. אני מברך את כל אוהדי בארסה שהגיע למרות השעה המאוחרת".

"ניתן לתאר את העונה שלנו רק כחיובית", המשיך, "זכינו בארבעה משישה תארים. החלקים הכי קשים של העונה היו הפציעות, אלה רגעים קשים עבור הקבוצה. זו הייתה עונה קלה יותר מהראשונה שלי, שהייתה מיוחדת, כי אנשים התרגלו אלי. הייתה עונה דינמית יותר, חיובית ורגועה יותר. זה קשה לזכות בתואר פעם אחת, נהדר לזכות פעמיים. אם הכל ילך כראוי נלך על הפעם השלישית".

על החסרון המספרי והתרומה של מתיו: "כשהחתמנו את ז'רמי ידענו מה אנחנו מקבלים. הוא הוא נכנס ברגע לא פשוט והיה מפתח במשחק האווירי ובעצירת ההתקפות של סביליה. לפני משחקים אתה חושב על האפשרות שתשאר עם עשרה שחקנים, אך הפעם לא שקלנו את זה".

אנדרס אינייסטה, שנבחר לאיש המשחק: "זו עונה מדהימה כי לא קל לזכות בתארים. יש לנו סגל שיכול להמשיך לזכות בתארים ואפשר להיות אופטימיים לקראת העתיד. אני אסיר תודה כלפי אלה שבחרו בי, אבל זו רק הערת שוליים כשזוכים בתואר".

כובש השער הראשון, ג'ורדי אלבה: "הייתי בר מזל להבקיע כי מסי, כמו תמיד, מצא אותי במסירה מושלמת. שיחקנו בפיגור שחקן זמן רב והיה קשה, אך שיחקנו משחק קשוח וטוב בהגנה. אי אפשר לזכות כל עונה בטרבל, אבל גם דאבל זה עונה נהדרת".

לאונל מסי, שבישל את שני השערים, פרסם בעמוד הפייסבוק שלו: "נלחמנו, סבלנו וזכינו ביחד, יש דאבל".

"לרגע כבר ראיתי את הגביע מגיע אלינו", אמר נשיא סביליה חוסה קסטרו, "אני מאוד גאה בקבוצה שהתחרתה מול ברצלונה, לה יש תקציב הגדול פי שישה משלנו והעמוסה בכוכבים. לבארסה הייתה יותר מנוחה ולנו חסרו שחקנים חשובים".

שוער הקבוצה, סרג'יו ריקו: "אנחנו מרוצים מעצמנו אבל מאוכזבים מהתוצאה, רצינו עוד תואר. האוהדים והקבוצה נתנו מאה אחוז, וזו הדרך הכי טובה להפסיד".

שחקן ברצלונה ג'רארד פיקה. GettyImages
מזכרת מעוד תואר. פיקה גוזר את הרשת/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully