וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישי ביורוליג: הפיינל פור נפתח, צסק"א ופנרבחצ'ה פייבוריטיות

עונת היורוליג מגיעה לרגע השיא שלה עם שני משחקים מסקרנים בברלין: צסק"א של איטודיס תפגוש את לוקומוטיב קובאן לדרבי רוסי (19:00, ספורט 5), אוברדוביץ' ושחקניו ינסו לעצור את קוצ'ה לבוראל (22:00, ספורט 5)

צילום מסך

עונת יורוליג ארוכה ומפרכת מגיעה לרגע השיא שלה ביום שישי עם שני משחקים מסקרנים ושתי קבוצות מפתיעות. לוקומוטיב קובאן תנסה להמשיך את החלום שלה עם דרבי היסטורי בפיינל פור מול צסק"א מוסקבה, בעוד שלבוראל קוצ'ה המפתיעה תנסה להדהים גם את פנרבחצ'ה של ז'ליקו אוברדוביץ' במשחק השני מצמד המשחקים שייערך בברלין.

שחקן צסק"א מוסקבה מילוש תיאודוסיץ' מול שחקן לבוראל קוצ'ה יואניס בורוסיס. GettyImages
ימחוק את תווית הלוזר? מילוש תיאודוסיץ'/GettyImages

צסק"א מוסקבה - לוקומוטיב קובאן (19:00, ספורט 5)

בדרבי הרוסי הראשון שייערך אי פעם בפיינל פור, צסק"א מוסקבה האימתנית תפגוש את לוקומוטיב קובאן, הסוס השחור של הטורניר והקבוצה שהצליחה להדיח את ברצלונה הגדולה בשלב ההצלבה. דימיטריס איטודיס מאמנה היווני של צסק"א ינסה לזכות בתואר יורוליג ראשון שלו כמאמן ראשי, אחרי שזכה חמש פעמים בתואר כעוזרו של אוברדוביץ' בפנאתינייקוס. שתי הקבוצות נפגשו פעמיים העונה בליגת ה-VTB, כאשר בשני המקרים הקבוצה האורחת ניצחה. שתי הקבוצות הללו תלויות בצמד הכוכבים שלהן - מלקולם דילייני ואנתוני רנדולף של קובאן ומילוש תיאודוסיץ' את נאנדו דה קולו של צסק"א.

צסק"א היא קבוצת ההתקפה הטובה ביורוליג עם 90.7 נקודות למשחק, כאשר קובאן קולעת רק 76.8 נקודות למשחק ומסתמכת בעיקר על ההגנה שלה. צסק"א מגיעה למפגש הזה אחרי שהדיחה בסוויפ את נימברוק בדרך לחצי גמר ה-VTB, בעוד שקובאן נתנה מנוחה לרנדולף ודילייני והודחה בסוויפ ברבע הגמר מול חימקי מוסקבה החזקה.

דימיטריס איטודיס, מאמן צסק"א התייחס למפגש אפשרי עם אוברדוביץ' מורו ורבו בגמר: "זה נחמד לפגוש את ז'ליקו פה. היה לנו הרבה זמן לבלות ביחד. אני מקווה להיות היריב שלו בגמר". על היריבות מול קובאן: "אין הרבה סודות בין הקבוצות. אני שמח בשביל השחקנים שלי, שהתגברו על כל הפציעות כדי להגיע למעמד הזה".

מאמן פנרבחצ'ה ז'ליקו אוברדוביץ'. GettyImages
ירשום עוד תואר לאוסף? אוברדוביץ'/GettyImages

פנרבחצ'ה - קוצ'ה לבוראל (22:00, ספורט 5)

במפגש בין שתי קבוצות שמחפשות זכייה ראשונה בתואר היוקרתי, פנרבחצ'ה של אוברדוביץ' תפגוש את לבוראל המפתיעה שהעפילה לארבע הגדולות למרות שאף אחד לא באמת ספר אותה. פנרבחצ'ה הייתה הקבוצה הכי מרשימה לאורך כל קמפיין היורוליג והדיחה בדרך לשלב הזה את ריאל מדריד האלופה המכהנת עם סוויפ מהדהד של 0:3. זאת למרות ששיחקה ללא יאן וסלי הסנטר הנהדר שלה. וסלי החלים ויחזור לחמישייה של אוברדוביץ' שיצטרך את הצ'כי שלו כדי להתמודד עם יואניס בורוסיס, הסנטר היווני שנותן קמפיין נהדר במדים הירוקים.

בורוסיס, שירשום את משחקו ה-250 ביורוליג מול פנרבחצ'ה, מוביל את הקמפיין עם 8.9 ריבאונדים והוא רשם מספרים דו ספרתיים בנקודות מדד במשך 14 משחקים רצופים. בורוסיס ייאלץ לעבוד קשה מאוד מול אקפה אודו, הגבוה של פנרבחצ'ה שמוביל את המפעל עם 53 גגות העונה ורושם 2.1 גגות למשחק. יאן וסלי, שפספס את שלב ההצלבה בשל פציעה, זקוק לחמש נקודות כדי להגיע ל-1,000 נקודות בקריירת היורוליג שלו.

במסיבת העיתונאים שנערכה לקראת המשחק, ז'ליקו אוברדוביץ' אמר: "ללבוראל יש שלושה גארדים מצוינים. ג'יימס, אדאמס ו.. בורוסיס. אמרתי לשחקנים החדשים שלי בקיץ שהם יהיו חלק מהפיינל פור והם אהבו את זה".

יאן וסלי הסנטר של פנרבחצ'ה התייחס לפציעה שפקדה אותו ואמר: "הפציעה שלי מאחוריי. כל האוהדים של פנרבחצ'ה תמכו בי לאורך כל העונה. אני שמח לראות אותם בברלין. המטרה שלנו היא לזכות ביורוליג".

עוד באותו נושא

ננדו דה קולו: "כולם זוכרים מה קרה בעבר. עכשיו צריך לכתוב עלילה חדשה"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully