וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג Elo לקבוצות ליגת העל: לבאר שבע נשאר עוד שליש לחלום, והנתון המעודד של הפועל חיפה

תוצאות המחזור האחרון הקפיצו את מכבי תל אביב בגדול לעמדת הפייבוריטית, מה הסיכוי שנותר לקבוצה של ברק בכר? וגם: גודל הקאמבק של האדומים מהכרמל, הסיכוי שעדיין קיים לירידה של הפועל תל אביב, וכל ההסתברויות למחזור הקרוב

צילום מסך

ארפד אלו, פיזיקאי ושחמטאי, המציא בשנות ה-50 שיטה על שמו, Elo, לדירוג שחקני שחמט. השיטה מורכבת מנוסחה ומטרתה לקבוע את ה"דירוג" הנוכחי של כל שחמטאי, בהתחשב במספר משתנים וקבועים. שיטת Elo היגרה למקצועות ספורט נוספים, כגון טניס. בשנים האחרונות, ב-ESPN, למשל, החלו לעבוד עם נוסחאות Elo כדי לקבוע את חוזקן של קבוצות NBA ו-NFL. גם בפוליטיקה האמריקאית משתמשים בדירוג זה.

ועכשיו, ה-Elo הגיע גם לוואלה! ספורט. גדי נבו - יועץ אסטרטגי עם תארים במשפטים, כלכלה ומנהל עסקים, ועידן פלק - אנליסט בוגר תואר בכלכלה ובמתמטיקה, ייבאו וייצרו את הנוסחא והתאימו אותה במיוחד לליגת העל בכדורגל. מעתה, בכל שבוע יוצגו מאזנים ויחסים לקראת המחזור - הן במאבקי הראש בראש והן במאבקים הכלליים, כגון זהות האלופה וזהות היורדת. בעתיד יוצגו כלים מורכבים נוספים - כגון השוואה בין מאמנים, השוואה בין אלופות משני עשורים שונים, וכו'.

היתרון המרכזי בשיטה זו, שהיא מאפשרת להשוות בין שתי קבוצות מתקופות זמן שונות, מאחר והיא שומרת על אותה רמת ניקוד לאורך השנים. איך קובעים מדד Elo של קבוצה? הזנו את כל התוצאות בתולדות ליגת העל, החל מ-1959. לאחר שכל קבוצה קיבלה "ציון", שמורכב ממספר משתנים (מדדי ביתיות, הפרשי שערים, תוצאות משחקי קודמים ועוד) היא סוחבת את אותו ציון עד למשחק הבא, וכך אפשר לחשב את ההסתברות של תוצאות מפגשיה העתידיים. בכל שבוע, כמובן, בהתאם לתוצאות המשחקים, ישתנו דירוגי ה-Elo של הקבוצות השונות, ובהתאם לכך גם התחזיות והטבלאות.

אליניב ברדה שחקן הפועל באר שבע (שמאל) מול מוחמד קנדיל שוער בני סכנין. קובי אליהו
פחות מ-50% לניצחון באר שבעי. ברדה מול קנדיל/קובי אליהו

השבוע, למשל, מכבי תל אביב חזרה להיות פייבוריטית לאליפות, אחרי שבדירוג הקודם באר שבוע הובילה עליה עם 54.17% לעומת 45.83%. השבוע, בעקבות המעידה של הבאר שבעים מול מכבי חיפה והניצחון הדרמטי של מכבי תל אביב על בית"ר ירושלים, חזרה האלופה לעמדת יתרון בדירוג, ואפילו יתרון משמעותי - 66.34% לאליפות, לעומת 33.66% בלבד לקבוצה של ברק בכר.

בתחתית, הפועל חיפה יכולה לשאוב עידוד רב מהעובדה שסיכויי הירידה שלה עומדים כ-47.53% בלבד, אחרי ה-2:3 שלה בעכו, לעומת 79.09% לפניו. הפועל כפר סבא הסתבכה בעקבות ההפסד 1:0 לבני יהודה והעלתה את סיכויי הירידה שלה מ-8.54% ל-25.99%, בעוד שהפועל תל אביב שניצחה 0:1 את מכבי נתניה עדיין מחזיקה בסיכוי נשירה של 0.15%.

עוד על שיטת ה-Elo ותזכורת למדד השבוע שעבר

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • elo

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully