וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופוביץ' שוב נגד השופטים, דוראנט: "ווסטברוק היה מופרע הלילה"

הספרס טוענים כי קופחו בדקה האחרונה ומודים ש"פוגעים בנו בבטן הרכה", הטריו הוותיק שוב לא פוגע, OKC מהללת את גיבור הניצחון, דוראנט מבטל את "הקללה". סיכום הלילה, וגם: הווארד כועס

מאמן סן אנטוניו ספרס גרג פופוביץ' עם טים דאנקן. AP
סוף עידן? דאנקן ופופוביץ'/AP

סן אנטוניו ניצבת כפסע מהדחה מוקדמת. הספרס ספגו הלילה (בין שלישי לרביעי) הפסד 95:91 לאוקלהומה סיטי במשחק 5 בסדרת חצי גמר המערב, ורשמה הפסד בית שני ברציפות. כעת הת'אנדר, שסומנו כאנדרדוג מובהק, ינסו לסגור את הסדרה במשחק 6 שייערך בלילה שבין חמישי לשישי באוקלהומה סיטי.

seperator

מספרי המשחק

* אחרי מאזן 1:40 במשחקי בית בעונה הרגילה, סן אנטוניו הפסידה פעמיים ברצף לאוקלהומה סיטי בטקסס.

* אם הספרס יודחו בסדרה מול OKC, הם יהפכו לקבוצה הראשונה בתולדות ה-NBA שלא מעפילה לגמר אזורי אחרי שניצחה בעונה הרגילה בהפרש ממוצע של יותר מ-10 נקודות.

* ראסל ווסטברוק וקווין דוראנט היו אחראיים, בנקודות או אסיסטים, על 80 מתוך 95 הנקודות של הת'אנדר. בסך הכל מתחילת הסדרה הם אחראיים על 76 אחוז מהנקודות של OKC.

* אחרי שדורגה במקום ה-15 ב-NBA ברבעים האחרונים בעונה הרגילה, אוקלהומה סיטי מדורגת במקום הראשון בפלייאוף בקטגוריה הזו. גם הלילה היא ניצחה ברבע האחרון בשבע נקודות.

* סן אנטוניו לא ממש תפקדה בעידן גרג פופוביץ' במשחקים מהסוג שמחכה לה באוקלהומה סיטי. מתוך 12 משחקי חוץ עם פוטנציאל הדחה, הספרס ניצחו בשניים בלבד.

* עוד אחד מסימני החולשה של הספרס: לראשונה מאז שטים דאנקן הגיע לקבוצה, היא הפסידה בשני משחקים רצופים בהם נכנסה לרבע האחרון ביתרון.

* OKC הביסה את הספרס 36:54 בריבאונדים. זה ההפרש השלישי הכי גבוה של סן אנטוניו בקטגוריה הזו בעידן גרג פופוביץ', והכי גבוה במשחק בית בפלייאוף.

* בפעם הראשונה מאז מאי 1996, שלושה שחקנים קלעו למעלה מ-20 נקודות בסן אנטוניו במשחק פלייאוף ואף אחד מהם הוא לא דאנקן, פארקר או ג'ינובילי.

* המאזן של הת'אנדר/סופרסוניקס במשחקים אליהם הם מגיעים ביתרון 2:3 בסדרה: 1:9.

עוד באותו נושא

ווסטברוק הצטיין, הת'אנדר שוב ניצחו את הספרס בחוץ ועלו ל-2:3

לכתבה המלאה
שחקני אוקלהומה סיטי ת'אנדר ראסל ווסטברוק, אנס קאנטר. GettyImages
בלתי ניתן לעצירה. ווסטברוק חוגג עם קאנטר/GettyImages

התגובות

האם פג הקסם של סן אנטוניו? כשהם על סף הדחה והטריו המוביל בשנים האחרונות - דאנקן, פארקר וג'ינובילי - כלל לא מתפקד, גוברת התחושה שעבור הספרס מדובר בסופו של עידן. אם לא יצליחו לנצח את OKC בחוץ בלילה שבין חמישי לשישי, המספרים ההיסטוריים בעונה הרגילה יירדו לטמיון. "זה לא שהובסנו ב-30 הפרש. המשחק הלך עד השניות האחרונות, שתי הקבוצות שיחקו היטב. אני לא חושב ששום דבר חמק מאיתנו, פשוט עשינו טעויות והחטאנו זריקות שאתה חייב לקלוע במאני-טיים. הדברים לא הלכו לכיוון שלנו הלילה", הסביר גרג פופוביץ' בסיום. "פספסנו שני ריבאונדים חשובים בהגנה. לווסטברוק היה חלק בזה, לקאנטר היה חלק בזה. הם פוגעים בנו בבטן הרכה במשך כל הסדרה".

גם קוואי לאונרד הודה ש"המטרה הייתה ונשארה לשחק עד יוני. שום דבר לא גמור עדיין, אני לא חושב על זה, אני חושב אך ורק על ניצחון".

הספרס ביכו את העובדה שהחטיאו הרבה זריקות פנויות יחסית. במחצית השנייה סן אנטוניו דייקה רק בשלוש מתוך עשר הזריקות הפנויות האחרונות שלה, ובסך הכל היא דייקה ב-45 אחוז בלבד בזריקות בלי יד על הפנים. לשם השוואה, בארבעת המשחקים הראשונים בסדרה היא קלעה את אותן זריקות ב-62 אחוז. "החטאנו הרבה מאוד זריקות קלות", אמר למרכוס אולדריג'. "היו לנו מבטים נהדרים, גם לי היו כמה זריקות שבדרך כלל אני קולע בקלות. נלחמנו, אבל הכדור לא רצה להיכנס".

מאמן סן אנטוניו ספרס גרג פופוביץ'. GettyImages
כועס. פופוביץ'/GettyImages

דני גרין, שבלט עם 20 נקודות אך ביצע עבירה קריטית בדקה האחרונה, ניתח את המשחק ואמר ש"הם לקחנו כמעט 20 ריבאונדים יותר, והיו להם כמעט 10 זריקות יותר מהקו. ככה אי אפשר לנצח בפלייאוף. הדגשים שקיבלנו לפני המשחק היו למנוע מהם להגיע לקו ולהיות אגרסיביים בריבאונד. לא עמדנו בשתי המטרות האלה. אני מקווה שנבוא קצת יותר עצבניים למשחק הבא, שנבוא עם תחושה של להיות או לחדול".

אחרי הטענות הקשות לשופטים במשחק 2, בו גם כן הפסידו בבית, גרג פופוביץ' שוב תוקף. לטענת הספרס העבירה שביצע דני גרין על קווין דוראנט 50 שניות לסיום, שנתנה לאוקלהומה סיטי יתרון של שתי נקודות, בוצעה בעקבות עבירה עליו לפני כן של סטיבן אדאמס. לאחר מכן, בפוזשן האחרון של הת'אנדר, ביצע קוואי לאונרד עבירה שלא נשרקה עם ווסטברוק, שהמשיך למהלך של סל ועבירה שסגר עניין. "די ברור שקוואי עשה עבירה בזמן. לא ברור למה העבירה לא נשרקה לפני כן", אמר פופוביץ' בסיום.

גם דני גרין בא בטענות, ואמר ש"לא ראתי את ההילוך החוזר. אדאמס עושה חסימות טובות וחזקות. לפעמים השופטים מבחינים בזה, לפעמים זה לא. ספציפית במקרה הזה הייתי עבירת תוקף".

קווין דוראנט, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. GettyImages
הקללה הוסרה. דוראנט/GettyImages

בצד השני, זה בעיקר היה הלילה של ראסל ווסטברוק. הגארד החתולי סיים עם 35 נקודות, 11 ריבאונדים ו-9 אסיסטים, והיה אחראי גם עם כמה מהלכים קריטיים לקראת הסיום. "הוא היה פשוט מופרע הלילה", החמיא קווין דוראנט, שהפעם שימש ככינור שני, עם 23 נקודות. "הוא קבע את הקצב, הגיע לטבעת, קלע מבחוץ. הכל עבד לו. ברגע שזה קורה, הוא פשוט מסוכן מדי עבור היריבה. במצבים כאלה הוא בלתי עציר".

"במחצית הראשונה חשבתי יותר מדי, התעקשתי להכניס את החבר'ה לעניינים, לקחתי כמה החלטות רעות", סיפר ווסטברוק על המשחק ההפכפך. "במחצית השנייה כבר עשיתי עבודה טובה יותר בלשמור על הכדור, במיוחד ברגעים המכריעים".

גם בילי דונובן התחיל לגרוף מחמאות, בעיקר על התפקוד ההגנתי של אוקלהומה סיטי בסדרה. למרות זאת, כשפופוביץ' נדרש לנושא הוא אמר ש"לא ידעתי שהסדרה כבר נגמרה. חוץ מזה, אני לא נוהג לחלק ציונים למאמנים אחרים".

עוד נתון מעודד עבור הת'אנדר הוא התפקוד ברבעים האחרונים. במהלך העונה הרגילה OKC התפרקה פעם אחרי פעם ברבע המכריע, והפסידה ב-15 משחקים רצופים בהם הובילה אחרי שלושה רבעים. בשני ניצחונות החוץ מול הספרס, לעומת זאת, הם נכנסו לרבע האחרון בפיגור וניצחו. "קללה? אתם בתקשורת כל כך הפכפכים", אמר דוראנט בנושא. "פעם אחת אתם אומרים משהו אחד, ופעם אחרת אתם אומרים משהו אחר לגמרי. תמיד ידענו שאנחנו אחת הקבוצות הכי טובות בליגה, לא פקפקנו בזה לרגע, עם או בלי קשר למשחקים צמודים שהפסדנו".

מאמן אוקלהומה סיטי ת'אנדר בילי דונובן. AP
פתאום מחמיאים לו. דונובן/AP

עוד ברחבי הליגה

* דוויט הווארד העניק ראיון כן במיוחד ל-TNT, בו התייחס לטענות על הירידה החדה ביכולתו בעונה החולפת ועל היחסים הרעועים עם ג'יימס הארדן, שהובילו לא אחת לסימני שאלה בנוגע לרצון שלו להישאר ביוסטון. "עוד לא קיבלתי שום החלטה לגבי העונה הבאה. כל מה שאני רוצה לעשות זה לקרוע את התחת באימונים כרגע", אמר. "לגבי האפטיות שאני מפגין או לא מפגין על הפרקט - אני תמיד רוצה לנצח, אבל בגדול אתה תמיד רוצה להרגיש שיש לך חלק חשוב, שיש לך חופש".

הסנטר התייחס גם לטענות החוזרות ונשנות של צ'ארלס בארקלי לפיהן הוא הפך לפרסונה שאנשים אוהבים לשנוא. "אני חושב שבתקופה ששיחקתי באורלנדו הייתי מאוד אהוב, אבל הצורה שבה זה נגמר שם גרמה לאנשים לצייר אותי כאדם רע, שאני דיווה, שאני מרוכז בעצמי. זה ממש פוגע בי, כי אני מנסה להראות לב ותשוקה בכל רגע נתון, זה הבסיס למשחק שלי, וכך זה היה תמיד. מרגיז לשמוע פרשנים כמו צ'ארלס בארקלי ומג'יק ג'ונסון אומרים שאין לי מקום בליגה. אני מת להוכיח להם שהם טועים. אף פעם לא היית אדם רע".

* למרות ההערכות האופטימיות בנוגע למצבו, חסן וויטסייד לא המריא עם מיאמי למשחק החמישי והקריטי בסדרה מול טורונטו. סנטר ההיט, שנפצע במשחק 3, אמור היה לשחק במשחק 4 אך פציעתו התבררה כרצינית יותר.

דוויט הווארד, לוס אנג'לס קליפרס. AP
רק רוצה אהבה. הווארד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully