וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן שמיר: "יש לחץ גדול, על הכתפיים שלנו מוטל משקל כבד מאוד"

18.4.2016 / 9:34

לפני המשחק החשוב נגד הפועל תל אביב (20:00, ספורט 5+) מאמן הפועל חולון מתפנה לדבר על הלחץ בקבוצה, משחקי סיום העונה נגד ירושלים ומכבי תל אביב, וחווית התחתית הראשונה שלו

one

חמישה מחזורים לסיום העונה הפועל חולון מוצאת את עצמה במקום האחרון בטבלה, סיטואציה שהיא הייתה בה בפעם האחרונה בעונת 2009/10. אז חולון ניצלה מירידה בזכות הפלייאוף, אבל הפעם הסגולים יודעים שהמקום האחרון מוביל לירידה אוטומטית. הערב הקבוצה של דן שמיר תתארח אצל הפועל תל אביב (שני, 20:00, ספורט 5+) בתקווה לצאת ממרתף הטבלה.

"כשאמרתי שאנחנו מאוד רחוקים מהישארות, שאלו אותי אם ירד הלחץ. אנשים הרבה פעמים לא קוראים נכון את הטבלה. צריך להסתכל על המשחקים שנשארו ומה עוד יכול לקרות", סיפר דן שמיר לוואלה! ספורט, "הניצחונות על נהריה והרצליה היו חשובים והיינו במקום קצת יותר טוב באופן זמני, אבל אם קוראים נכון את הטבלה ואת הליגה – חשבתי שאנחנו יכולים להיקלע למקום בו אנחנו נמצאים היום"

שמיר לא מתעסק בשלב הזה במה לא עבד, אלא מנסה להסתכל רק קדימה: "בסיטואציה שבה אנחנו נמצאים צריך לדעת להתעסק אך ורק במה שחשוב, שזה המשחק נגד הפועל תל אביב. המצב מאוד לא פשוט, יש משקל כבד על הכתפיים, אבל אי אפשר לברוח מהמקום הזה. אנחנו צריכים לנצח. אנחנו לא היחידים שנמצאים במצב שבו אנחנו נמצאים".

דן שמיר מאמן הפועל חולון. ברני ארדוב
"קראתי את הטבלה וחששתי". שמיר/ברני ארדוב

נכון להיום ארבע קבוצות נלחמות באופן אקטיבי נגד הירידה - לחולון, קרית גת ונס ציונה יש 10 ניצחונות כל אחת, ולמכבי אשדוד/באר טוביה 11 ניצחונות. הלחץ הגדול ביותר נמצא על הקבוצה של שמיר. "אני לא יודע למדוד לחץ, אבל אני אוהב לדבר בכנות ולא מפחד מזה, וזאת תקופה שעוברת לי לאט מאוד", אומר שמיר, "יש עלינו הרבה לחץ ואחריות, זאת המשמרת שלנו לשמור על המועדון הזה במקום שהוא צריך להיות. אין לי מה למכור סיפורים ולהגיד שהלחץ הוא לא גדול. רואים את זה על כולנו, על כל מי שבמערכת, גם על הקהל. אנחנו צריכים להיות מספיק מנוסים ומספיק טובים כדי להתמודד עם הלחץ הזה ואנחנו לא תמיד עושים את זה".

שמיר מנסה להסביר מה הקבוצה שלו צריכה לעשות בסיטואציה הנוכחית: "בחודשיים האחרונים היו לנו המון משחקים בהם השחקנים 'התאבדו' על המגרש. זו הדרך לעשות את זה, ולא בפרק זמן קצר, אלא בכל משחק. כל הניצחונות שלנו דרשו מאיתנו לחפור עמוק עמוק כדי להוציא עוד ועוד. אנחנו צריכים לעשות את זה עד הסוף ולהתמודד עם הלחץ הזה שאי אפשר לברוח ממנו".

בשני המחזורים האחרונים לחולון מצפים משחקים נגד הפועל ירושלים ומכבי תל אביב. שמיר אומר: "זו טעות להתעסק בזה. עכשיו אני מכיר את לוח המשחקים שלנו, אבל היו תקופות שלא ידעתי מה המשחק הבא. במצב שלנו זה עניין של אנרגיות ופוקוס ואפשר לנצח בכל משחק. אסור לוותר על משחקים, ואסור להתעסק במשחקים שהם לא המשחק הבא. אני מדבר על כל הקלישאות האלה ואני מיישם אותן גם על עצמי - לא מוותר על שום משחק ולא מתעסק אף פעם במשחק שהוא לא המשחק הקרוב".

עוד באותו נושא

שיחת חירום בהפועל חולון, קרית גת מודאגת מהפציעה של טאקר

לכתבה המלאה
מאמן הפועל חולון דן שמיר. ניב אהרונסון
"צריך 'להתאבד' על המגרש בכל משחק". שמיר/ניב אהרונסון

בגיל 41 שמיר נאבק לראשונה נגד הירידה. הוא כבר לקח תואר עם הפועל ירושלים, זכה ביורוליג עם מכבי תל אביב כעוזר מאמן ועם צסק"א מוסקבה הגיע לפיינל פור באותו תפקיד. כשהוא נשאל האם זה חלק בקריירה שהוא היה חייב לעבור, הוא מתקשה לענות.

"קשה לי להסתכל על זה בצורה כזאת, אבל גודל האחריות והלחץ לא מרפה ממך באף רגע", אומר שמיר, "בפן הזה אני רגיל לזה, כי בכל מקום בו אני נמצא ובכל סיטואציה בה הייתי, אף פעם לא יצא לי להיות רגוע. אני לא מכיר קטע כזה. זאת התמודדות יותר קשה מכל התמודדות אחרת ואתה בודק את עצמך בהתמודדויות האלה וצריך להוציא עוד דברים".

המאמן מוסיף: "אתה כל יום הולך לעבודה למקום שנמצא תחת התחושות האלה, ואתה צריך לנהל אותו, וזה אתגר גדול. קשה לי להגיד שאני נהנה או לומד מזה, אולי לומדים מזה בדיעבד. זה ניסיון חשוב וניסיון זה דבר מאוד משמעותי. כמאמן ראשי התחלתי בהפועל ירושלים וישר אמרו 'מאמן חסר ניסיון'. התמודדתי עם זה מכל מיני כיוונים והיום אני יכול להגיד שניסיון זה דבר מאוד חשוב בעבודה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully