וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע מי יודע: המדריך המלא לקרב על פיינל פור היורוליג

12.4.2016 / 13:00

אוברדוביץ' עומד על 1:16 בסדרות, אבל לריאל יש לב של אלופים. ויטוריה בונה על פראסוביץ', אבל דיאמנטידיס רוצה פרישה מפוארת. לצסק"א יש את הצמד דה קולוסיץ', ובבלגרד מתרכזים ברומנטיקה. קובאן חוששת מההיסטוריה, וברצלונה מוטרדת מטומיץ'. מאחורי הק?ל??עים

מאמן פנרבחצ'ה ז'ליקו אוברדוביץ'. GettyImages
מפגש עם האלופה בסדרה? בעונה שעברה זה נגמר ב-0:3 על מכבי. אוברדוביץ'/GettyImages

פנרבחצ'ה - ריאל מדריד

למה פנרבחצ'ה?

קודם כל, לפני הכל, ומעל לכל - ז'ליקו אוברדוביץ'. המאזן שלו בסדרות פלייאוף באירופה עומד על 1:16. אז נכון, הפרס המפוקפק שלו על ראשות הבית בטופ 16 מתבטא במפגש מוקדם מהצפוי, אולי גם מהרצוי, מול אלופת אירופה המכהנת. ממש מאיים. לפני שנה הוא ניצב בפני אותה סיטואציה, וטיאטא את האלופה דאז 0:3. קראו לה מכבי תל אביב.

למה ריאל?

לעולם אל תזלזל בלב של אלוף, אמר פעם רודי טומג'אנוביץ', וקיבל אתמול עזרה בלתי צפויה מסרחיו יול. ריאל נראית שבעה, עייפה, פצועה ופחות איכותית, והיא עושה הכל בדרך הקשה: עלתה במחזור האחרון לטופ 16, עלתה במחזור האחרון להצלבה. היכונו למשחק החמישי באולקר ספורטס ארנה. אל תשכחו שהבלאנקוס, לאור מאורעות העבר, נחשבו בעיני רבים לאנדרדוג גם במפגש עם פנרבחצ'ה בחצי הגמר אשתקד; במחצית הם כבר טיילו ל-20 הפרש, ואיך זה נגמר בסוף, כולם יודעים.

שימו לב ל...

מאז איבדה את יאן וסלי בגלל פציעה, פנרבחצ'ה הספיקה לחטוף 30 על הראש בזאגרב, לגרד ניצחון ביתי מול אנאדולו אפס (אחרי שכמעט איבדה 19 נקודות יתרון ברבע הרביעי) ולהפסיד לפרוטוקול גם במלאגה. הסו קולד "סנטר" הצ'כי יחסר לה מול סוללת הגבוהים של ריאל בראשות גוסטבו איון, פליפה רייס ואוגוסטו לימה.

סרחיו יול שחקן ריאל מדריד (אמצע) מול שטרסבורג. GettyImages
לא כדאי לזלזל בלב של אלופה. יול/GettyImages

צסק"א מוסקבה - הכוכב האדום בלגרד

למה צסק"א?

האלופה הנצחית מרוסיה לא הפסידה בסדרה מאז ימי פיב"א העליזים בשנת 2000. היא עומדת על רצף של 12 מ-12, אחרי שניצחה ב-30 מ-38 משחקיה, ובכל הסדרות הללו, ממש כמו עכשיו, אחזה ביתרון הביתיות. היחידות שהצליחו לגרור אותה למשחק מכריע היו מכבי תל אביב ואולימפיאקוס (הטוב משלושה ב-2007 וב-2008) ופנאתינייקוס (הטוב מחמישה ב-2014).

למה הכוכב האדום?

אין הרבה סיבות מקצועיות (בעצם, אין בכלל) שהסרבים ינצחו את צסק"א שלוש פעמים בתוך שבועיים. אבל אנחנו לא כאן בשביל ההיגיון, אלא בשביל הרומנטיקה. אם הכוכב האדום תימנע מסוויפ, אז בשבוע הבא צפויים להגיע כ-45 אלף צופים לקומבנק ארנה בתוך 48 שעות. את המנון היורוליג, שמתנגן לפני שריקת הפתיחה, לא יהיה אפשר לשמוע - כי הדציבלים שמפיק הקהל המרגש בבלגרד עולים עשרות מונים על כל מערכת הגברה באשר היא. אנחנו נסתפק בזה.

שימו לב ל...

הצמד דה קולוסיץ' (תודה לאהוד בסיס על ההברקה השנונה). מילוש תיאודוסיץ' "מת" שתדברו בחודש הקרוב על ה-0 מ-6 שלו בפיינל פור. ננדו דה קולו צוחק עליכם - אותם האנשים שמיהרו להכתיר את יאניס בורוסיס ל-MVP של העונה - בזמן שהוא עצמו זומם על התואר וכנראה גם יזכה בו (ובצדק). דימיטריס איטודיס מקבל משני הגארדים שלו שורה סטטיסטית משותפת בלתי נתפסת: הם קולעים 36.2 נקודות, מוסרים 10.7 אסיסטים, סוחטים 10.1 עבירות ומדייקים ב-43% לשלוש וב-89% מהעונשין. בתרגום למדד המשוקלל הם עומדים על 42.7. להתראות בברלין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מילוש תאודוסיץ' שחקן צסק"א מוסקבה. GettyImages
שורה סטטיסטית משותפת בלתי נתפסת. הצמד דה קולוסיץ'/GettyImages

לבוראל קוצ'ה ויטוריה - פנאתינייקוס

למה ויטוריה?

בעצם, למה לא? בזמן שריאל וברצלונה יצאו מהטופ 16 בשן ועין, בעוד אולימפיאקוס וחימקי יצאו בלי שן ובלי עין, היא שייטה מ"בית המוות" לרבע הגמר. ויטוריה שוב הפכה את ביתה למבצרה, ועומדת על מאזן 1:11 בפרננדו בואסה ארנה. אפילו ההיסטוריה, שתמיד מצדדת בפנאתינייקוס, הולכת עם הבאסקים: לפני עשר שנים הם ניצחו את פאו בסדרה גם בלי הביתיות, כשוולימיר פראסוביץ' היה המאמן, ועד היום נותרו היחידים שגברו על אוברדוביץ' במעמד הזה. אה, ועוד משהו: למה ויטוריה? כי בורוסיס.

למה פנאתינייקוס?

הירוקים עברו מהפכה מקצועית באמצע העונה, ודווקא אחרי שסשה ג'ורג'ביץ' היה עם רגל וחצי בלשכת התעסוקה הם חיברו שמונה ניצחונות בעשרת המשחקים האחרונים (תודה לרוקי השנה, אליוט וויליאמס). פאו מקבלת את ויטוריה בתזמון מושלם. הבאסקים קטעו השבוע רצף של ארבעה הפסדי ליגה, ועומדים בחודש האחרון על 3 מ-9 בכל המסגרות, כולל השפלה ביתית ב-27 הפרש בידי מלאגה ותבוסה ב-20 הפרש בבאמברג.

שימו לב ל...

סיבוב הפרידה של דימיטריס דיאמנטידיס יקבל משנה תוקף בשבוע הבא, כשיעלה למשחקי היורוליג האחרונים שלו באואקה הביתי. אבל הוא רוצה להיפרד עם פיינל פור. בחודש האחרון של הטופ 16 הוכיח היווני שיש לו עוד תחמושת בקנה, והעמיד 10.7 נקודות, 77% לשתיים, 50% לשלוש, 100% מהעונשין, 4 ריבאונדים, 4.2 אסיסטים ומדד 16.2. תגיד, אדון יהלומידיס, ככה נראה שחקן בפרישה?

דימיטריס דיאמנטידיס שחקן פנאתינייקוס. GettyImages
המדור לא יתנגד אם המסע הקסום הזה יימשך. דיאמנטידיס/GettyImages

לוקומוטיב קובאן - ברצלונה

למה לוקומוטיב?

כדי לעבור אותה, צריך לנצח אותה בקרסנודאר - וזה קורה רק במקרי קיצון: כשהיא קולעת 52 מול יריבה עילאית כפנרבחצ'ה, או כשהיא נתקעת על 51 וקורסת מול נמושה כז'ילונה גורה. בעשרת המשחקים האחרים בבית היא ניצחה. ברצלונה, מפוארת ומעוטרת ככל שתהיה, לא ניצחה כבר 19 שנים בסדרה שבה לא נהנתה מיתרון הביתיות. כשזה קרה, אלכס אברינס היה בן ארבע, ואפילו לחואן קרלוס נבארו עוד לא מלאו 18.

למה ברצלונה?

כולם כבר יודעים לדקלם שקבוצה רוסית אשר אינה עונה לשם צסק"א מעולם לא הגיעה לפיינל פור. אבל השבר עמוק עוד יותר: נציגות רוסיה אפילו לא ניצחו משחק בסדרה. דינמו מוסקבה הפסידה 2:0 לפנאתינייקוס ב-2007, ואוניקס קאזאן הובסה 3:0 ב-2012. בידי מי? ברצלונה, כמובן.

שימו לב ל...

אנטה טומיץ' נמצא בעיצומה של עונת נפל ושפל. ב-12 המשחקים הראשונים הכל היה בסדר. הרבה יותר מבסדר. ואז, ב-12 המשחקים האחרונים, הגיעה הקריסה: 13.9 נקודות הפכו ל-6.6, 66% מהשדה הפכו ל-49%, 5.8 ריבאונדים ו-2.3 אסיסטים הפכו ל-4.5 ו-1.5, ובסך הכל הוא הידרדר ממדד 18.8 למדד 8. לא ברור מה עובר על הענק הקרואטי, אבל בלעדיו (ובפועל, בארסה די משחקת בלעדיו) חלום הפיינל פור שלה נשמע כמו פנטזיה ולא יותר.

אנטה טומיץ' שחקן ברצלונה. GettyImages
איך הוא הפך מכוכב ענק לשחקן של 6.6 נקודות בערב? טומיץ'/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully