וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדומיננטיות המדהימה של סביליה והספרדיות, הבדיחות על מורנו

האנדלוסים הצטרפו לאימפריות של היבשת עם תואר שלישי ברצף ("קבוצה אגדית"), הליגה הספרדית ממשיכה לשלוט בכדורגל האירופי. המגן של ליברפול חוטף את עיקר האש על ההפסד

רויטרס

סביליה נכנסה בליל אמש (רביעי) לספרי הזהב של הכדורגל האירופי, לאחר שזכתה בפעם השלישית ברציפות בליגה האירופית עם ניצחון 1:3 בגמר שנערך בבאזל על ליברפול המאוכזבת.

בעקבות הזכייה, הצטרפו האנדלוסים לרשימה מאוד מכובדת הכוללת כעת חמש קבוצות שזכו בשלוש עונות רצופות (לפחות) בתארים אירופיים: ריאל מדריד (חמש אליפויות אירופה רצופות בין 1955/56 ל-1959/60), אייאקס (שלוש אליפויות אירופה רצופות בין 1970/71 ל-1972/73), באיירן מינכן (שלוש אליפויות אירופה רצופות בין 1973/74 ל-1975/76) וליברפול (גביע אופ"א ב-1975/76 ואז שתי אליפויות אירופה רצופות ב-1976/77 ו-1977/78).

מעבר לכך, המשיכה סביליה אמש את השליטה האבסולוטית של הקבוצות הספרדיות במפעלים האירופים בשנים האחרונות. שימו לב לכך: נציגה מספרד זכה בליגת האלופות בשתי העונות הקודמות (ותזכה גם העונה), בליגה האירופית בשלוש העונות האחרונות, בגביע העולם לקבוצות בשנתיים האחרונות ובעקבות הניצחון אתמול של סביליה, נקבע כי בפעם השלישית ברציפות, הסופרקאפ האירופי יורכב משתי נציגות ה"לה ליגה". אחרי שסביליה הפסידה 2:0 לריאל מדריד ב-2014 ו-5:4 מטורף בהארכה לברצלונה אשתקד, היא תנסה לזכות כעת בתואר כאשר תפגוש את ריאל או אתלטיקו במשחק שייערך בתשיעי באוגוסט בטרודנהיים, נורבגיה.

ליברפול עוד הובילה בהפסקה משער פנטסטי של דניאל סטארידג', אבל 18 שניות מפתיחת המחצית השנייה, קווין גמיירו איזן עם השער המהיר ביותר במחצית השנייה של גמר אירופי כלשהו. מאותו רגע, המייטי רדז ויורגן קלופ איבדו כיוון וצמד גדול של קוקה סידר לסביליה עוד תואר, החמישי שלה במפעל תוך קצת יותר מעשור.

"סביליה פנטקמפיון", אלופה בפעם החמישית, חגג ה"אס" והודה: "במחצית הראשונה, ליברפול שטפה את המגרש, אבל אחרי ההפסקה, השחקנים של אונאי אמרי הוציאו את האופי האלוף שלהם והפכו את סביליה לאגדית". גם ב"מארקה" היו מאושרים: "ויוה הליגה הסביליאנית", עם משחק מילים על הליגה האירופית.

אמרי הסביר מה עבד טוב כל כך במחצית השנייה: "ליברפול קבוצה גדולה והשער נתן לה המון ביטחון עצמי, אבל זה בדיוק מה שקרה לנו עם השער בתחילת המחצית השנייה. אמרנו לעצמנו בהפסקה שאם בשביל היכולת הזו הגענו לכאן, עדיף היה כבר לא להגיע ושחייבים שינוי. ליברפול עשתה כל מה שהיא רוצה על המגרש במחצית הראשונה ואמרתי לשחקנים שהם חייבים לחזור להיות עצמם ולהירגע, לחשוב שהם משחקים ברמון סאנצ'ס פיחואן שלנו. דחפתי אותם כל הזמן קדימה ואני מאושר עבור הסביליאנים שחוגגים עכשיו". בספרד מדווחים כי הזכייה של אמרי בתואר האירופי תוביל אותו לבקש מהנהלת המועדון לחוזה ארוך טווח. במקביל, בדומה לקיץ האחרון אז המאמן היה מבוקש במילאן, אברטון הוזכרה כאחת המחזרות אחריו.

עוד באותו נושא

בפעם השלישית ברציפות: סביליה זכתה בליגה האירופית

לכתבה המלאה

מי שחטף את מרבית האש בצד המפסיד היה אלברטו מורנו. המגן הספרדי הגיע לליברפול מסביליה ואתמול היה הגורם המרכזי לכך שהאדומים לא הצליחו לזכות בתואר אירופי ראשון מאז הגמר ההוא באיסטנבול מול מילאן ב-2005: "הוא דווקא עושה עונה מצוינת בליברפול ונתן להם המון", הגן עליו אמרי, "הוא שיחק העונה ברמה שמצדיקה את חזרתו לנבחרת ספרד. אבל מריאנו הוא שחקן מצוין ובשער הראשון עשה עליו תרגיל נהדר. אני תמיד מסתכל על חצי הכוס המלאה ומחמיא להתקפה של מריאנו ולא מבקר את המגן שהיה צריך לשמור עליו".

באנגליה היו קצת פחות סלחניים כלפי מורנו, שבמהלך המשחק ניסה לבצע ארבעה תיקולים ופספס כל אחד מהם, כאשר פעם אחר פעם הוא נותר מאחוריי מריאנו. "שיחת המחצית של סביליה הייתה בוודאות רק הצגת תמונה של אלברטו מורנו לשחקנים", נכתב ברשתות החברתיות. ב-ESPN הוא קיבל מהפרשן סטיב ניקול את הציון 2, בעוד כל חבריו לקבוצה נעים בין 6 ל-8.

"התאונה שעמדה להתרחש בכל רגע, התרחשה בסופו של דבר", כתב ניקול, "ליברפול הייתה צריכה בסך הכול לשמור על המשחק רגוע בתחילת המחצית השנייה, אבל ברגע שמורנו הפך לרוח רפאים ואפשר למריאנו לעקוף אותו ככה, המשחק התחיל לברוח. עשר דקות אחר כך, הוא שוב לא שמר ומיניולה עוד הציל, אבל הוא המשיך לעשות טעויות עד לרגע האחרון וסביליה ניצלה אותן". גם עמוד הוויקיפדיה של מורנו נערך מחדש ושם, מתחת לליברפול, נכתב כי ב-18 במאי 2016 הופיע השחקן במדי סביליה למשחק אחד, בו סיפק שני שערים.

ג'יימי קראגר קטל את מורנו בטוויטר ומיד מחק את הציוץ, אבל גם שחקני עבר אחרים של ליברפול לא ריחמו: "אי אפשר להסביר את התפקוד שלו בשער השוויון", אמר מייקל אואן, "הוא מגן שמאלי ופשוט לא עשה את תפקידו, פעמיים במהלך של השער. הטעות הראשונה היא שלו וגם הטעות המכריעה היא שלו". סטיב מקמנמן הוסיף: "זה היה ניסיון תיקול מחפיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully