וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: ריאל מדריד וברצלונה בהצלבה, אולימפיאקוס הודחה

אלופת אירופה ניצחה 70:83 את חימקי מוסקבה בקרב ישיר על ההצלבה ותפגוש את פנרבחצ'ה לסדרה מרתקת. יתר סדרות רבע הגמר: צסק"א מוסקבה - הכוכב האדום בלגרד, לבוראל קוצ'ה - פנאתינייקוס, לוקומוטיב קובאן - ברצלונה

שחקן ריאל מדריד סרחיו יול מול חימקי מוסקבה. GettyImages
נראה אותו מול פנרבחצ'ה. יול מול אוגוסטין/GettyImages

שלב הטופ 16 ביורוליג ננעל הערב ומחר, כאשר היום נערכו ארבעה משחקים שבסיומם נקבעו כל סדרות ההצלבה. בבית ה', אנדולו אפס ניצחה 86:91 את פנאתינייקוס שסיימה במקום השלישי בבית. בבית ו', ברצלונה ניצחה 59:66 את ז'לגיריס קובנה ועלתה להצלבה על חשבון באמברג, שהביסה 69:89 את לבוראל, ואולימפיאקוס שהודחה מוקדם מהצפוי. ריאל מדריד אלופת אירופה הביסה 70:83 את חימקי מוסקבה ועלתה על חשבונה להצלבה. בפיינל פור, המנצחת במפגש בין צסק"א לכוכב האדום תפגוש את המנצחת במפגש בין קובאן לברצלונה, ואילו המנצחת במפגש בין פנרבחצ'ה לריאל את זו שתנצח בין לבוראל קוצ'ה לפנאתינייקוס.

כל סדרות ההצלבה: (המארחות יהנו מיתרון ביתיות)

צסק"א מוסקבה - הכוכב האדום בלגרד

לבוראל קוצ'ה - פנאתינייקוס

לוקומוטיב קובאן - ברצלונה

פנרבחצ'ה - ריאל מדריד

שחקן ריאל מדריד ג'ייסי קארול מול שחקן חימקי מוסקבה טייריס רייס. GettyImages
23 נקודות ומשחק ענק. ג'יי סי קארול מול טייריס רייס/GettyImages

אנדולו אפס - פנאתינייקוס 86:91

פנאתינייקוס התארחה בטורקיה מול קבוצה שאיבדה סיכוי להעפיל ובידיעה שניצחון שלה יעלה אותה למקום השני, אבל נחלה הפסד מאכזב שמשמעותו מפגש ללא יתרון ביתיות מול קוצ'ה לבוראל בהצלבה. היוונים הובילו שלושה רבעים, אבל רבע רביעי של 20:28 ללטורקים הוליך אותם לניצחון שספק אם מנחם את מעט האוהדים שהגיעו לאבדי איפקצ'י. דאריו שאריץ' הוליך את הטורקים עם 15 נקודות, צ'די אוסמאן הוסיף 12. ניק קלאת'ס, ג'יימס גיסט ואליוט וויליאמס קלעו 14 כ"א ליוונים המאוכזבים.

תומאס סאטורנסקי ברצלונה מול יאן וויוקאס ז'לגיריס קובנה. GettyImages
בקושי, אבל בהצלבה. סאטורנסקי/GettyImages

ז'לגיריס קובנה - ברצלונה 66:59

איזו דרמה קיבלנו בליטא עם פתיחת מחזור הסיום של הטופ 16. ברצלונה עמלה קשה מאוד, אבל בסופו של יום השיגה ניצחון שקבע: הקבוצה של צ'אבי פסקוואל בהצלבה מול קובאן בלי יתרון ביתיות, באמברג ואולימפיאקוס הודחו. ז'לגיריס, שאיבדה מזמן סיכוי להעפיל שיחקה על הכבוד שלה וכמו במפגשים הקודמים בין הקבוצות נתנה פייט, אבל נכנעה ליריבה הטובה יותר שהייתה צריכה יותר את הניצחון.

ברצלונה כבר פיגרה בשש הפרש במחצית, אבל החזירה לעצמה את היתרון בזכות רבע שלישי מצוין שבו היא עצרה את הליטאים על 14 נקודות לעומת 21 נקודות שלה. הרבע האחרון היה עצבני כשטעות רודפת טעות. במצב של 57:61 לברצלונה ואחרי דקות ארוכות בלי סל, פאו ריבאס קבר ג'אמפ 50 שניות לסיום והכריע את המשחק. ריבאס גם הוליך את ברצלונה עם 14 נקודות, ג'ואי דורסי הוסיף 12 ו-13 ריבאונדים לקטלאנים, שהבטיחו את המקום השלישי ויפגשו את קובאן או פנאתינייקוס בהצלבה. הקבוצה של שאראס נפרדת מהמפעל עם הפסד מכובד.

באמברג - לבוראל קוצ'ה 69:89

אחרי הניצחון של ברצלונה על ז'לגיריס מוקדם יותר, באמברג ידעה שהיא מודחת עוד לפני המשחק הזה, אבל זה לא מנע ממנה לתת עוד הצגה לאוהדיה באולם הביתי ולסיים עונה אירופית מכובדת מאוד עם מאזן בית מדהים של 1:10. משמעות ההפסד הזה מבחינתה של לבוראל היא אובדן הסיכוי לסיים במקום הראשון בבית והיא תפגוש בהצלבה את פנאתינייקוס עם יתרון ביתיות. דניאל תייס הוביל את הגרמנים עם 21 נקודות, דאריוש מילר הוסיף 19. יאקה בלאזיץ' הוביל את המפסידים עם 19.

ריאל מדריד - חימקי מוסקבה 70:83

ה-משחק של מחזור הסיום הפגיש את שתי הקבוצות למאבק ראש בראש על הכרטיס האחרון להצלבה שבסיומו אלופת אירופה יצאה עם חיוך גדול עם ניצחון שהעלה אותה לרבע הגמר, שם מצפה לה סדרה אדירה מול פנרבחצ'ה של אוברדוביץ' ללא יתרון ביתיות. חימקי מוסקבה, שזכתה ביורוקאפ בעונה שעברה, מסיימת קמפיין לא רע מבחינתה אך נקלעה לבית המוות ותנסה שוב בעונה הבאה.

הרבע הראשון נפתח עם מבול שלשות של ריאל מדריד שקלעה לא פחות משמונה פעמים מחוץ לקשת, אבל 11 נקודות של טייריס רייס שמרו את חימקי בפער סביר של 33:28 בסוף הרבע. רייס המשיך ללהוט גם ברבע השני וסיים את המחצית עם לא פחות מ-22 נקודות, אבל הספרדים הובילו 49:54 בעיקר בזכות ג'יי סי קארול ופליפה רייס המצוינים. הרבע השלישי עמד בסימן הבריחה של ריאל מדריד. הבלאנקוס הסתערו שלשות של מצ'וליוס ויול ועלו ליתרון שיא של 52:66, אבל הרוסים סיימו את הרבע עם ריצת 0:6 והשאירו לעצמם סיכוי לקראת הרבע האחרון, אבל הרוסים נתקעו על 12 נקודות ברבע המכריע וריאל מדריד שייטה לניצחון.

ג'יי סי קארול להט אצל ריאל מדריד עם 23 נקודות ו-5 שלשות מתוך ה-15 של קבוצתו. פליפה רייס הוסיף 18 לאלופת אירופה. טייריס רייס קלע 22 נקודות במחצית עבור הרוסים, אבל הוסיף רק עוד 2 נקודות במחצית השנייה שבה חימקי קלעה 21 נקודות בלבד. אלכסיי שבד הכוכב הגדול של חימקי נעצר על 6 נקודות בלבד עם אפס ניסיונות מטווח ה-2 נקודות ו-1 מ-8 מחוץ לקשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully