וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדן ניחם את שחקני צפון קרוליינה, האם בארקלי שמח לאידו?

תגובות נרגשות ל"גמר המותח בתולדות המכללות": הוד אוויריותו לקח ללב את ההפסד של הטאר הילס, בארקלי חגג במופגן מולו על רקע המתיחות ביניהם, ב-NBA נדהמו, וגם: המאבטח שכבש את הרשת, והתגובה המשעשעת של מאמן וילאנובה

שחקני מכללת וילאנובה חוגגים זכייה בטורניר המכללות. GettyImages
בארצות הברית מתקשים להירגע. שחקני וילאנובה חוגגים/GettyImages

מספרי הגמר

* לראשונה מאז דאנק הניצחון של לורנזו צ'ארלס מצפון קרוליינה סטייט ב-1983, גמר המכללות הוכרע בסל על הבאזר.

* לאורך הטורניר וילאנובה דייקה ב-58 אחוז מהשדה. זה האחוז הכי גבוה לאלופה ב-50 השנים האחרונות.

* 31 שנה מפרידות בין שתי הזכיות של וילאנובה בתואר. זה מרווח הזמן השני הכי ארוך בין זכייה לזכייה באליפות ה-NCAA.

* מאמן וילאנובה ג'יי רייט הגיע ל-20 ניצחונות בטורניר המכללות, הכי הרבה בתולדות המכללה.

* מאמן צפון קרוליינה רוי וויליאמס ספג הפסד שלישי בגמר המכללות.

שחקני מכללת וילאנובה חוגגים עם כריס ג'נקינס. AP
גיבור הערב. ג'נקינס/AP

תגובות נרגשות בארצות הברית לגמר המכללות הדרמטי שנערך הלילה (בין שני לשלישי), בסיומו וילאנובה גברה 74:77 על צפון קרוליינה משלשה גדולה. הווילדקאטס פתחו פער דו ספרתי חמש דקות לסיום וכמעט שמטו אותו, כשארבע שניות לסיום מרכוס פייג' השווה עם שלשה בלתי אפשרית, אבל אז הגיע כריס ג'נקינס וקלע שלשה נוספת בצד השני שהעניקה לווילאנובה תואר שני בתולדותיה והראשון מאז 1985. "זה הגמר הטוב בתולדות טורניר המכללות", קראו ב'בליצ'ר ריפורט', בעוד ב-ESPN הגדירו את שלשת הניצחון של ג'נקינס כ"זריקה שתחיה לנצח".

"אני תמיד מאמין שכל זריקה שלי תיכנס פנימה. גם הפעם זה לא היה שונה", אמר גיבור הערב, לו סיפור ייחודי משל עצמו: לפני עשור הוא ננטש על ידי אמו ואומץ על ידי משפחת בריט, שבנה משחק בצפון קרוליינה וקיבל הלילה שתי דקות. "החלטנו שלא נדבר על המשחק הזה, ברור שעכשיו זה נושא כאוב אצלו", אמר ג'נקינס.

בצד השני, רוי וויליאמס היה על סף דמעות בסיום. "ידעתי שזה יילך פנימה לפני שזה נכנס. החטאנו זריקות קלות, איבדנו כמה כדורים לא הכרחיים. זה לילה קשה. מה אומרים לילדים האלה? כשהיינו בפיגור הבטחתי להם שאם נעשה מה שצריך נחזור למשחק וננצח אותו, אבל לא עמדתי במילה שלי. ב-28 השנים שאני מאמן לא יצא לאמן קבוצה שספגה כל כך הרבה ביקורת והגיבה בכזו עוצמה".

עוד באותו נושא

אחרי דרמה אדירה וסל על הבאזר: וילאנובה זכתה באליפות המכללות

לכתבה המלאה
מאמן מכללת צפון קרוליינה רוי וויליאמס מאוכזב. AP
התפרקות. רוי וויליאמס/AP

אגדות NBA רבות נכחו באולם, בין אם מתוקף תפקידם כפרשני טלוויזיה או סתם מתוך כבוד למעמד. גם מייקל ג'ורדן, השחקן מספר אחת בתולדות הטאר הילס, צפה במשחק מהיציע, צרח מאושר בסל השוויון של מרכוס פייג' ארבע שניות לסיום, ונכנס לחדר ההלבשה של כדי לנחם את שחקני צפון קרוליינה בסיום. "הוא רק אמר שהוא גאה בנו על הדרך שעשינו, ושחבל שזה הסתיים בצורה הזאת. זה היה כבוד גדול, אבל זה לא הצליח לשפר את התחושות", אמר כוכב הטאר הילס, ברייס ג'ונסון.

מיד אחרי סל הניצחון נצפה צ'ארלס בארקלי, שפרשן את המשחק עבור TNT, חוגג בצורה מופגנת, בקטע שהפך לוויראלי מהר מאוד. בארצות הברית תהו מה פשר החגיגה המופרזת של שחקן העבר, והעלו השערות לפיהן זו הייתה עבורו מעין סגירת חשבון עם מייקל ג'ורדן, שנחשב לאחד מחבריו הקרובים עד שנוצר קרע בין השניים על רקע הביקורות שהשמיע בארקלי כלפי תפקודו של ג'ורדן כבעלים של ההורנטס. בארקלי סיפר כי שמח בשביל בתו, שלמדה במכללת וילאנובה בעבר. "היא חיה ונושמת כל משחק בשלושת השבועות האחרונים, אז ברור שהייתי נרגש בשבילה. היא לא רצתה לבוא למשחק כדי לא לנחס את וילאנובה, אז החלטתי שאחגוג במקומה".

יחד עם זאת, כשנשאל האם שוחח עם ג'ורדן במהלך המשחק, התחמק והשיב בלקוניות כי "עבדתי בלי הפסקה, לא היה זמן". בארקלי הודה כי ראה את ג'ורדן חוגג אחרי סל של צפון קרוליינה, וסירב להשיב האם סרטון החגיגות שלו כוון לעברו. "שמחתי כי זו זריקה גדולה, זריקה שתחיה לנצח. לא בכל פעם יוצא לך להיות עד לדבר כזה", אמר.

התגובה של המאבטח לסל הניצחון כבשה את הרשת

ככה נשמע שידור סל הניצחון בפילדלפיה

וככה זה נשמע בצפון קרוליינה

למאמן וילאנובה ג'יי רייט לקח כמה שניות לעכל

ברחבי ה-NBA הגיבו בתדהמה

גם עומרי כספי הופתע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully