וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדהאר זימן את קרויף וביין לפגישה בנוגע לעתידה של מכבי תל אביב

10.5.2016 / 11:45

השלושה ישוחחו על התוכניות לקראת העונה הבאה וכן על עתידה של מחלקת הנוער. הקבוצה מצאה מחליף במקרה שבוס יעזוב, זהבי מודה: "התעסקנו ביותר מדי דברים. הבצורת? זה קורה גם למסי"

one

בעלי מכבי תל אביב, מיטש גולדהאר, זימן אליו לפגישה את המנהל המקצועי, ג'ורדי קרויף, וכן את המנכ"ל מרטין ביין. קרויף לא נכח במשחק של מכבי תל אביב מול הפועל רעננה, לאחר שעזב את הארץ עוד לפני ההתמודדות, כשביין לעומתו צפה במחצית הראשונה ובהפסקה עזב.

הפגישה בין השלושה אמורה להיות משמעותית מאוד ובמהלכה ידונו במספר היבטים הקשורים בעתיד המועדון - בין היתר באופן שבו תיראה מכבי תל אביב בעונה הבאה בעקבות אובדן האליפות. כמו כן, ישוחחו השלושה על האפשרות שבוס יעזוב, והדבר הנוסף והחשוב לא פחות הוא כיצד תיראה מחלקת הנוער אחרי עזיבתו של ניר לוין, והאם אכן יובא צוות זר כאשר קרויף יקבל את הסמכויות הניהוליות ומקצועיות גם במחלקת הנוער.

מאמן מכבי תל אביב פטר בוס. יותם רונן
גישושים מאירופה והכחשות? מכבי כבר מכירה את זה. בוס/יותם רונן

במכבי תל אביב מודים, כל ההתעסקות עם הפועל באר שבע והמלחמות הפסיכולוגיות מולה הוציאו את הקבוצה מפוקוס והיו מהגורמים הדומיננטיים לכך שהקבוצה תסיים ככל הנראה את העונה ללא אליפות רביעית ברציפות. שחקנים דיברו על כך אמש (שני) בסיום התיקו מול הפועל רעננה (1:1) והודו כי במועדון צריכים ללמוד ממה שהיה העונה ולנהוג אחרת להבא.

פטר בוס, ששמר לאורך כל התקופה במכבי תל אביב על קור רוח, היה הפעם חסר סבלנות כשנשאל שוב ושוב על עתידו. "יש לי חוזה במכבי תל אביב לעונה הבאה ואני נשאר", אמר בכעס, כשהוא נשאל על הדיווחים על מועמדותו לתפקיד למאמן אייאקס, "כל הפרסומים לגביי בהולנד נובעים מפרסומים עלי כאן בישראל. אני לא רוצה יותר לעסוק בכך וזה לא יהיה נכון מבחינתי להגיב לכל ידיעה שנכתבת עלי. יש לי הרבה כבוד למועדון, לשחקנים לאוהדים ואני מעדיף שתדברו איתי על כדורגל".

על הכדורגל שלוקח אותו כנראה רק למקום השני, אמר בוס: "בתקופה הכי חשובה של העונה, לא היינו מספיק טובים אבל אני לא יכול להיות מאוכזב מהשחקנים שלי כי למעט המחצית הראשונה מול הפועל באר שבע ביתר המשחקים האחרונים היינו הרבה יותר טובים מהיריבות. לצערנו, לא הבקענו במשחקים האלה במצבים שהיו לנו, וזה ישב על הראש של השחקנים והם לא הצליחו לנצח. השחקנים הם בני אדם והביטחון נפגע כשאתה לא מבקיע כל כך הרבה זמן".

בוס אולי טוען שהוא נשאר, אבל העובדות מדברות בעד עצמן. בכל פעם ששמו של מאמן זר במכבי הוזכר בתקשורת הזרה כמי שעשוי לעזוב, השינוי אכן הגיע ולכן עם כל ההכחשות של ההולנדי וההתעלמות של ג'ורדי קרויף, צריך לקחת את הכל בחשבון. "הסיפור מאוד פשוט", ניתח אמש גורם במכבי תל אביב. "אם אייאקס תרצה את בוס ואולי אפילו פיינורד, שום חוזה במכבי לא ימנע ממנו להיות שם. גם העובדה שלא נשחק בליגת האלופות, מקטינה את המוטיבציה שלו להישאר עוד עונה בישראל. אבל כל עוד אין שם משהו, צריך לכבד את הדברים של האיש ולקבל את זה שהוא מצהיר כי יש לו חוזה לעונה הבאה והוא נשאר". יש לציין כי אם בוס יעזוב, למכבי תל אביב כבר יש מחליף. הבעלים מיטש גולדהאר ממשיך להעדיף זר בתפקיד מאמן הקבוצה.

עוד באותו נושא

הפועל רעננה ומכבי תל אביב נפרדו ב-1:1, הפער בצמרת חמש נקודות

לכתבה המלאה
ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב (שמאל) עם אבי ריקן. יותם רונן
"זה אולי יישמע לכם מצחיק אבל זו הייתה עונה מוצלחת". זהבי/יותם רונן

ערן זהבי: "נתרכז בגביע"

בחזרה לשחקני מכבי תל אביב ולקפטן ערן זהבי. "באר שבע עמדה בלחץ יותר טוב ממכבי תל אביב וכל הכבוד לה על האליפות הזו", במשפט הזה שמסכם הכל בחר ערן זהבי לפתוח את דבריו בסיום המשחק אמש כשיצא מחדרי ההלבשה לכיוון אוטובוס הקבוצה. לאורך כל העונה האמינו במכבי תל אביב שיעשו את האליפות הרביעית ברציפות. לאיש בקבוצה לא היה ספק שמכבי תל אביב תהיה הקבוצה הראשונה בישראל שעושה באותה עונה של צ'מפיונס ליג גם אליפות. בכל המפגשים, כולל בזה בו הפסידה מכבי תל אביב לבאר שבע, תמיד הרגישו השחקנים בצהוב שהם טובים יותר. אלא שברגעים החשובים באמת, אחרי שמכבי כבר העפילה לראש הטבלה, היא כשלה עם ארבע תוצאות תיקו רצופות. "הגענו לפלייאוף הזה מאוד עייפים", ניסה זהבי לנתח מה קרה למכבי תל אביב. "אנחנו נתרכז בגביע".

- איך אתה מגדיר את העונה שעברתם?

"זה אולי יישמע לכם מצחיק אבל זו הייתה עונה מוצלחת. התחלנו את העונה בחודש יוני, עשינו ליגת אלופות דבר שהמועדון הזה לא עשה הרבה זמן. הגענו לגמר הגביע ועמדנו בתחרות עם באר שבע עד הסוף. האחוזים שלנו היו טובים מאוד, אבל באר שבע הייתה מצוינת ואני מפרגן לה על האליפות הזו".

- מה לא עבד בארבעת המשחקים האחרונים?

"לא הבקענו מספיק שערים וזו גם אחריות שלי. אני לא בורח מאחריות לארבעת המשחקים האחרונים בהם כמעט לא הבקענו. ארבעה משחקים סיימנו בתיקו ואין לנו למי לבוא בטענות, אלא רק לעצמנו. אני מאוד מקווה שזה לא יקרה לנו גם בעונה הבאה. אם לא ידענו לנצח ולקחת נקודות בארבעת המשחקים האחרונים, אז לא מגיע לנו לקחת אליפות".

טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב. יותם רונן
זהבי: "היינו צריכים להילחם נגד כולם, להראות עוצמות, אבל לא היינו מספיק חזקים והתעסקנו ביותר מדי דברים"/יותם רונן

- אתם ממש מרגישים שכולם רצו שמכבי תל אביב לא תיקח אליפות?

"כולם רצו שבאר שבע תיקח אליפות וזה לגיטימי. כולם רצו משהו חדש, כולם רצו שהאנדרדוג ייקח. אנחנו היינו צריכים להילחם נגד כולם, להראות עוצמות, אבל לא היינו מספיק חזקים והתעסקנו ביותר מדי דברים. אני גאה בקבוצה שלי למרות שלא זכינו באליפות".

- איך לא הצלחתם למנף את השנאה הספורטיבית כלפיכם להצלחה?

"זה בדיוק העניין. זה היה אמור למנף אותנו. ללכת נגד כולם ולהוכיח לכולם שאנחנו הכי טובים, אבל זה לא הצליח. בארבעת המשחקים האחרונים נגמר הסיפור שלנו. לקחת ארבע נקודות מתוך 12 זה לא מספיק".

- איך ההרגשה כשאתה לא מבקיע ארבעה משחקים ברציפות ועוד במאני טיים?

"זו באמת הרגשה שאני לא כל כך מכיר. אתם סופרים לי כל משחק שאני לא מבקיע וכל כמה דקות לקח לי להבקיע אבל אני בחברה טובה כי גם מסי, סוארס ורונאלדו נתקלים בזה כשהם לא מבקיעים. אם הגעתי למצב הזה, אני במקום מצוין אבל אני לא בורח מאחריות כי גם היום הגעתי להרבה הזדמנויות. לצערי הכדור לא רצה להיכנס. אני לא אפיל את כל האשמה עליי, אבל יש לי חלק בזה שלא הבקענו".

- התקרית שהיתה לך עם איתן טיבי בהפסקה לא מכבדת את שניכם.

"זה היה משחק של להיות או לחדול וזה היה לחדול. יש אמוציות בכדורגל. אם הייתם יכולים להיכנס לחדר ההלבשה בהפסקה הייתם רואים שמיד התחבקנו והתנשקנו. אני כקפטן הקבוצה הייתי צריך להיות קצת יותר מעודן. לפעמים זה טוב גם לריב, אבל בסופו של דבר הכל אצלנו בסדר".

- בכל המשחקים האחרונים בהם סיימתם בתיקו הקפדת לקחת את השחקנים אל הקהל שלכם ולהודות לו. אתה תהיה במכבי תל אביב בעונה הבאה כדי להחזיר להם את האליפות?

"כרגע אני פה ואני לא מבין שוב את השאלה על עתידי. לקחתי את השחקנים בכל משחק אל האוהדים כי אני לא רואה שום סיבה ללכת לחדר ההלבשה להוריד את הראש ולהסתגר".

האריס מדוניאנין שחקן מכבי תל אביב. יותם רונן
"בתקופה האחרונה התעסקנו בהרבה דברים שלא קשורים למכבי תל אביב וזו הייתה טעות. היינו צריכים להתעסק רק בתוצאות שלנו"/יותם רונן

לאורך כל הזמן בו זהבי דיבר, עמד איתן טיבי ליד והקשיב. במכבי תל אביב רצו לחסל את התקרית בין השניים כמה שיותר מהר וטיבי נשלח גם הוא לעשות סדר במה שקרה. "זה היה חלק מאמוציות של משחק. אני מאוד אוהב את ערן ומכבד אותו מאוד. חיסלנו את זה כבר בהפסקה והכל עבר".

- למה איבדתם את האליפות?

"לצערי ספגנו הערב שער שוויון מהר מדי ולא ידענו לחזור. כנראה שלא הגיע לנו מספיק לקחת את האליפות. יש לנו גביע וזה לא פחות חשוב עבורנו. אסור לנו בשני המשחקים הקרובים בליגה להוריד רגל מהגז כי נשלם את המחיר על כך בגביע".

- דיברתם לאורך כל העונה על זה שאתם רוצים להיות הקבוצה הישראלית הראשונה שלוקחת אליפות בעונת צ'מפיונס ליג.

"לא עמדנו במשימה הזו לצערי וחבל".

- מה לגבי העתיד שלך?

"אני רוצה להישאר במכבי תל אביב. אמרתי את זה לא פעם. אני מאמין שיהיה בסדר".

- התחושה בקרב השחקנים היא שהתעסקתם העונה בהרבה דברים שלא קשורים לכדורגל וזה הוציא אתכם מהפוקוס.

"בתקופה האחרונה התעסקנו בהרבה דברים שלא קשורים למכבי תל אביב וזו הייתה טעות. היינו צריכים להתעסק רק בתוצאות שלנו. ההתעסקות בזה השפיעה על המשחק שלנו ואנחנו צריכים ללמוד מזה לשנים הבאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully