וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורלנדו סה גמר את העונה, מכבי ת"א דורשת 104 אלף יורו עבור דאבור

17.5.2016 / 15:08

החלוץ הפורטוגלי לא הצליח גם היום להגביר קצב באימון והוא יחמיץ את שני המשחקים הגורליים מול מכבי חיפה בליגה ובגביע. הצהובים דורשים שני אחוזים מסכום העברת דאבור מגראסהופרס לזלצבורג. צ'יבוטה יחזור לסגל אם לא ייחשב לזר

אורלנדו סה שחקן מכבי תל אביב (אמצע) מול הפועל באר שבע. קובי אליהו
לא יחזור העונה. אורלנדו סה/קובי אליהו

אורלנדו, חלוצה הפורטוגלי של מכבי תל אביב סיים באופן סופי את העונה, רגע לפני הישורת האחרונה והמכרעת. החלוץ הפורטוגלי לא הצליח גם היום להגביר קצב באימון והוא לא יעמוד לרשותו של פטר בוס בשני המשחקים הגורליים מול מכבי חיפה בליגה ובגמר הגביע. במכבי תל אביב עדיין מתלבטים לגבי סה, מאחר שהוא נקנה בסכום של 800 אלף יורו ולא כל כך מהר רוצים בקבוצה לוותר על השקעתם. בקבוצה עדיין חושבים שאפשר להוציא ממנו הרבה יותר ממה שהוא נתן בעונה החולפת ולכן ההחלטה אם למכור אותו או להשאיל אותו תיעשה ביחס ישיר להצעות הכספיות שיתקבלו. לסה יש חוזה לשנתיים נוספות בהן הוא אמור להרוויח כחצי מיליון יורו נטו לעונה.

חלוץ גראסהופרס, מונס דאבור. גראסהופרס, אתר רשמי
גם מכבי תל אביב תרוויח. דאבור/אתר רשמי, גראסהופרס

בתוך כך, מכבי תל אביב הגישה בקשה לגראסהופרס לקבל דמי סולידריות בגין מכירתו של החלוץ מונס דאבור לרד בול זלצבורג. באופן עקרוני, דמי הסולידריות יכולים להגיע עד לכדי חמישה אחוזים מדמי ההעברה, אבל זה רק בתנאי שהשחקן שיחק זמן רב בקבוצה הראשונה ממנה נמכר. מאחר שדאבור הגיע למכבי תל אביב מאחי נצרת ולא גדל במחלקת הנוער של הצהובים, זכאית הקבוצה לחצי אחוז מדמי המכירה עבור כל אחת מהעונות שהוא שיחק בשורותיה.

מלבד מכבי תל אביב, גם אחי נצרת קבוצת נעוריו של דאבור הגישה בקשה לקבוצה השוויצרית לדמי סולידריות. במועדון מהלאומית דורשים כ-150 אלף יורו. בנצרת קיבלו כ- 20 אלף דולר דמי סולידריות על המעבר של השחקן לגראסופרס וכעת הם דורשים אחוזים נוספים כשהסכום גבוה בהרבה.

דאבור הגיע למכבי תל אביב ב-2010 ועזב לגארסהופרס ב-2014. המשמעות היא שהוא שיחק במועדון במשך ארבע עונות ועל כל עונה מכבי תל אביב יכולה לבקש חצי אחוזים ובמצטבר שני אחוזים מדמי ההעברה שלו משוויץ לאוסטריה. הסכום הבסיסי אותו משלמת רד בול זלצבורג לשוויצרים הוא 5.2 מיליון יורו. על כך יש להוסיף עוד בונוסים אם זלצבורג תגיע למשל לליגת האלופות. מכבי תל אביב תוכל כעת לקבל שני אחוזים מ-5.2 מיליון יורו ובסך הכול 104 אלף יורו.

כזכור, נמכר דאבור בפברואר 2014 ממכבי תל אביב לגראסהופרס תמורת 425 אלף יורו בלבד. החלוץ ניצל אז את העובדה שבחוזהו היה סעיף המאפשר לו לעזוב בתום העונה לחו"ל בסכום אפילו נמוך מזה. למרות הנסיונות של מכבי תל אביב להאריך את חוזהו אז, סירב דאבור לחתום על חוזה חדש ויצא לקריירה באירופה, מה שמסתמן כעת כהחלטה הכי טובה שלקח.

בנושא אחר, בסרביה מדווחים פעם נוספת שמנצ'סטר יונייטד עוקבת אחר השוער פרדראג ראיקוביץ'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מאוויס צ'יבוטה שחקן הפועל כפר סבא (ימין) מול אחמד קאסום שחקן הפועל עכו. ברני ארדוב
בעונה הבאה בצהוב? צ'יבוטה/ברני ארדוב

מאוויס צ'יבוטה, שחוזר אוטומטית מהפועל כפר סבא למכבי תל אביב, ישחק בעונה הבאה אצל הצהובים אם לא ייחשב לזר. צ'יבוטה יילקח בחשבון גם במקרה שיתאפשר לרשום שישה זרים, אבל במכבי תל אביב מקווים לרשום אותו כאזרח ישראלי ולשם זאת ימריא הקשר הקונגולזי ביום חמישי לקפריסין על מנת לשאת את בת זוגו הישראלית בנישואין אזרחיים. מיד לאחר מכן יפעילו בקבוצה מכבש לחצים דרך גורמים שונים כדי לרשום את צ'יבוטה כישראלי ונראה שהוא יפתח את העונה באימוני מכבי תל אביב ובהמשך גם במחנה האימונים. אם הדבר לא יתאפשר והוא ייחשב לזר תנסה הקבוצה להשאיל אותו לקבוצה בליגת העל עם סעיף המאפשר לה להחזיר אותו לשורותיה בחודש ינואר וזאת אם עד אז הוא יסיים את תהליך האזרוח שלו.

עדכון ראשון: 11:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully