וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלופינג של לברון, ביומבו הוא רודמן, השופטים לא שורקים: סיכום הניצחון של טורונטו

למה לברון עף אחורה, מי נתן את המהלומה ואיך עקץ אותו דרייק? לאב ואירוויג נעלמו, ביומבו היה בכל מקום, ולמה לברון ציטט את ג'יי-זי? קליבלנד הפסידה לטורונטו, שיודעת: הדיבורים על הסוויפ הטריפו אותנו

עריכת וידאו: מרום שפיצר
שחקני טורונטו ראפטורס נורמן פאוול, קורי ג'וזף. GettyImages
הכל נכנס, כלום לא נכנס. ג'וזף מול לאב/GettyImages

רצף הניצחונות של קליבלנד נקטע הלילה (ראשון), כשהקאבס הפסידו 99:84 לראפטורס בטורונטו, ואחרי עשרה ניצחונות רצופים בפלייאוף, היתרון של לברון ג'יימס וחבריו בסדרת גמר המזרח ירד ל-2:1. דמאר דרוזן קלע 32, ביומבו קבע שיא פלייאוף של טורונטו עם 26 ריבאונדים, קייל לאורי קלע 20, קורי ג'וזף הוסיף 14, ואחרי שהפסידו בשני המשחקים הראשונים בהפרש מצטבר של 50 נקודות, הקנדים שוב בתמונה. לברון ג'יימס (24) וג'יי אר סמית (22) בלטו בקליבלנד, שלא הצליחה להשוות את שיא הניצחונות הרצופים בפלייאוף (11), אותו קבעה לוס אנג'לס לייקרס ב-1989 וב-2001.

ביסמאק ביומבו מול לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס מול טורונטו ראפטורס. GettyImages
לזה קוראים קשיחות. ביומבו/GettyImages

מספרי המשחק

* זה הניצחון הראשון אי פעם של טורונטו במשחק גמר אזורי.

* הפעם קליבלנד קלעה רק 20 נקודות בצבע, אחרי שבשני המשחקים הראשונים היה לה ממוצע של 53 נקודות בצבע למשחק. זה שיא שלילי עבור קליבלנד העונה.

* רק 32 אחוז מניסיונות הזריקה היו בצבע, לעומת 51 אחוז במשחקים הקודמים.

* קיירי אירווינג עבר ערב לא קל, עם 13 נקודות בלבד, 3 מ-19 מהשדה ו-1 מ-7 מהשלוש. הוא וקווין לאב (3 נקודות בלבד) קלעו יחד 4 מ-28 מהשדה (14 אחוז) - הכי נמוך שלהם מאז שהחלו לשחק יחד.

* לברון ג'יימס קלע 2 מ-7 מהשדה מול דמארה קרול, אחרי שבשני המשחקים הראשונים קלע מולו 9 מ-10.

* ביסמק ביומבו קלט 26 כדורים חוזרים (8 בהתקפה), שיא טורונטו בפלייאוף, והוא השווה את שיא הריבאונדים בפלייאוף ב-30 השנים האחרונות אותו קבעו האקים אולאג'וואן ושאקיל אוניל.

* לשם השוואה, לכל קליבלנד היו במשחק 29 כדורים חוזרים.

* קייל לאורי ודמאר דרוזן קלעו יחד 50 נקודות ומעלה בפעם החמישית בפלייאוף. המאזן של טורונטו במשחקים האלה הוא 1:4. דרוזן, עם 32 נקודות, רשם משחק שביעי בפלייאוף עם 30 ומעלה - הכי הרבה בתולדות הראפטורס.

עוד באותו נושא

לא בלתי מנוצחת: קליבלנד הפסידה בטורונטו, שצימקה ל-2:1 בגמר המזרח

לכתבה המלאה
ביסמאק ביומבו, טורונטו ראפטורס, חוסם את לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
ביסמאק ביומבו, טורונטו ראפטורס, חוסם את לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס/GettyImages
דמארה קרול מול לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס מול טורונטו ראפטורס. GettyImages
דמארה קרול מול לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס מול טורונטו ראפטורס/GettyImages
דמארה קרול מול לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס מול טורונטו ראפטורס. GettyImages
דמארה קרול מול לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס מול טורונטו ראפטורס/GettyImages

הציטוטים

למרות הניצחון, מאמן טורונטו דוויין קייסי תקף בצורה חריפה את השופטים (הקנס כבר בדרך?). הנתונים הלא שגרתיים מראים שנגד קליבלנד נשרקו הלילה 10 עבירות בלבד, ובאופן כללי, בשלושת המשחקים עד עכשיו, מאזן העבירות שנשרקו הוא 46:73 לרעת טורונטו. קייסי זעם בעיקר על העובדה שהסנטר ביסמאק ביומבו (7 נקודות, 26 ריבאונדים, 4 חסימות) לא מקבל שריקות. "הם לא שורקים לו כלום", אמר קייסי, "היו לנו אפס זריקות עונשין ברבע האחרון. אפס. הוא מקבל מכות, הייתה תקרית שכמעט הרביצו לו". קייסי מדבר על תקרית שבה דאנטה ג'ונס שלח לביומבו מכה מתחת לחגורה לביומבו. הוא עשה זאת מיד כשנכנס, כשנותרו 90 שניות לסיום, ועשוי לספוג עונש מהליגה.

"אני לא יודע אם הוא סופג את המכות האלה כי הוא כל כך פיזי וקשוח, אבל הם שוברים אותו", אמר קייסי, "לזכותו ייאמר שהייתי בטוח שהוא יאבד את הראש כשהוא קיבל את העבירה הטכנית, אבל הוא המשיך לשחק.... אני חושב שהוא מקבל מכה בכל ריבאונד שהוא לוקח, והוא פשוט לא מקבל שריקות, גם לא כשהוא הולך לסל. חייבת להיות פה עקביות... הייתי בשני הצדדים, הייתי גם במקומות בהם הזריקות היו לטובתי, אבל יהיו הסיבות אשר יהיו, חלק מהעבירות היום היו מדהימות".

כמו כן קייסי אמר על הסנטר הקונגולזי שהוא "הוא מזכיר לי שחקן כמו דניס רודמן, בדרך שבה הוא מסתער על הריבאונד. הוא יודע לאיפה הכדור יגיע, הוא מרגיש את זה. הוא אחד הריבאונדרים הטובים בליגה".

ביומבו הנהדר גם סיפק חסימה אדירה אחת על אירווינג, ולאחריה סימן תנועת שלילה עם האצבע, תנועה שהפכה מוכרת בזכות סנטר אפריקאי אחר, דיקמה מוטומבו. ביומבו אמר אחרי זה ש"מוטומבו אמר לי שאין לי אישור להשתמש בתנועה עם האצבע... אבל אני אוהב אותו, הוא כמו אח גדול עבורי, היו לי הרבה שיחות איתו, על הדרך שבה אני יכול להשפיע על המשחק... הייתי רוצה רק להשאיר את המורשת שלו על המגרש".

שחקני קליבלנד לא כל כך אהבו את התנועה המתריסה של ביומבו, כפי שאפשר היה לראות בתגובה של ג'ונס. אחד משחקני קליבלנד אמר בעילום שם ל-ESPN: "הוא חייב להירגע עם התנועה הזאת. זה אולי טוב לטלוויזיה, אבל זה לא יהיה טוב עבורם".

ביומבו גם עשה עבירה אלימה על לברון, כשספג עבירה בלתי ספורטיבית אחרי שמשך את כוכב קליבלנד. "אני לא יכול להרשות לעצמי להגיב ושאורחק מהמשחק", אמר לברון על התקרית, "אבל אני אגן על עצמי. אני תמיד חושב על המשפט של ג'יי-זי ושורה שהייתה לו - 'אם אני יורה בך, אני טיפש. אם אתה יורה בי, אתה מפורסם. מה אני יכול לעשות?'. זה תמיד בראש שלי. בכל פעם שאני מרגיש שאני רוצה להגיב, זה עובר לי בראש".

תקרית אחרת הייתה עימות פיזי בין שחקני שתי הקבוצות, שבמהלכו ספג לברון מהלומה ללסת דווקא מהידיים של טריסטן תומפסון, ועף על המגרש, במה שעלול להיראות כתגובה די מוגזמת ("פלופ" בעגה המקצועית). ב"usatoday" נכתב ש"ככל הנראה לברון נפל אחורה כי הוא חשב שדמארה קרול חבט בו, על אף שזה היה תמפסון. עם זאת, מבט מקרוב מראה שהיד של קול דחפה את המרפק של תומפסון". ב-sbnation נכתב ש"לברון FLOPPED כל הדרך עד קליבלנד, צפו בסצינה הדרמטית".

טיירון לו התייחס למשחק ואמר בפשטות: "החבר'ה האלה עלו על המגרש וניצחו אותנו. הם היו יותר אגרסיביים, שיחקו יותר פיזי, היו יותר אקטיביים, נעו מהר יותר. הם ניצחו אותנו בכל כדור חושפי, גברו עלינו שוב ושוב". לברון התייחס ליכולת החלשה של לאב ואירווינג, ומאר: "הם ישתפרו". קייסי סיכם ואמר ש"זו סדרה ארוכה, היא לא גמורה. כולם חשבו שנקבל סוויפ, אני חושב שזה רק מילא אותנו באנרגיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully