וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאביו קאפלו: "ברצלונה צריכה קפטן חזק, שיחזיק את השחקנים קצר"

מאמנים ושחקנים בעולם הכדורגל מנסים להסביר את המשבר הגדול של הקטאלנים: "אם לא יהיה מנהיג בחדר ההלבשה, זה לא יילך". פויול: "מה שקורה כרגע לא הגיוני". וגם: ארבעת מחזורי האימים, הקהל נגד מסי, התקשורת נגד פיקה והאופטימיות של אתלטיקו

one

אחרי המחזור ה-29 בליגה הספרדית, בתקשורת המקומית התחילו לנעול את העונה ולהתכונן לחגיגות האליפות של ברצלונה. עיתוני קטאלוניה פרסמו כותרות לקראת התואר, לאחר שאלופת אירופה הדוהרת עמדה על 75 נקודות, בעוד לאתלטיקו מדריד היו 67 נקודות ולריאל מדריד, רק 63.

ארבעה מחזורים עברו ואחרי משחקי סוף השבוע החולף, המחזור ה-33, הכל פתאום נפתח מחדש. ברצלונה צברה בארבעת המחזורים האחרונים רק נקודה אחת (ועל הדרך הודחה מליגת האלופות), אתלטיקו טסה קדימה ונצמדה אליה וריאל, רק נקודה מאחור. ספרד פתאום גועשת ושלוש מהקבוצות הטובות בעולם נאבקות ראש בראש בראש על האליפות.

גורלה של בארסה עדיין בידיה, כי היא מחזיקה בשובר השוויון מול שתי היריבות שלה ואם תנצח עד לסיום העונה, האליפות תהיה שלה. אלא שכמו שהקטאלנים נראים בשבועות האחרונים, שום דבר לא בטוח וכבר בעוד יומיים מצפה להם משחק חוץ מול דפורטיבו לה קורוניה. שחקנים ומאמנים דגולים שעבדו בספרד בעבר ניסו לנתח מה קורה.

לואיס סוארס מתוסכל/GettyImages

פאביו קאפלו, שאימן את ריאל מדריד ב-2006/07 ולקח אליפות אחרי קאמבק במאבק מול בארסה, אמר: "ברצלונה נמצאת כרגע במצב בו המאמן שלה יכול לנסות לעשות דברים בצורה מסוימת, אבל אם הוא לא ימצא את המנהיג שלו בחדר ההלבשה, שום דבר לא יעזור. קחו דוגמה מיובנטוס, שהייתה בפיגור 10 נקודות מהפסגה בתחילת העונה. בופון וקייליני עשו שיחה עם כל השחקנים ומשם הכל השתנה. המאמן יכול להגיד מה שהוא רוצה, אבל אם השחקנים לא יילחמו יחד, זה לא יילך. צריך קפטן חזק. פויול היה כזה והוא החזיק את כל השחקנים קצר".

פויול עצמו, שנכח באותו אירוע בו דיבר קאפלו, ניסה לנתח את המצב: "בארסה הייתה בתקופה בלתי נתפסת, הרצף שלה היה מדהים. זה לא הגיוני, כמו שלא הגיוני מה שקורה לה עכשיו. אני עדיין מאמין בהם". על ניימאר, שאיבד את הראש אחרי ההפסד אתמול, אמר בלם העבר: "הוא בחור צעיר עדיין ויש עוד הרבה שנים לפניו. אי אפשר תמיד לשחק באותה רמה גבוהה. הוא עוד יחזור לעצמו".

אגדת עבר מן העבר השני, ראול, מרוצה מאוד מהתפתחות האירועים: "אני מצפה לסיומת גדולה לעונה, בליגה הטובה בעולם. צריך פשוט ליהנות מהמצב שנוצר". פיגו, ששיחק עבור שתי הגדולות של ספרד, הוסיף: "אני לא נהנה לראות את היריבות שלי מפסידות. אני ספורטאי ואין לי שום דבר נגד בארסה. רק לתקשורת בקטאלוניה יש משהו נגדי. העברתי שם חמש שנים נהדרות, הלכתי מסיבות מקצועיות וכלכליות וכי לא העריכו אותי. מה שעובר על ברצלונה הוא לא נורמלי, אבל אני בטוח שעכשיו נוכל לראות את האופי של הקבוצה הזו".

עוד באותו נושא

לואיס אנריקה: "לא זוכר קבוצה שהפסידה בצורה כל כך לא הוגנת כמו ברצלונה". ניימאר יורחק?

לכתבה המלאה
לואיס סוארס ליאונל מסי ניימאר שחקני ברצלונה מאוכזבים. GettyImages
התרסקות. מסי, סוארס וניימאר אובדי עצות/GettyImages

בספרד אגב, הציגו את "טבלת ארבעת המחזורים האחרונים" ובה ניתן לראות את ריאל בפסגה עם מלוא 12 הנקודות, לאס פלמאס המפתיעה שנייה עם 10, אתלטיקו עם 9 וברצלונה רק במקום ה-18, עם נקודה בודדת, בדיוק כמו שתי האחרונות סביליה וחטאפה. מי שהגיע היום בהפתעה למתחם האימונים של ברצלונה וניסה לעודד את השחקנים הוא האקס, סמואל אטו.

בינתיים, גם הקהל מתחיל להיות בלחץ ולהוציא את העצבים על השחקנים. כאשר ליאו מסי יצא עם המכונית שלו החוצה מהקאמפ נואו לאחר המשחק, אחד האוהדים צעק לעברו: "אתה דוהר עכשיו יותר מאשר על המגרש". בצד השני, במדריד, צוחקים בעיקר על ג'רארד פיקה, שנהנה להסתלבט על ריאל בעבר וכעת חוטף את כל האש. "ניצודים", הייתה הכותרת של ה"אס" עם תמונה של הבלם תופס את הראש אחרי ההחמצה שלו בדקות הסיום.

גם התקשורת בקטאלוניה מעבירה ביקורת, כאשר הכיוון שלה הוא המאמן לואיס אנריקה, ש"העלים" שישה שחקנים ובקושי מבצע שינויים בהרכב. הביקורת היא על כך שחוסר הרוטציה הוביל לעייפות, שמשפיעה בגדול עכשיו. השחקנים המדוברים הם דוגלאס, סנדרו רמירס, מארק ברטרה, אדריאנו, תומאס ורמאלן ואלש וידאל. בהפסד לוולנסיה אתמול, לואיס אנריקה לא ביצע אף חילוף לכל אורך 90 הדקות.

הקהל נגד מסי ביציאה מהמגרש אתמול

ויש גם צלע שלישית לכל הסיפור, או שנייה למעשה. אתלטיקו נמצאת בחצי גמר הצ'מפיונס אחרי שזרקה את בארסה והיא צמודה אליה בטבלה לפתע. צ'ולו סימאונה הפך אתמול, אחרי הניצחון 0:3 על גרנאדה, למאמן החמישי בלבד בתולדות הקולצ'ונרוס שרושם ארבעה משחקי ליגה ביתיים ברצף בהם הקבוצה מנצחת בשלושה שערים לפחות ובספרד מצאו כי לאתלטיקו יש בהחלט סיבות להיות אופטימית לקראת הישורת האחרונה.

ב-12 מקרים בעבר הגיעו שתי קבוצות לחמשת המחזורים האחרונים כשהן בשוויון נקודות. ברצלונה הייתה בסיטואציה הזו ארבע פעמים, אבל זכתה בתואר רק בשלושה מקרים, בעוד אתלטיקו עומדת על מאזן של שתיים משתיים. ריאל מדריד אגב, זכתה בתואר רק פעמיים משישה מקרים בהם הגיעה לחמשת המחזורים האחרונים כשהיא וקבוצה נוספת בשוויון בפסגה. הפעם האחרונה בה מצב כזה קרה בספרד הייתה בעונת 2003/04, אז ולנסיה וריאל היו עם 70 נקודות כל אחת והעטלפים, עם רפא בניטס ופאקו אייסטרן על הקווים, זכו באליפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully