וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטפן קרי מציג: ההארכה הגדולה בכל הזמנים. קר: "פשוט להגיד וואו"

כוכב גולדן סטייט קבע שיא NBA כשקלע 17 נקודות בהארכה בניצחון על פורטלנד, סטיב קר הנלהב שוב השווה אותו לג'ורדן וחשף את "הסוד", קרי התשוש הודה: "היה קצת מוזר לחזור". כל מספרי ההצגה

AP

תצוגת ההארכה הטובה בכל הזמנים, ככה אפשר להגדיר את חמש הדקות המשוגעות של סטפן קרי הלילה (שלישי), כשכוכב גולדן סטייט צלף 17 נקודות בתוספת הזמן, בניצחון של גולדן סטייט 125:132 על פורטלנד שהעלה את האלופה ליתרון 1:3 בסדרת חצי גמר המערב בפלייאוף ה-NBA. "זו אחת הסיומות הגדולות בתולדות הליגה", נכתב ב-ESPN על ההצגה של קרי בחמש דקות הקסם, שבמהלכן קלע הכי הרבה נקודות אי פעם בהארכה במשחק NBA (גם ליגה סדירה וגם פלייאוף). השיא הקודם בליגה היה של גילברט ארינאס (16 נקודות ב-2006), השיא הקודם בפלייאוף היה של קלייד דרקסלר (13 נקודות ב-1992).

סטפן קרי שחקן גולדן סטייט ווריירס. AP
קר: "היו כמה פעמים שהסתובבתי ללוק/AP

המספרים

* קרי קלע 27 נקודות ברבע האחרון ובהארכה, אחרי שבשלושת הרבעים הראשונים הוא קלע 13 ביחד. בשלושת הרבעים הראשונים הוא קלע ב-6 מ-18 מהשדה, מאז ב-10 מ-14. הוא התחיל עם עם 0 מ-9 מהשלוש, מאז צלף 5 מ-7.

* קרי קלע יותר נקודות מכל שחקני פורטלנד ביחד (14), ויותר משחקני מיאמי וטורונטו ביחד בהארכה שלהן הלילה (15).

* כל שבע הזריקות שלו בהארכה הגיעו בלי מסירה משחקני הקבוצה שלו.

* אבל הוא גם מוסר: הווריירס קלעו 8 מ-10 מהשדה מ-8 האסיסטים של קרי.

* דריימונד גרין סיים עם 7 חסימות, ושבר את שיא המועדון לחסימות במשחק פלייאוף שקבע מאנוט בול (6) ב-1989.

* קרי הוא השחקן השני ב-30 השנים האחרונות שקולע 40 נקודות בפלייאוף כשהוא עולה מהספסל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הציטוטים

למאמן גולדן סטייט סטיב קר לא נותרה ברירה, אלא להשוות את ביצועי קרי למייקל ג'ורדן. "סטף עושה את זה בצורה שונה לגמרי מאיך שמייקל עשה את זה", אמר קר, "אבל אני מניח שהדמיון ביניהם הוא המהלכים שומטי הלסת שלו. אני זוכר את הרחש בקהל מהמלכים של מייקל, וזה דומה מאוד לסטף. זה היה משהו".

קרי אמור היה לשחק כ-25 דקות, לאור הפציעה ממנה סבל, אבל ההרחקה המוקדמת של שון ליבינגסטון (שהתעמת עם השופט) כפתה עליו לשחק יותר. הפתיחה, כאמור, היה מקרטעת, משם זה השתחרר. "אין ספק שהייתי קצר רוח לעלות כבר על המגרש", אמר קרי בסיום, "לקח לי קצת זמן להיכנס לקצב. כשאתה מחמיץ שלושה שבועות, זה מרגיש קצת מוזר לחזור לפרקט, כשהקהל משתולל ביציע ויש אווירה תחרותית שוב. אז פשוט ניסיתי לאפס את גלגלי השיניים שלי, להכניס כמה קליעות ולהיכנס לקצב". אבל קרי מודה שגם אחרי שהחטיא את 9 ניסיונות השלשה הראשונים, "הביטחון שלי מעולם לא נפגע, אני חושב שלקחתי כמה זריקות די טובות". קר אמר ש"ברגע שהוא נכנס לקצב, ממש לא נראה היה שהוא עייף".

עוד באותו נושא

סטפן קרי חזר עם 40 נקודות והצגה בהארכה, גולדן סטייט ניצחה בפורטלנד

לכתבה המלאה
סטיב קר, סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
שתי אופציות: סטף, קח את הכדור, או תנו את הכדור לסטף. קר/רויטרס

קרי הודה שבהארכה הוא נלחם בעייפות. "רציתי לחזור ולשחק כמו שאני יודע, לתת את המיטב שלי", אמר, "אם אתה לא יכול לשחק חמש דקות בשלב הזה, משהו לא בסדר איתך. אני שמח שהיה לי מספיק במיכל כדי לסיים את המשחק, ושהדברים התחברו ברגע הכי חשוב". מאמנו סטיב קר נשאל מה אמר לקרי אחרי שהוא החטיא את תשע השלשות הראשונות שלו, וענה בחיוך: "אמרתי לו, 'תנסה לסיים את המשחק עם 5 מ-6'... לא, רק ביקשתי ממנו לא לנסות לעשות יותר מדי כבר בהתחלה". לאחר מכן קר סיכם בפשטות: "יש מעט מאוד משחקים שבהם אתה רק אומר 'וואו!'. היו כמה פעמים שהסתובבתי ללוק (וולטון) ואמרתי לו, 'אתה מאמין לדבר הזה?'. זה היה משחק נהדר".

קר גם אמר ש"כשקרי עשה את זה בשנה שעברה, מאמן ההתקפה אלווין ג'נטרי נהג לומר לו 'יש לי שני תרגילים עבורך. סטף קח את הכדור, ותמסרו את הכדור לסטף'. עשינו את מה שעשינו הערב לכבודו של אלווין".

דריימונד גרין, שהתצוגה האדירה שלו נותרה בצל (21 נקודות, 9 ריבאונדים, 7 חסימות, 5 אסיסטים, 4 חטיפות), לא מהסס לקבוע: "אם אני חושב שפורטלנד גמורים? ברור שאני חושב שהם גמורים. אנחנו הולכים לגמור את זה במשחק הבא. הם ספגו הלילה מכה לקרביים".

אחרי אחת השלשות גם קרי לא הצליח לעצור את ההתלהבות, כששאג "אני כאן, חזרתי!". גרין אמר על חברו לקבוצה ש"כל מה שהוא צריך זה שזריקה אחת תיכנס. רק אחת. משם זה כבר הופך את הכל לגרוע עבור כולם. וזה בחור שלא שיחק כבר שבועיים, כן? ואז הוא בא לפה, ומשתלט על המשחק ברבע הרביעי, בהארכה, ומצטרף לחבורה נדירה, לטובים ביותר שראיתי אי פעם".

חשבון הטוויטר הרשמי של הווריירס, אגב, צייץ מחדש ציוץ של דמיאן לילארד מ-2013, שבו כתב "סטף קרי הוא הקלע הטוב ביותר בימינו... מצטער".

סטפן קרי שחקן גולדן סטייט ווריירס. AP
מה אפשר להגיד? קרי/AP

עוד הלילה: הסדרה המצוינת בין מיאמי לטורונטו (2:2) מספקת דרמות גדולות, כשהלילה מיאמי ניצחה במה שהיה המשחק השלישי בסדרה מתוך ארבעה שנכנס להארכה. מי שמתעלה ומככב הוא כמובן דוויין ווייד, שמספק פלייאוף מדהים עד כה. גם הלילה פלאש היה נהדר עם 30 נקודות, 4 ריבאונדים, 2 אסיסטים ו-2 חטיפות. הוא קלע 11 נקודות ברבע הרביעי ובהארכה, ושוב הוליך את חבריו לניצחון חשוב.

שחקני מיאמי, טורונטו, מביטים על הכדור תקוע על הטבעת. AP
עוד רגע גדול בסדרה דרמטית. הכדור נתקע על הטבעת/AP

המספרים

* ווייד עלה לראש רשימה מכובדת - השחקן שסיים הכי הרבה משחקי פלייאוף (34) במדי ההיט עם 30 נקודות ומעלה. הוא עקף את לברון ג'יימס (33).

* הוא גם עלה למקום ה-13 ברשימת קלעי כל הזמנים בפלייאוף עם 3,704 נקודות.

* מיאמי קולעת עד כה בפלייאוף 40.3 אחוז מחוץ לקשת, אחרי קליבלנד שבמקום הראשון וסן אנטוניו שבמקום השני.

* ווייד קלע בשני המשחקים האחרונים 68 נקודות, הכי הרבה שהוא קלע בשני משחקי פלייאוף רצופים מאז 2012, אז קלע 69 מול הפייסרס בחצי גמר המזרח.

*בהיעדרו של יונאס ולאנצ'יונאס, ביסמאק ביומבו סיפק דאבל דאבל של 13 נקודות ו-13 ריבאונדים, אך עדיין היה על הספסל בסיום המשחק.

*הכוכבים של הראפטורס, לאורי ודרוזן, קלעו יחד 6 מ-28 מהשדה, קצת יותר מ-21 אחוז.

דווין ווייד מיאמי היט. רויטרס
עוד לילה מכובד. ווייד/רויטרס

תגובות

כוכב הערב היה כמובן ווייד שאמר בסיום "כולם גרמו לניצחון הערב. זו הדרך בה אנחנו רוצים לעשות את הדברים". על עצמו אמר: "פשוט ניסיתי לתקוף ולהיות אגרסיבי". הגארד שקלע עד עכשיו 27.3 בממוצע בסדרה הוסיף: "יש לי ביטחון בקבוצה כרגע כמו שהיה לי לאורך כל העונה".

"הוא פשוט היה די-ווייד, זה נורמלי", אמר גוראן דראגיץ', שקלע 15 נקודות. "הוא כוח גדול ומבצע מהלכים מכריעים ברגעים קריטיים". בנוגע לניצחון החשוב אמר דראגיץ': "אנחנו מרגישים שאנחנו משחקים טוב יותר. עשינו עליית מדרגה הערב". מאמן ההיט אריק ספלוסטרה אמר: "אני לא חושב שהיה לאף אחד ספק שהמשחק ייכנס להארכה. זו באמת חתיכה סדרה".

בצד המאוכזב השחקן המרכזי היה כמובן קייל לאורי, שיצא בשש עבירות והיה מתוסכל בסיום: "אני מרגיש שאכזבתי את הקבוצה. אני לוקח את ההפסד על עצמי בגלל שפגעתי בקבוצה הערב". לאורי סיים רק עם 10 נקודות ב-32 דקות. מאמן הראפטורס, דווין קייסי אמר "אני מרגיש שנתנו לניצחון לחמוק לנו מהידיים בדקות הסיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully