וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופר ג'יג'י וגיבורי העל: ג'יג'י בופון מככב במדור נבחרי השבוע

25.4.2016 / 14:00

דקה 90, רגע שמבטיח אליפות. יובנטוס קראה לעזרה, ג'אנלואיג'י בופון הופיע וכך נכתב עוד פרק באגדה של "האלוף הנצחי". וגם: המאמן שהצליח להחיות תרבות בספרד, המושיע של ואן חאל והריצה הביזארית של אניימה

one

בווידאו: הרביעייה של לואיס סוארס לרשת ספורטינג חיחון

שחקן השבוע

ג'אנלואיג'י בופון - יובנטוס

למישהו היה בכלל ספק שהוא עוצר את זה?

לא נראה שאיש בארטמיו פרנקי, כולל הבועט ניקולה קאליניץ', הופתע כאשר ג'אנלואיג'י בופון הדף את הפנדל. אם כבר, אולי עצירת הריבאונד של פדריקו ברנרדסקי היא שיצרה את אפקט ההפתעה. בכל אופן, דקה 90. רגע שיכול להגדיר אליפות. זה בדיוק הזמן של יובנטוס לקרוא ל"סופר ג'יג'י". "הוא גיבור העל שלנו", קבע אלברטו מוראטה, שבזכות העצירה הזו גם ייזכר כמי שהבקיע את שער הניצחון ב-1:2 של יובנטוס על פיורנטינה. "בסופו של דבר, ניצחנו בזכות שחקן שכשאתה רואה את הדברים שהוא עושה, זה פשוט לא אנושי".

ומה שבופון עושה העונה, בגיל 38 ולקראת האליפות העשירית בקריירה (כי הוא סופר גם את האליפויות המחוקות וגם את הזכייה בסרייה B), באמת ראוי להערצה. 20 משחקים עם רשת נקייה, שבירת שיא הליגה ההיסטורי עם 974 דקות ללא ספיגה במהלך הדהירה חסרת המעצורים של יובנטוס לאליפות (24 ניצחונות ב-25 מחזורים) ובעיקר טונות של מנהיגות וכריזמה, שבאו לידי ביטוי בראיון המרתק שהעניק בסוף השבוע ל"קוריירה דלו ספורט" וכן על המגרש בפירנצה.

עצירה אחת עם הרגל ונגד כיוון התנועה, עוד שתיים עם היד ואז הפנדל והריבאונד. בופון היה שם עבור יובנטוס, במשחק שהזכיר לו את ה-0:1 בגנואה במרץ 2014. אז, קפטן נבחרת איטליה עצר פנדל של עמנואלה קלאיו בדקה ה-72, ביום בו השווה את שיא ההופעות לשוער ביובנטוס של דינו זוף, ולאחר מכן אנדראה פירלו הכריע בכדור חופשי בדקה ה-89. הפער בפסגה צמח אז ל-17 נקודות והאליפות הונחה בכיס. אלא שלהבדיל, הפעם הפנדל של בופון הוא שהיווה את אקורד הסיום. יותר גדול משער ניצחון. "האליפות הראשונה מבין החמש והאליפות הזו הן הכי יפות, כי העונה הזו הייתה באמת משוגעת", סיכם אחד השוערים הגדולים בכל הזמנים, בידיעה שהיום או מקסימום בשבוע הבא תגיע ההכתרה הרשמית. את בופון, בכל מקרה, לא צריך להכתיר. הרי כמו שאומרים באיטליה, הוא "האלוף הנצחי".

שחקני יובנטוס חוגגים, במרכז השוער ג'אנלואיג'י בופון. רויטרס
ממריא לעוד משימה. ג'יג'י בופון בין החוגגים/רויטרס

מאמן השבוע

קיקה סטיין - לאס פלמאס

אחרי שצברה חמש נקודות בלבד בשמונת מחזורי הפתיחה, לאס פלמאס הפכה לראשונה העונה שמפטרת מאמן בלה ליגה. פאקו הררה נשלח הביתה למרות שהיה זה שהחזיר את הקבוצה לליגה הראשונה אחרי 13 שנה, ובמקומו הגיע קיקה סטיין. בן 57, עם יותר מ-15 שנות ניסיון כמאמן, אבל אחד שמעולם לא היה בליגה הבכירה. אם תרצו, דני גולן הספרדי. ולדעת רבים בספרד, עם כל הכבוד למאבק האליפות, הוא מאמן העונה האמיתי.

כי סטיין, אחד הסמלים הגדולים של ראסינג סנטאנדר בימיו כשחקן (אפילו הבליח לכמה הופעות בנבחרת ספרד בזמן ששיחק באתלטיקו מדריד באמצע שנות ה-80'), קיבל את לאס פלמאס כשהיא שקועה עמוק בבוץ ובלי שאף אחד ייתן לה סיכוי לשרוד. הקבוצה החביבה הזו לא רק קמה מאפר והבטיחה את ההישארות חמישה מחזורים לתום העונה, אלא עשתה את זה באלגנטיות. עם סגנון פתוח ושובה עין, שימת דגש על החזקה בכדור וכמה תצוגות כדורגל נפלאות. אחרי שישה ניצחונות בשבעה מחזורים שהבטיחו סופית עוד עונה בלה ליגה, הגיעה עצירה קלה ובשישי השתחררות מחודשת עם רביעייה לרשת אספניול האומללה.

ג'ונתן ויירה כיכב בתצוגה סטייל חואן ואלרון, שעלה מהספסל לרבע השעה האחרונה וגרם גם הוא הנאה לאוהדים. והקהל באי יודע למי הוא צריך להודות. "סטיין אידיאליסט אמיתי", כתב העיתונאי המקומי מיגל הרננדס. "הוא לא רק גרם לחבורה של שחקנים להאמין בעצמם ולכוון גבוה, אלא החייה את התרבות של האי". המאמן שהגיע אחרי שש שנים בלוגו, חולל נסים בעונה שעוד עשויה להסתיים עם מקום בחלק העליון של הטבלה (כרגע לאס פלמאס תשיעית). ומה לגביו? אחרי שנבחר למאמן חודש מרץ, סטיין טען שהסיכויים שיאריך חוזה בלאס פלמאס עומדים על 99 אחוזים, אבל בין שלל המחמאות שקיבל לאחרונה הייתה גם אחת מהמאמן הלאומי ויסנטה דל בוסקה, שרואה בו יורש פוטנציאלי. אחרי פחות מעונה בלה ליגה, היישר לנבחרת ספרד? זו תהיה סנסציה של ממש.

קיקה סטיין מאמן לאס פלמאס. GettyImages
אידיאליסט אמיתי. קיקה סטיין/GettyImages

פלופ השבוע

וינסנט אניימה ואדמה סומאורו - ליל

לפני גמר גביע הליגה הצרפתי, התקשורת הניגרית הזהירה את וינסנט אניימה מפני אנחל די מריה, שהיה האיש שמנע מנבחרתם זכייה בטורניר האולימפי ב-2008 עם שער ניצחון במדי ארגנטינה בגמר בבייג'ינג. שוערה של ליל, שזכה לפני המשחק לתשבוחות רבות (ומוצדקות; עוד עונה טובה מאוד שלו בליג 1), כולל משוער העבר מיקאל לאנדרו שטען כי "אניימה יותר טוב מסיריגו", לא שעה לאזהרות. דווקא אחרי פתיחה מצוינת בין הקורות וכשנראה היה שהמשחק בידיים של ליל, הגיעה השטות שהכריעה. בדקה ה-74, ארבע דקות אחרי שפריס סן ז'רמן נותרה ב-10 שחקנים עקב הרחקתו של אדריאן ראביו, הבלם אדמה סומאורו נגח בצורה איומה לאחור. אניימה יצא משערו בתזמון איום עוד יותר, ללא סיכוי להגיע לכדור, וראה את הארגנטינאי מקשית מעליו את שער הניצחון. "אל חלאיפי, תן גם לאניימה וסומאורו בונוס על התואר", עקצו אוהדי פ.ס.ז'. השוער בן ה-33, שקטף ארבעה תארים בישראל, ימשיך להמתין לראשון שלו בצרפת. אולי בשנה הבאה.

וינסנט אניימה שוער ליל מול פריס סן ז'רמן. AP
הזהירו אותו. וינסנט אניימה/AP

מהלך השבוע

עצירת הפנדל של דויד דה חאה - מנצ'סטר יונייטד

"באימון בעטנו 20 פנדלים - סרחיו רומרו עצר אחד, דויד דה חאה עמד על אפס", ציין לואי ואן חאל אחרי העלייה של מנצ'סטר יונייטד לגמר הגביע האנגלי. אלא שברגע האמת, בוומבלי, דה חאה הופיע בגדולתו, כפי שהוא מקפיד לעשות - בניגוד לרבים מחבריו לקבוצה - כמעט לאורך כל העונה. הוא לא רק הציל את הפנדל שנבעט לעברו, אלא הציל את העונה של השדים האדומים ואולי גם את המורשת של ואן חאל באנגליה. שבע עצירות היו לדה חאה בחצי הגמר מול אברטון, והגדולה מכולן הייתה מהנקודה הלבנה מול רומלו לוקאקו. השוער הספרדי שלח יד ימין ארוכה כדי למנוע מהטופיז את השוויון ובעקבות שער הניצחון הדרמטי של אנתוני מרסיאל גם הוריד את הגליוטינה על ראשו של מנג'ר היריבה, בן ארצו רוברטו מרטינס. "הוא על אנושי", פרגן החבר אנדר הררה. "אני משוחד לגביו, אבל הוא השוער הכי טוב בעולם". הבחור מהקטגוריה הראשונה מסר את תגובתו יממה לאחר מכן.

שוער מנצ'סטר יונייטד, דויד דה חאה, עוצר פנדל. רויטרס
הציל את העונה. דויד דה חאה/רויטרס

ה-11 של השבוע

שוער: ג'אנלואיג'י בופון (יובנטוס) - שחקן השבוע
מגן ימני: רפאל (ליון) - בדרך לליגת האלופות
בלם: טיאגו ציונק (פאלרמו) - ההימור הברזילאי-פולני השתלם
בלם: מובידו דיאקיטה (סמפדוריה) - אחד הבלמים הגרועים בתולדות לאציו, ניצח אותה
מגן שמאלי: ג'פרי שלופ (לסטר סיטי) - כל מטאטא יורה אצל הסינדרלה
קשר: מרסל ריסה (קלן) - חרך את אגף ימין עם שני שערים נהדרים
קשר: ג'ונתן ויירה (לאס פלמאס) - מלך השערים והבישולים של הקבוצה
קשר: אדן הזאר (צ'לסי) - התעורר בזמן לקראת היורו?
חלוץ: גארת' בייל (ריאל מדריד) - חיפה על כריסטיאנו רונאלדו
חלוץ: קלצ'י איהנאצ'ו (מנצ'סטר סיטי) - הרווח של הסיטיזנס לשנים הקרובות
חלוץ: לואיס סוארס (ברצלונה) - שתי רביעיות בדרך לנעל הזהב

ציוץ השבוע: יובנטוס מצדיעה לבופון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully