וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העובדה שסטפן קרי זכה בתואר בפה אחד מראה על הדלילות בליגה"

בזמן שכוכב גולדן סטייט מנפץ שיאים ולראשונה בהיסטוריה זכה בתואר ה-MVP בהחלטה פה אחד, טרייסי מגריידי מפקפק בגדולתו: "בתקופה של ג'ורדן ושאקיל הייתה תחרות חזקה יותר, עם יותר כוכבים". קרי: "מעולם לא האמנתי שדבר כזה יקרה לי בקריירה"

AP

סטפן קרי ממשיך להכניס את עצמו להיסטוריה של ה-NBA, אחרי שאתמול (שלישי) הפך רשמית ל-MVP של העונה, והראשון שזוכה בתואר בפה אחד. כל 131 המצביעים (שמורכבים מ-130 עיתונאים ואנשי תקשורת ונציג של חברת KIA) בחרו בכוכב גולדן סטייט בן ה-28, והוא הקדים את קוואי לאונרד ולברון ג'יימס.

"מעולם לא התכוונתי לשנות את המשחק", אמר קרי בטקס, אחרי שזכה בתואר שנה שנייה ברציפות, "מעולם לא האמנתי שדבר כזה יקרה לי בקריירה. כל מה שרציתי זה להיות מה שאני. אני יודע שזה מעורר השראה בדור הבא, אתה יכול להמשיך לעבוד קשה יום אחרי יום ולהשתפר".

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס, MVP. AP
סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס, MVP/AP

כאמור, קרי זכה בכל 1,310 הנקודות האפשריות, כשאחריו לאונרד מסן אנטוניו (634 נקודות), לברון מקליבלנד (631 נקודות), ראסל ווסטברוק מאוקלהומה סיטי (486), קווין דוראנט מהת'אנדר (147) וכריס פול מהקליפרס (107). קרי, שהצעיד את קבוצתו לאליפות בעונה שעברה, הוליך אותה השנה לעונה היסטורית, שנפתחה עם שיא של 24 ניצחונות רצופים, והסתיימה במאזן הטוב בכל הזמנים - 9:73.

קרי הוא השחקן ה-11 שזוכה בתואר שנה אחרי שנה. השנה הוא קבע שיא אדיר כשסיים את העונה עם 402 שלשות - ניפוץ השיא הקודם (286) שהוא קבע בעונה שעברה. הוא הראשון בהיסטוריה שקולע מעל 30 נקודות למשחק בפחות מ-35 דקות למשחק. הוא כמובן סיים את העונה הרגילה כקלע המצטיין (30.1) ומלך החטיפות (2.1 למשחק), ו-6.7 אסיסטים (עשירי בליגה). הוא גם מצטרף למאמנו סטיב קר ולסטיב נאש כשחקנים היחידים שסיימו עונה עם 50 אחוז מהשדה, 45 אחוז מהשלוש ו-90 אחוז מהעונשין.

שאקיל אוניל (בשנת 2000) ולברון ג'יימס (ב-2013) היו בעבר קרובים לזכייה בתואר בפה אחד, אבל היה חסר להם קול אחד. טום בריידי (ב-2010 ב-NFL) ו-ווין גרצקי (ב-1982 בליגת ההוקי) זכו בתואר פה אחד בליגות שלהם. בליגת הבייסבול (MLB) היו 17 שחקנים שזכו בתואר פה אחד.

עוד באותו נושא

סטפן קרי מציג: ההארכה הגדולה בכל הזמנים. קר: "פשוט להגיד וואו"

לכתבה המלאה
סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס, MVP. AP
סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס, MVP/AP

עם זאת, טרייסי מגריידי מביע ספקות בגודל ההישג של קרי. מגריידי, שחקן העבר וכיום פרשן ב-ESPN, אמר ש"העובדה שהוא זכה בתואר בפה אחד, זה רק מראה לך עד כמה הליגה הזאת דלילה. כאתה חושב על מייקל ג'ורדן ושאקיל אוניל..., כלומר, החבר'ה האלה באמת שיחקו נגד הטובים ביותר ונתקלו בתחרות חזקה. היו יותר כוכבים, לדעתי, ביותר קבוצות, מאשר שיש בליגה כיום. אבל כמובן שהוא ראוי לתואר. הייתה לו עונה מדהימה".

יש לציין כי הפרס ניתן לקרי שעות ספורות אחרי ההצגה המרשימה שלו במדי גולדן סטייט במשחק הרביעי מול פורטלנד, אחרי שחזר מפציעה, קלע 40 נקודות, שבר שיא NBA עם 17 נקודות בהארכה, וקירב את קבוצתו לגמר המערב. הג'נרל מנג'ר של הווריירס בוב מאיירס אמר לקרי: "אתה גורם לי להגיע כל יום לעבודה עם שמחה אמיתית. קשה מאוד לא לחבב אותך. אני מוצא את זה בלתי אפשרי. כולנו צריכים להעריך את זה, להעריך את הרגעים האלה, כי החיים חולפים מהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully