וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתאחדות הגישה בקשה דחופה נגד ההחלטה על ראיקוביץ'

ההתאחדות לא מוותרת, הגישה בקשה דחופה לבית המשפט המחוזי. וגם, הסיפור מאחורי דחיית העונש: התקדים המשפטי שבזכותו ישחק שוער מכבי תל אביב במשחק העונה, השמירה על השקט עד השנייה האחרונה וההנחיה לראיקוביץ': תתאמן רגיל כי תשחק

one

בווידאו: המהומה בסיום המשחק בין בני סכנין למכבי תל אביב

כפי שפורסם אתמול לראשונה בוואלה! ספורט, בהתאחדות לכדורגל לא מוותרים. אחרי שאתמול (ראשון) בית המשפט המחוזי קבע ששוער מכבי תל אביב פרדראג ראיקוביץ' רשאי לעמוד בשערה של הקבוצה במשחק העונה הערב מול הפועל באר שבע (20:55, ערוץ 1), הבוקר נמסרה ההודעה כי "ההתאחדות לכדורגל הגישה הלילה לבית המשפט המחוזי בקשה דחופה לביטול החלטת בית הדין אתמול להוציא צו עיכוב ביצוע במעמד אחד, בקשה לעיון מחדש בהחלטה ולבטלה, ולחילופין בקשה להקדמת מועד הדיון שנקבע ליום רביעי הקרוב כבר להיום".

כזכור, מכבי תל אביב פנתה בבקשה לקבל צו עיכוב ביצוע על ההחלטה של בית הדין של ההתאחדות להשית על השוער הסרבי שלושה משחקי הרחקה בגין הדחיפה של יוסי אבוקסיס בדוחא, וזכתה למעשה בצו מניעה ארעי שיהיה תקף עד הדיון הבא ביום רביעי.

בבקשה שהגישה ההתאחדות לבית המשפט המחוזי היא טוענת כי טענת מכבי תל אביב לפיה ראיקוביץ' אינו דובר עברית ומתקשה באנגלית אינה נוגעת לעניין, שכן האישום בו הואשם נוגע לדחיפת מאמן יריב ןהאיסור להתנהג כך הינו ברור מאליו בכל שפה.

עוד טוענת ההתאחדות כי בקשת מכבי תל אביב עוסקת מספר פעמים במחיר ששילמה על השוער, טענות שהיא מבטלת באומרה כי לעונש אין קשר לשווי השחקן או לשכרו.

באשר לעניין זכות הייצוג, שמהווה את הטענה העיקרית של הקבוצה כנגד החלטת בין הדין, אומרת ההתאחדות כי זכות הייצוג מתחילה קודם כל בהתייצבות השחקן עצמו, אולם במקרה הזה ועל אף שזומן, השחקן לא התייצב בבית הדין. יתרה מכך, טוענת ההתאחדות כי התמקדותה של מכבי תל אביב בזכות הייצוג מטעה, שכן ראיקוביץ' והקבוצה מאמינים כי אם היו מאפשרים להם לבצע חקירה נגדית, ניתן היה להוכיח את חפותו. בבקשה נכתב: "הוא מבקש להכתיב לבית הדין אילו ראיות יוגשו ואיך לנהל את הדיון".

בית המשפט המחוזי קבע: ראיקוביץ' יוכל לשחק מול הפועל באר שבע

מכבי תל אביב - הפועל באר שבע: בן חיים, מדוניאנין וסה עשויים לחזור להרכב

שוער מכבי תל אביב פרדראג ראיקוביץ'. ברני ארדוב
יוכל לשחק הערב, ותודה לסטודנטים באוניברסיטת חיפה/ברני ארדוב

כמו כן טוענת ההתאחדות כי המעשים שמיוחסים לשחקן התרחשו בשדה המשחק וצויינו בדו"ח השיפוט שמהווה ראיה מכרעת וכי גם אילו לשחקן היה ניתן ייצוג, דיני הראיות לא היו משתנים וכך גם החלטת בית המשפט.

שישה עורכי דין עבדו במשרדו של עורך הדין מורן מאירי על תיק פרדראג ראיקוביץ'. המטרה הייתה למצוא תקדים בו התערב בית המשפט בהחלטה של בית דין משמעתי וביטל אותה. פסק הדין שמצאו במשרד הוא פסק הדין שניצח לפחות זמנית את התיק עבור מכבי תל אביב במשרדו של השופט אורנשטיין. מדובר בפסק דין הידוע בשם "פסק דין אוניברסיטת חיפה", שבו עמדו לדין משמעתי שני סטודנטים אשר דרשו ייצוג משפטי אולם האוניברסיטה לא אפשרה להם להיות מיוצגים.

אותם סטודנטים פנו לבית המשפט המחוזי אחרי שספגו קנס של 1,000 שקלים ונפסק כי השניים זכאים לייצוג משפטי. אוניברסיטת חיפה פנתה בעקבות זאת לבית המשפט העליון וגם הוא לא שינה את ההחלטה וקבע כי הסטודנטים רשאים לייצוג משפטי. ברגע שהיועץ המשפטי של מכבי תל אביב עו"ד מורן מאירי ידע שיש לו ביד את תקדים פסק דין אוניברסיטת חיפה, הוא היה משוכנע ביכולתו לגרום לבית המשפט להחליט כי ראיקוביץ' היה רשאי לייצוג משפטי.

על מנת לייצר סוג של הפתעה, שמרו במכבי תל אביב את עניין התקדים המשפטי בסוד. רק בשעות הערב המאוחרות, אחרי שכבר ניתנה ההחלטה במחוזי, קיבלו בהתאחדות לכדורגל את החומר ובו בקשת מכבי תל אביב שכללה, כאמור, את פסק דין אוניברסיטת חיפה. מכיוון שבמכבי תל אביב האמינו שלמאירי יש קייס טוב, נאמר לראיקוביץ' לאורך כל הימים האחרונים שיכין את עצמו לשחק הערב מול הפועל באר שבע במשחק העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully