וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פפה: "הם חשבו שייתנו לנו רביעייה". ברצלונה זועמת על השופטים

בריאל מדריד חגגו את הניצחון בקלאסיקו עם עקיצות לברצלונה. הבלם: "יותר מדי אנשים זלזלו בנו". בייל: "הם לא הכי טובים בעולם בהגנה". בקטלוניה זעמו על "השופט המהוסס", וגם: אחות של רונאלדו מלגלגת על פיקה, ולמה מסי נפל מהרגליים?

one

רצף המשחקים ללא הפסד של ברצלונה נקטע הערב (שבת) עם הפסד ביתי 2:1 דווקא ליריבה המושבעת ריאל מדריד. כעת הפער בין המוליכה לאתלטיקו מדריד עומד על שש נקודות בלבד כאשר ריאל במקום השלישי במרחק שבע נקודות ממנה, והליגה שנראתה סגורה לחלוטין עוד עשויה לספק הפתעות. כעת לשתי הקבוצות ממתין שלב רבע גמר ליגת האלופות שיחל באמצע השבוע, כאשר בארסה תארח את אתלטיקו וריאל תתארח בוולפסבורג.

ניצחון יוקרתי. רונאלדו/AP

מספרי הקלאסיקו

* ברצלונה הפסידה אחרי 39 משחקים רצופים. זה הרצף הארוך בתולדות הכדורגל הספרדי.

* זה היה הפסד הבית הראשון של ברצלונה מאז ה-21 בפברואר 2015 (מול מלאגה).

* זו הפעם הראשונה מאז 1930 בה ריאל מנצחת בקאמפ נואו כאשר ברצלונה מובילה את הטבלה.

* מאזן הקלאסיקוס ההיסטורי: 93 ניצחונות לריאל, 91 לבארסה, 48 תוצאות תיקו.

* פעם ראשונה מאז 1993 שריאל כובשת ומנצחת בקאמפ נואו כשהיא בעשרה שחקנים.

* זה המהפך הראשון מאז 1965 של ריאל מדריד מפיגור לניצחון בקאמפ נואו.

* זה היה השער ה-16 של רונאלדו בקלאסיקו, אחד יותר מראול. רק מסי (21) ודי סטפנו (18) עוד לפניו.

* רונאלדו כבש בפעם הרביעית מתוך חמשת משחקי הקלאסיקו האחרונים.

* ראמוס הוא המורחק מספר 1 בקאלסיקו. זו הייתה ההרחקה הרביעית שלו, אחת יותר מפרננדו היירו.

* זו ההרחקה ה-12 שלו במדי ריאל, הכי הרבה לשחקן כלשהו בקבוצה מאז ראמוס הצטרף אליה.

* בארסה זכתה באליפות רק פעם אחת אחרי הפסד ביתי לריאל מדריד באותה עונה. זה קרה ב-1929. למרות התוצאה, השנה זה כנראה יקרה שוב.

עוד באותו נושא

ריאל מדריד ניצחה 1:2 בחוץ את ברצלונה

לכתבה המלאה

התגובות

"ריאל תמיד חוזרת", קראה הכותרת ב"אס" עם סיום המשחק, "ריאל התגוננה במחצית הראשונה ונקלעה לפיגור בהמשך, אבל תגובה מלאת גאווה שלחה מסר רציני לבארסה". ב"מארקה" חגגו עם "אף פעם אל תוותרו" בעוד שב"ספורט" הקטאלני הודו "ה-BBC כבשו את הקאמפ נואו".

פפה הקניט את ברצלונה, ואמר בסיום: "הם חשבו שייתנו לנו רביעייה או חמישייה בקלות, אבל כנראה שזה לא עובד ככה. אנשים אמרו יותר מדי דברים. טענו שאין לנו מספיק איכות, שכריסטיאנו כובש וריאל מפסידה...היום קיבלתם תשובה".

גם גארת' בייל הרשה לעצמו להתבטא בחופשיות בנוגע ליריבה השנואה. "ברצלונה בטח לא קבוצת ההגנה הטובה בעולם, רחוק מזה", אמר הוולשי, שבישל לרונאלדו את שער הניצחון. "הייתה לנו תוכנית משחק, ידענו שיש לנו מהירות בחלק הקדמי שיהיה להם קשה להתמודד איתה". אגב, גם לבייל היו טענות לשופטים, שלא אישרו לו שער דקות ספורות לפני הכיבוש של רונאלדו בטענה לעבירה. "אני עדיין לא מאמין שהשער הזה לא אושר. השופט אמר לי שדחפתי אותו, אבל אפילו לא נגעתי בו. מה לעשות שאני קצת יותר גבוה ממנו. אני מכיר את השופטים הספרדים, לכן נמנעתי ממגע. חבל על ההחלטה הזו".

שחקני ריאל מדריד קארים בנזמה, חסה. AP
ניצחון מרשים לריאל/AP

זינדין זידאן חגג בסיום: "עשינו משחק ענק נגד שחקנים איכותיים מאוד. אני מאושר עבור קאסמירו, כי הוא היה בשיאו, כמו כל האחרים. אנחנו מתכוננים למשחקים האחרונים של העונה ויודעים את החשיבות של הצ'מפיונס. אני שמח עבור האוהדים, שיכולים להיות גאים בשחקנים שלהם היום. מאוד חשוב עבור המשך העונה שלנו ולפני המשחק בגרמניה לנצח כאן בקאמפ נואו. עכשיו צריך לנוח טוב. לנצח כאן במשחק הראשון שלי כמאמן זה משהו גדול".

מרסלו אמר: "הגיע לנו לנצח, כי ידענו לסבול. בארסה היא אחת הקבוצות הטובות בעולם ומאוד קשה לשחק כאן, אבל היה לנו חוב לאוהדים שלנו והוכחנו שאנחנו מסוגלים. כל קבוצה צריכה לסבול מול בארסה, אבל המתפרצות עזרו לנו לעשות את הדברים בצורה קלה יותר. מקיילור והלאה, כל הקבוצה עשתה עבודה טובה".

כריסטיאנו רונאלדו סירב לדבר עם התקשורת בסיום המשחק, אך אחותו, קטיה אביירו, עשתה עבורו את העבודה. אביירו תייגה את ג'רארד פיקה בסיום וכתבה: "איזה וידאו אתה מתכוון להעלות הפעם לרשתות החברתיות? אצלך הכל התחיל, לא? מי יודע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הציוץ של האחות

ציוץ טוויטר אחותו של כריסטיאנו רונאלדו. טוויטר, צילום מסך
ציוץ טוויטר אחותו של כריסטיאנו רונאלדו/צילום מסך, טוויטר

בצד המפסיד נרשמה אכזבה גדולה מאוד. אנדרס אינייסטה משוכנע שלהיבט המנטלי תהיה חשיבות זניחה במשחק הבא מול אתלטיקו מדריד, שעשוי להיות קריטי. "זה לא ישפיע. אמנם אנחנו פגועים ומאוכזבים מההפסד ומהעובדה שלא הוספנו עוד נקודות, אבל ננתח את הטעויות שלנו ונתקן אותן כבר במשחק הבא. הכי חבל לי שביום כזה, כשכולנו רוצים להנציח את יוהאן קרויף, לא ניצחנו".

בתקשורת הספרדית טענו שלעומת שנים קודמות, הכושר הגופני של שחקני ברצלונה ירד משמעותית, והביאו כראייה את רבע השעה האחרונה של המשחק, בה ריאל שלטה לחלוטין ואף כבשה את שער הניצחון. "ברצלונה הייתה פעם דוגמה ומופת להתנהלות מקצוענית, אבל היום השחקנים שלה נופלים מהרגליים בדקה ה-70. מסי נראה עייף מאוד", נכתב ב'מארקה'. "אני לא חושב שאפשר לתלות את ההפסד הזה בכושר גופני", התגונן אינייסטה. "במצב של 1:1 מה שהיה חסר לנו זה שליטה בכדור ועמידה טקטית נכונה, לא אנרגיות. הם תפסו אותנו לא מוכנים במתפרצות, אין קשר לכושר".

בתקשורת הקטלונית זעמו על העובדה שסרחיו ראמוס הורחק בצהוב שני בשלב כה מאוחר במשחק, על אף העובדה שרשם כמה כניסות ברוטליות לפני כן. ביום שלפני המשחק פורסם ראיון עם ראמוס בו טען כי הוא "לא שולט על עצמו במשחקים מול ברצלונה", והנבואה שלו התגשמה. "ראמוס קיבל 60 דקות במתנה מהשופט", נכתב ב'אל מונדו דפורטיבו', כשגם ב'ספורט' זעמו. "בושה", נכתב שם. "ראמוס היה צריך להיות מורחק לפחות ארבע פעמים במשחק הזה, אבל קיבל הנחות. חבל שמשחק גדול כמו הקלאסיקו מוכרע על ידי מניפולציות וטעויות שיפוט. השופט חשש מההשלכות וסירב ללכת על פי החוקה או ההגיון הבריא".

שחקן ברצלונה ליאונל מסי מאוכזב. AP
נפל מהרגליים. מסי/AP

כובש השער ג'רארד פיקה סיכם: "לא ידענו לשחק עם יתרון של שחקן וזה עלה לנו ביוקר ואיבדנו שליטה על המשחק. התוצאה הזו מוצדקת".

פיקה הוסיף: "הגיע לריאל לפחות תיקו ואחרי שהם עלו ליתרון, לא ידענו איך להגיב. לפני השער השני שלהם היו דקות מוזרות, כי לא ידענו אם לתקוף או להתגונן. אי אפשר לנצח תמיד, הרצף נעצר וצריך לקבל את זה. רצינו לנצח בשביל יוהאן קרויף והשארנו הכל על המגרש, אבל זה לא הספיק. זה הפסד קשה, אבל אנחנו עדיין בפסגה. היה לי המזל לכבוש, אבל לצערי זה לא הספיק".

לואיס אנריקה אמר באכזבה: "קרה מה שיכול לקרות בכל משחק. אי אפשר לתכנן מתי תפסיד והיום זה פשוט קרה. צריך להתכונן לצ'מפיונס, כי יהיה משחק מאוד קשה שם. השחקנים נתנו הכל, הקהל היה במיטבו כמו תמיד. שימחנו את כולם במשך הרבה זמן. המשחק הזה כבר לא קיים מבחינתי. ההפסד מלמד אותך דברים, על זה שכל מאבק על כל תואר הוא קשה ובטח כשאתה משחק מול יריבה כל כך טובה. כדורגל הוא משחק מורכב ואיבדנו שליטה ב-10 או 15 הדקות האחרונות. אני עדיין מלא ביטחון בקבוצה שלי ואני לא מחפש תירוצים כשלא מנצחים".

(עדכון ראשון: 2.4, 23:55)

הממים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully