וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאנקן: "אחליט על עתידי בקרוב". בארצות הברית כבר נפרדים

כוכב סן אנטוניו טען שטרם הכריע אם יפרוש או לא, אך חבריו לקבוצה בעבר ובהווה הקדישו מילות פרידה. בואן: "האבא של הספרס", לאונרד: "יש לו חלק עצום בהתפתחות שלי". המספרים, התגובות, והציטוט השנוי במחלוקת של ראסל ווסטברוק

תחושה של סוף עידן ב-NBA. סן אנטוניו הודחה הלילה (בין חמישי לשישי) מהפלייאוף כבר בחצי גמר המערב, אחרי שהפסידה 113:99 לאוקלהומה סיטי ונוצחה 4:2 בסך הכל בסדרה. הספרס, שרשמו מספרים היסטוריים בעונה הרגילה והגיעו ל-67 ניצחונות, לא מצאו תשובות לאתלטיות והכוח המתפרץ של הת'אנדר, בסדרה שהחלה בהצגה וניצחון 92:124 לסן אנטוניו, ומשם רק הלכה והדרדרה. ההפסד פתח מחדש את הדיון סביב עתיד הקבוצה: טים דאנקן בן ה-40 פיזר רמזים עבים על פרישה בקיץ, מאנו ג'ינובילי ככל הנראה עדיין מתלבט, ורק הצלע השלישית בטריו המופלא, טוני פארקר, יישאר בוודאות בטקסס.

מנגד, אוקלהומה סיטי עשתה את הבלתי ייאמן אחרי שספגה אינספור ביקורות על צורת המשחק שלה לאורך כל העונה, ותקבל הזדמנות לנשל את האלופה המכהנת מתוארה בסדרה שתצא לדרך בלילה שבין שני לשלישי בשבוע הבא.

: טים דאנקן, סן אנטוניו ספרס. AP
זה הסוף? דאנקן/AP

מספרי המשחק

* סן אנטוניו הפכה לקבוצה הרביעית בתולדות ה-NBA שמנצחת לפחות 65 משחקים בעונה הרגילה ולא זוכה באליפות בסופו של דבר. היא גם הפכה לקבוצה השנייה בלבד שמגיעה למאזן כזה בעונה הרגילה ולא עולה לגמר אזורי.

* אחרי שרשמו מאזן אדיר של 1:40 במשחקי בית בעונה הרגילה, הספרס סיימו את הפלייאוף עם מאזן ביתי שלילי, 3:2.

* אם זה אכן היה משחקו האחרון של טים דאנקן, הוא יסיים את הקריירה במקום ה-14 בכל הזמנים בנקודות, במקום השישי בריבאונדים, ובמקום החמישי בחסימות. בפלייאוף הוא מדורג שישי בנקודות, שלישי בריבאונדים וראשון בחסימות.

* אין ספק שהביג פונדמנטל יצא מגדרו הלילה, אולי בידיעה שמדובר במשחק פרישה. הוא סיים עם 19 נקודות, שתיים יותר ממה שקלע בחמשת המשחקים הראשונים בסדרה.

* אם דאנקן יפרוש, הטריו המוצלח ביותר בתולדות ה-NBA יתפרק. בסך הכל, לדאנקן, פארקר וג'ינובילי יש 575 ניצחונות משותפים בעונה הרגילה ו-126 ניצחונות בפלייאוף, הכי הרבה בתולדות הליגה בשתי הקטגוריות.

* דאנקן ייצא מהסדרה עם ראש מורם בכל מקרה. באופן מפתיע למדי, הוא סיים את הסדרה עם מדד הפלוס/מינוס הכי טוב בין כל השחקנים בשתי הקבוצות, עם 29+.

* סן אנטוניו קלעה 31 נקודות במחצית הראשונה. זה היה שיא שלילי שלה העונה, והמספר הכי נמוך לנקודות במחצית מאז שקלעה 29 מול יוסטון ב-6 בנובמבר 2014.

* קווין דוראנט וראסל ווסטברוק סיפקו 88 נקודות בסלים או אסיסטים במשחק הלילה. בסך הכל, בששת המשחקים בסדרה הם היו אחראים על 76 אחוז מהנקודות של הת'אנדר.

* אוקלהומה סיטי עלתה לגמר המערב בפעם הרביעית בשש השנים האחרונות.

קווין דוראנט, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
צמד מנצח. דוראנט/AP

התגובות

מיד עם הבאזר ניגש דאנקן לקווין דוראנט והעניק לו חיבוק ממושך, ולאחר מכן הישיר מבט לעבר היציעים ונופף לשלום. לגבי השאלה הכי מתבקשת הוא השיב בלקוניות אופיינית. "קודם כל אצא מפה, ואז אקח לעצמי כמה ימים כדי לחשוב. עדיין לא החלטתי אם לפרוש או לא", אמר.

אבל בארצות הברית ואפילו בסן אנטוניו כבר מתחילים להיפרד. דני גרין אמר ש"הוא נלחם עד הסוף. זה טימי, הוא המקצוען האולטימטיבי", בעוד שקוואי לאונרד הנרגש סיפר ש"הוא תמיד היה החבר הכי טוב לקבוצה. הכי מתחשב, הכי חסר אגו. הוא עזר לי לגדול ולהשתפר, יש לו חלק גדול בקריירה שלי. עכשיו נראה מה יקרה". מנגד, פופוביץ', שנראה מתלחשש עם דאנקן לקראת הרבע האחרון, סירב לספר מה היה תוכן השיחה, ואמר בנוגע לאפשרות שדאנקן יפרוש: "אתם יודעים משהו שאני לא יודע?".

ברוס בואן, ששיחק במשך שמונה עונות לצד דאנקן: "כשפגשתי אותו לראשונה, לא האמנתי שהוא יהיה השחקן הכי טוב בעמדה שלו בתולדות הכדורסל. היו רגעים מיוחדים, הוא נתן הכל כדי להיות הכי טוב שיש, מבלי שהוא ידבר על עצמו ויתרברב. הוא פשוט היה מפוקס, הוא היה האבא של סן אנטוניו. כל מי ששיחק איתו הרגיש טוב יותר לגבי עצמו בהמשך. הוא היה מודל לחיקוי, הוא היה האבא של סן אנטוניו".

פרשן ESPN מייקל ווילבון: "סן אנטוניו נראתה גמורה וכבויה לחלוטין במשך לא מעט רגעים בסדרה הזו. סטיבן אדאמס ודיון וויטרס הצליחו להתעלות, הספרס לא היו יכולים לעשות שום דבר. היום זו הייתה התפוצצות גרעינית, וסן אנטוניו נראתה לא טוב. אוקלהומה סיטי עיקרה לחלוטין את הנעת הכדור שלהם, היא לא נתנה להם לחזור או להתחיל מומנטום עד שזה כבר היה מאוחר מדי".

גם שחקני הת'אנדר החמיאו לביג פונדמנטל. "יש לי כבוד והערכה עצומים כלפיו. הוא הפאוור פורוורד הטוב בתולדות המשחק", אמר ראסל ווסטברוק. סטיבן אדאמס, שחגג עליו מתחת לסלים במהלך הסדרה, אמר ש"הוא מצא את מעיין הנעורים הלילה. הוא עדיין שחקן נהדר, הוא עדיין יכול לשחק". אגב, אדאמס סבל ממיגרנה חריפה לפני המשחק ואפילו הקיא בסמוך לשריקת הפתיחה, אך הצליח לרשום עוד תצוגה חיובית וסיים עם 16 נקודות ו-11 ריבאונדים. "אני לא גיבור, הרפואה המודרנית היא שהצילה אותי", אמר הסנטר. "האתגר הבא הוא גולדן סטייט. לא נבוא שחצנים בשום אופן, אנחנו יודעים שזה הולך להיות חתיכת קרב אדיר. חייבים לוודא שאנחנו לא לוקחים שום דבר כמובן אליו, ולהמשיך בהגנה הזאת, כי נראינו נהדר". דיון וייטרס אמר ש"יש קבוצה אדירה מצד אחד. יש קבוצה אדירה מצד שני. כל משחק בסדרה הזו הולך להיראות כמו מכות בבר".

ראסל ווסטברוק, שנעצר על 28 נקודות הפעם, אמר בסיום: "באנו לסדרה הזו מאוד אינטנסיביים. אנחנו מודעים לכל מה שאמרו עלינו - שאנחנו לא מספיק קשוחים, שאנחנו מאבדים עשתונות ברגעים מכריעים - אבל ידענו כל הזמן מה אנחנו שווים. עכשיו צריך להמשיך את זה".

ווסטברוק עורר מיני-סערה כשאמר בנוגע לגולדן סטייט ש"העובדה שהם אלופים לא אומרת שום דבר". עוד הוסיף: "אנחנו מאמינים ביכולת שלנו לעבור אותם. זה שהם אלופים לא ישחק תפקיד, אנחנו בהחלט מסוגלים לעשות את זה".

קווין דוראנט הוסיף: "נשארנו בטוחים בעצמנו. במשחק הראשון הם קרעו אותנו, אבל נכנסנו לקצב ולא יצאנו ממנו מתחילת המשחק השני. ידענו שהם לא יוותרו, הם קשוחים, יש להם שחקנים נהדרים, היה נהדר לשחק מול קוואי לאונרד ראש בראש. אנחנו כבר מצפים לאתגר הבא שלנו".

ראסל ווסטברוק, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. GettyImages
"זה שגולדן סטייט אלופה לא אומר שום דבר". ווסטברוק/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully