וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיף מקרוב: ארון שוינפלד. למה אורלנדו סה לא פורח במכבי תל אביב?

9.5.2016 / 14:00

במכבי תל אביב בטוחים שהם לא פספסו את חלוץ הפועל תל אביב ואצלם הוא היה נראה פחות טוב, אבל עדיין כשרואים את מי שהגיע במקומו, אורלנדו סה, קשה שלא לתהות למה רק פריצה פרח בחוד האלופה. הסיפור המלא בבלוג

אתר רשמי

24 שעות לאחר התיקו המאכזב במשחק העונה מול הפועל באר שבע, התכנסו כמעט כל אנשי מכבי תל אביב במועדון תל אביבי לחגוג יום הולדת 50 לשלומי אברמוב, מוותיקי העובדים במועדון. נוכחות נכבדה נרשמה בין שחקני הקבוצה. גם הזרים הגיעו, ביניהם אורלנדו סה. מישהו סידר שהוא יישב באחד השולחנות ליד ראדה פריצה שגם הגיע לכבד את חתן השמחה.

שיחה עירנית התקיימה בין סה לפריצה. אנשים שהיטו אוזן כדי לשמוע על מה שניהם דיברו, סיפרו למחרת כי סה התעניין כיצד החלוץ השבדי הצליח במה שהוא בינתיים נכשל. בעוד שכל אוהדי מכבי תל אביב זוכרים לפריצה את השלושער בגמר גביע המדינה מול הפועל באר שבע במשחק האחרון שלו במדים הצהובים, סה רושם בינתיים שלושה שערים בלבד בכמעט חצי עונה. שניים כבש בליגה באותו משחק קליל בו ניצחה מכבי תל אביב 0:5 את הפועל כפר סבא. שער נוסף הגיע בגביע המדינה בסיבוב בו ניצחה מכבי בקושי בחוץ את הפועל ראשון לציון.

הפועל רעננה - מכבי תל אביב (20:55, ספורט1)

"פטר בוס מועמד טוב לאייאקס"

מכבי תל אביב בכדורגל: כל הידיעות בוואלה! ספורט

אורלנדו סה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
פריצה הוא לא. מה הוא כן? סה/ברני ארדוב

לאחר אותו משחק, סה נפצע בשריר ויצא לכמה שבועות של היעדרות. גם הערב (שני, 20.55) לא ישחק מול רעננה בשל פציעה בשרירי המפשעה ולמרות שלא אובחן קרע בשריר בצילום, ספק אם הפורטוגלי יחזור לשלושת המשחקים שנותרו לתום העונה וביניהם גמר גביע המדינה מול מכבי חיפה. חשבונות עושים בסוף ואת הכסף סופרים במדרגות והדוגמא של פריצה ממשחקו האחרון, היא אולי מושלמת, אבל אין ספק שעד כה סה לא סיפק את הסחורה. השאלה שצריכה בכל מקרה להישאל במקרה שלו היא האם הבעיה היא קודם כל ובעיקר אצלו.

"אורלנדו סה הוא לא הבעיה של ההתקפה במכבי תל אביב", התגוננו אתמול בקרית שלום. "אל תחפשו במקומות הלא נכונים. אתם רוצים להבין למה הוא לא כובש? תבדקו כמה כדורים הוא קיבל לגולים. כשהוא קיבל כדור רוחב חד וחזק בגביע המדינה הוא עשה ממנו שער שוויון חשוב בראשון לציון. כשאלי דסה הרים לו כדור בנגיעה מהאגף הוא כבש בראש שער פנטסטי נגד כפר סבא".

במכבי תל אביב אוהבים לנתח תופעות בעזרת וידאו ונתונים סטטיסטיים. המסקנה מבחינת המשחקים של סה היא שכמעט ולא היו לו החמצות. "ההחמצה הכי גדולה שלו היתה במשחק האחרון מול באר שבע כשהוא קיבל כדור מערן זהבי ומשך אותו נהדר עם הטעייה מצוינת, אבל הכדור שהוא בעט ברגל שמאל היה חזק ועלה מעל השער של דודו גורש", ניתח גורם במכבי תל אביב. "למעט ההחמצה הזו, כמה כבר מצבים הוא החמיץ? אצלנו דווקא זוכרים את הבישול המצוין שלו לערן זהבי בשער נגד בני סכנין בסיבוב הראשון של הפלייאוף".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ארון שוינפלד שחקן הפועל תל אביב חוגג. קובי אליהו
גולדהאר הרגיש שמנסים לסדר אותו. שוינפלד/קובי אליהו

אבל בזמן שסה לא קיים, החלוץ מהעבר השני של הכביש לא מפסיק לכבוש. ארון שוינפלד כבר היה סגור במכבי תל אביב עד שהפועל תל אביב נכנסה לתמונה. מיטש גולדהאר לא הסכים לשלם את הסכומים שהאדומים נתנו ויתכן כי הרגיש שמנסים לסדר אותו, כיוון שבהתחלה ג'ורדי סגר עם דורון אוסידון על סכום נמוכים בהרבה. הליגה בארצות הברית הרי קרובה לבעלי מכבי תל אביב ושם שוינפלד לא הרשים במיוחד. במכבי תל אביב מצטערים, אבל לא סגורים על זה ששוינפלד היה מככב אצלם. "יש הבדל עצום בין לשחק במכבי תל אביב לבין לשחק בכל קבוצה אחרת בארץ", אומרים במכבי. "עם האופן שבו מתגוננים מולנו, גם שוינפלד לא היה מוצא את הרגליים והידיים ולא היה כובש. הוא היה מתקשה בדיוק כמו אורלנדו".

עד הפציעה האחרונה שלו, סה היה מתוסכל משני דברים. הראשון מזה שהתקשורת בישראל לא הגתה את שמו נכון וקראה לו סה עם ניקוד סגול במקום קמץ. השני והיותר חשוב זו העובדה שהוא לא קיבל מספיק כדורים טובים כדי לכבוש. ההחלטה של פטר בוס לספסל אותו במשחקים האחרונים ולהעדיף על פניו את ברק יצחקי, נבעה מההכרה של ההולנדי כי אין לו בקבוצה מספיק שחקני מסירה טובים ושיצחקי יכול יותר טוב מסה להכין לעצמו כדורים לגול. "זה יהיה אולי מצחיק לומר את זה, אבל כן חסר לנו עוד שחקן כמו ניקולה מיטרוביץ'", אומר שחקן בקבוצה. "כל עוד מאמנים לא יבינו ששלומי אזולאי יכול להיות השחקן שייתן את מסירת העומק החכמה מעל ההגנה או בין שני שחקנים, אז יהיה חסר למכבי מוסר ברמה גבוהה".

אורלנדו סה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בנוסף לכל, הוא גם מרגיש שלא מוסרים לו טוב. סה/ברני ארדוב

מאמנים בליגה כבר הבינו את הטריק מול מכבי תל אביב. "כולם מדברים על זה שקבוצות מגנות מול מכבי עם עשרה שחקנים", מתאר מאמן בכיר בליגה. "אבל זה ניתוח מאוד שטחי. אם תשים לב כל הקבוצות שהצליחו לנטרל את ההתקפה של מכבי התבססו על עצירת האגף הימני של מכבי. כל האנרגיות תמיד מנותבות לצד של אלי דסה ודור מיכה. זה באמת צד מאוד מסוכן אבל בצד השני אין באמת למכבי שחקני כנף שמאליים. טל בן חיים לרוב יעשה את החיתוך למרכז ויבעט ברגל ימין כשהוא על סף הרחבה. והמגן השמאלי של מכבי כמעט ולא קיים. מתי ראיתם לאורך כל העונה הגבהה אמיתית מצד שמאל ברגל שמאל שהובילה לשער לזכות מכבי?".

אבל לתלות את הכל בכך שסה לא מקבל כדורים נוחים, זו תהיה הנחה מאוד גדולה לחלוץ הפורטוגלי שנקנה בסכום של 800 אלף יורו וקיבל חוזה מפנק במיוחד לשנתיים וחצי בגובה של חצי מיליון יורו נטו. "הוא היה צריך להיות הרבה יותר דינאמי במשחק, הרבה יותר חזק מול הבלמים ולבטח גם להיות יותר מלוטש כשהוא מקבל את הכדור", מודים במכבי תל אביב. "יש לו את הנוכחות בזכות גובהו וחוסנו, אבל הכדור לא נדבק לו לרגל והוא לא פעם מאבד אותו. מחלוץ בן 28 שג'ורדי חיזר אחריו כל כך הרבה זמן, היה אפשר לצפות להרבה יותר".

במכבי תל אביב גם מקווים שאין קשר בין הפציעה הנוכחית של סה לזו שהיתה לו כאשר הגיע לקבוצה. "המרחק עדיין גדול בין שתי פציעות בפרקי זמן שונים לבין הגדרה של שחקן כפצוע כרוני", אומרים בקבוצה. "בפעם הראשונה הוא נפצע כי שיחק יותר מדי בגביע המדינה אחרי שהגיע בכלל לא בכושר משחק. עכשיו זו פציעה מאחד האימונים בשבוע שעבר כשאף אחד לא נגע בו והוא עשה תנועה לא נכונה שהובילה למתיחה הזו בשרירי המפשעה".

ג'ורדי קרויף מנהל ספורטיבי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"יש לו את הנוכחות בזכות גובהו וחוסנו, אבל הכדור לא נדבק לו לרגל והוא לא פעם מאבד אותו. מחלוץ בן 28 שג'ורדי חיזר אחריו כל כך הרבה זמן, היה אפשר לצפות להרבה יותר"/ברני ארדוב

גם אם סה יחזור לעצמו עד גביע המדינה ואפילו אם יבקיע שער שיביא למכבי תל אביב את הגמר מול מכבי חיפה, אין ספק שלאורך עונה שלמה לא מצאה הקבוצה את היורש לראדה פריצה. כשקרויף החליט לשחרר את השבדי שרצה להישאר, הוא פינטז על חלוץ צעיר וחסון שיעשה צרות להגנות של קבוצות אירופאיות. בפועל הוא קיבל שני חלוצים, דייאן ראדוניץ ואורלנדו סה, שמכל מיני סיבות לא הצליחו להיכנס לנעליים שהותיר פריצה בחדר ההלבשה בקרית שלום. "ערן מחפה על כל החלוצים שלא מבקיעים שערים, אבל בימים שהוא לא כובש, היינו צריכים עוד מוציא לפועל עם חמישה עשר שערים לעונה", מודה שחקן בקבוצה. "השערים שראדוניץ ובעיקר סה לא הבקיעו כחלוצים המרכזיים של מכבי תל אביב, הם השערים שכנראה לא הביאו לנו את האליפות. האם הם האשמים הבלעדיים או האם הבעיה היא שלא ידענו לתת להם כדורים לגולים, זה כבר הניתוח שלכם בתקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully