וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תוכנת מחשב מהלכת על שתיים": ב-NBA שוב מצדיעים ללברון ג'יימס

אחרי עוד הצגה ועוד ציון דרך, בארצות הברית פותחים מחדש את הדיון סביב מי השחקן הטוב בעולם. פייטון: "האפקט שלו יותר גדול משל קרי", קייסי: "הוא קורא מצבים כמו מכונה". המספרים והתגובות

AP

בווידאו: משחק מקדים בדיון על טיירון לו וקליבלנד

קליבלנד ממשיכה להציג יכולת משכנעת, שמספיקה לה כדי להפגין דומיננטיות יוצאת דופן במזרח. הלילה (בין חמישי לשישי) הקאבס עלו ליתרון 0:2 בסדרת גמר המזרח מול טורונטו עם ניצחון 89:108 קליל, שהעלה את רצף הניצחונות שלהם מתחילת הפלייאוף לעשרה, והותיר אותם במרחק ניצחון אחד בלבד מהשוואת שיא NBA לניצחונות רצופים בתחילת הפלייאוף, אותו קבעו הלייקרס ב-1989 ו-2001. לברון ג'יימס שוב נראה בכושר נהדר, סיים עם טריפל דאבל (23 נקודות, 11 ריבאונדים, 11 אסיסטים) ועל הדרך חלף על פני שאקיל אוניל במקום הרביעי בטבלת קלעי כל הזמנים בפלייאוף.

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
שוב הכי גדול? לברון/GettyImages

מספרי המשחק

* קליבלנד הפכה לקבוצה הרביעית בתולדות ה-NBA שפותחת פלייאוף עם עשרה ניצחונות רצופים, אבל אם לשפוט על פי תקדימי העבר, לא מדובר בברכה, כי אם בקללה. מתוך שלוש הקבוצות שפתחו את הפלייאוף עם רצף כזה בעבר, רק אחת (לייקרס ב-2001) הוכתרה בסיום העונה כאלופה.

* לקאבס יש 17 ניצחונות פלייאוף רצופים על יריבות מהמזרח. זה הרצף הכי ארוך מאז שהחלה החלוקה למזרח ומערב בתחילת שנות ה-70.

* עוד על הדומיננטיות של הקאבס? הם הפכו לקבוצה ה-12 בתולדות ה-NBA שפותחת גמר אזורי עם שני ניצחונות בפער דו ספרתי. 11 הקבוצות שעשו זאת לפניה ניצחו גם בסדרה, אבל רק פעם אחת זה הסתיים בסוויפ.

* לברון ג'יימס עקף את שאקיל אוניל במקום הרביעי בטבלת קלעי כל הזמנים בפלייאוף, והגיע ל-5,255 נקודות. לפניו ברשימה: מייקל ג'ורדן (5,987), קארים עבדול ג'באר (5,762) וקובי בריאנט (5,640).

* לברון כבר מכוון לעבר ציון הדרך הבא. אחרי 11 האסיסטים שחילק הלילה, חסרים לו שלושה אסיסטים כדי להדביק את הפער מג'ייסון קיד במקום השלישי בטבלת כל הזמנים באסיסטים בפלייאוף.

* זוהי הפעם ה-15 שלברון רושם טריפל דאבל במשחק פלייאוף, והפעם ה-13 שהוא עושה זאת עם לפחות 20 נקודות.

* הנה נתון שפחות או יותר מסביר למה טורונטו אפילו לא מדגדגת את קליבלנד עד כה: לברון קלע 18 סלי שדה בשני המשחקים הראשונים, ממרחק ממוצע של 1.6 פיט (48 סנטימטר). הראפטורס לא מצליחים למנוע מג'יימס גישה לצבע.

* הפלייאוף המסויט של קייל לאורי נמשך, והוא אולי בדרך להפוך לקלעי השלשות הגרוע בתולדות הפלייאוף. אחרי שדייק הלילה רק פעם אחת משמונה ניסיונות מחוץ לקשת, הוא עומד על 25.2 אחוז משלשות בפוסט-סיזן. רק לברון ג'יימס עם 22.7 אחוז בפלייאוף 2015 ודרק רוז עם 24.8 אחוז בפלייאוף 2011 קלעו באחוזים נמוכים יותר בעבר.

התגובות

זמן קצר אחרי שעבר את שאקיל ורשם עוד תצוגה נהדרת בפלייאוף, לברון קיבל את ברכת הדרך מקארים עבדול ג'באר, שקפץ לביקור בקיו ארינה וחלק לו שבחים. ג'יימס, כך נראה, התרגש מאוד. "הרגעים האלה תמיד מחזירים אותי לילדות, כשצפיתי בכל כך הרבה אגדות כדורסל ואמרתי לעצמי שאני מקווה שיום אחד אהיה חלק מזה. או שבעצם חשבתי שלעולם לא אצליח להיות חלק מקבוצה כזו איכותית", אמר. "בתור מי שגדל כאפרו-אמריקני בשכונה צנועה הסטטיסטיקה הזאת, שמראה את השם שלי ליד ענקים כאלה, נראית פשוט לא אמיתית. כאילו, החבר'ה האלה סללו לי את הדרך, הם היו המנטורים שלי. זו הזדמנות בשבילי להתגאות מול המשפחה והאוהדים".

ג'יימס סיפר על המפגש החטוף עם עבדול ג'באר, והתלוצץ באומרו ש"ברור כשראיתי שחקן אגדי כזה מחוץ לחדר ההלבשה שלנו האטתי את קצב ההליכה שלי בדרך לשם באופן דרסטי". על רצף הניצחונות של הקאבס בפלייאוף הוסיף לברון: "זה לא מרגיש כמו רצף, זה מרגיש כמו ניצחון אחד, ואחר כך עוד אחד ועוד אחד. אנחנו לוקחים את זה צעד אחרי צעד".

עוד לפני המשחק מאמן טורונטו דווין קייסי דימה את לברון ל"מחשב מהלך", על שום "היכולת יוצאת הדופן שלו לקרוא את ההגנה ולהוציא את המיטב מכל פוזשן". בסיום, גם טיירון לו גמר את ההלל. "אני מאמין באמת ובתמים שהוא השחקן הטוב בעולם כיום. לא נכנס להשוואות, אבל הוא הטוב בעולם", אמר.

הרגע של לברון וקארים

לו עצמו רשם ציון דרך מרשים, כשסגר עשרה ניצחונות מתוך עשרה משחקים כמאמן ראשי בפלייאוף, ועבר את פט ריילי, שהחזיק בשיא מאז 1982. "זה נהדר, כילד מעולם לא האמנתי שאגיע למקום שאני נמצא בו כרגע. לא קל לעשות את מה שאנחנו עושים מתחילת הפלייאוף, אבל מגיע הרבה קרדיט לדיוויד גריפין שנתן לי צ'אנס, וכמובן לשחקנים שלנו. יש לנו קבוצה אדירה".

כך או כך, קליבלנד נראית מחוברת מתמיד, גם מחוץ למגרש. במהלך מסיבת העיתונאים שאחרי המשחק לברון, קווין לאב וקיירי אירווינג נראו מתלחששים ומבודחים, כשב-ESPN כתבו: "הקאבס בהחלט נראים כמו חבורה של חבר'ה שבאמת נהנית לבלות אחד במחיצת השני".

מנגד, קייל לאורי ממשיך לזייף. כוכב טורונטו סגר עוד משחק חלש בפלייאוף, כשסיים עם 10 נקודות. מתחילת הסדרה הוא עומד על 8 מ-28 מהשדה ו-1 מ-15 מהשלוש. "אני עדיין בטוח בעצמי. החטאתי כמות בלתי נתפסת של שלשות טובות שבדרך כלל אני קולע, ובגלל זה אני מנסה לא לרדת על עצמי יותר מדי. אני מבין שאני חייב להיות יותר אפקטיבי, זה עד כדי כך פשוט". דמארי קארול ניסה לנחם את לאורי ואמר בסיום ש"אנחנו עדיין מאמינים בו. הוא יופיע כמו שהוא יודע במשחק הבא, ובטוחים שזו רק תקופה רעה שתעבור". דווין קייסי, אגב, עדיין לא מוותר. "אנחנו לא מתכוונים להרים ידיים. כולם יכולים לקבור אותנו, אבל אני מסרב להאמין שהסיפור שלנו נגמר", אמר.

קייל לאורי, טורונטו ראפטורס, מול אימן שאמפרט, צ'אנינג פריי, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
לא מוצא את הידיים ואת הרגליים. לאורי/GettyImages

במקביל, הדיון סביב ההכתרה של סטף קרי ל-MVP של העונה פה אחד לא גווע. אחרי שטרייסי מגריידי אמר ש"העובדה שהוא זכה בתואר פה אחד מראה על הדלילות בליגה", שחקן עבר נוסף, גארי פייטון, ניסה לשים את ההישג של קרי בפרופורציות. "ג'ורדן, בירד, ווילט צ'מברליין, ביל ראסל, עבדול ג'באר - כל החבר'ה האלה היו ראויים להיבחר פה אחד לא פחות מקרי", אמר ה'כפפה' בראיון לספורטס אילוסטרייטד. "אני מצדיע לסטף על ההישג, אבל חייבים לחשוב מחדש מיהם האנשים שלא הצביעו בזמנו לג'ורדן ולקארים. כנראה שסטף נבחר פה אחד בגלל שזה עידן אחר".

אגב, גם פייטון הצטרף לתשבוחות ללברון. "אם בוחנים את האפקט שלו על הקבוצה שלו, אני חושב שהוא עדיין האול-אראונד הכי טוב בליגה. אני לא טוען שלא הגיע לסטף לזכות ב-MVP, אלא שלברון שולט ביותר אספקטים. הוא נותן אסיסטים, ריבאונד, נקודות. אם היית מוציא את לברון מקליבלנד, זו לא הייתה אותה קבוצה. אם היית מוציא את קרי מגולדן סטייט? אני לא יודע מה לומר...כנראה שהם עדיין היו מנצחים הרבה משחקים. אולי לא 73, אבל הרבה".

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס עם סטפן קרי שחקן גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
אז מי גדול יותר?/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully