וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב נזכרים: "הלילה בו לברון ג'יימס גילה את סטפן קרי". צפו

לפני שמונה שנים בדיוק, קינג ג'יימס ניצל ערב בדטרויט כדי לבוא "לראות את הילד". קרי, כוכב דייוידסון, המשיך להדהים את טורניר המכללות ומול עיני המלך, תפר 33 נקודות. והשאר היסטוריה

צפו בהיילייטס של קרי מהמשחק

אם הכל יתנהל כשורה מצד שני הצדדים, ייתכן מאוד שבעוד קצת יותר מחודשיים, מוליכת המערב ואלופת ה-NBA המכהנת גולדן סטייט ומוליכת המזרח וסגניתה בעונה שעברה, קליבלנד, ייפגשו לעוד דו קרב גדול על התואר.

בעונה שעברה זה נגמר ב-2:4 לסטפן קרי והווריירס על לברון, בלאט והקאבס וגם השנה גולדן סטייט, שמתקרבת לשבירת שיא הניצחונות בכל הזמנים, נראית נפלא בעיקר בזכות ה-MVP והכוכב הגדול שלה. אלא שנכון לרגע זה לפחות, בארצות הברית כולם מרוכזים בעיקר בטורניר המכללות שיגיע לשיאו עם הפיינל פור בסוף השבוע. היום (שני), נזכרו בתקשורת הספורט האמריקאית ב"לילה בו לברון גילה את סטף קרי".

ב-28 במרץ 2008, בדיוק היום לפני שמונה שנים, קינג ג'יימס, אז לקראת סיום עונתו החמישית בליגה, הגיע עם קליבלנד למשחק שעתיד היה להיערך באולמה של דטרויט לילה לאחר מכן. את הלילה הפנוי שלו בעיר המכוניות ניצל לברון כדי לקפוץ למשחק ה"סוויט 16" של טורניר המכללות שנערך באולם של הפיסטונס, בין המדורגת 10 באזור המידווסט, דייוידסון של סטף קרי לבין ויסקונסין החזקה, שדורגה שלישית.

סטפן קרי מכללת דייוידסון ב-2008. AP
קרי באותו משחק מול ויסקונסין/AP

דייוידסון הגיעה למשחק בשיאה של ריצה אדירה שכללה 24 ניצחונות רצופים, הכי הרבה בכדורסל המכללות האמריקאי באותם ימים. בסיבוב הראשון של הטורניר היא הפתיעה את גונזאגה השביעית עם 76:82, כשקרי מתפרע עם 40 נקודות, כולל 8 מ-10 לשלוש. בסיבוב השני, הווילדקאטס היממו את ג'ורג'טאון השנייה עם 70:74, כשסטף צולף 30 הפעם.

כתב ESPN, מאט וולקס, שפרסם היום כתבה על המשחק ההוא מול ויסקונסין, נזכר בציטוט של לברון: "אני כאן כדי לראות את הילד", אמר כוכב קליבלנד לכתבים, "הוא שחקן כדורסל ממש, ממש, ממש, ממש, ממש טוב וכשהוא יגיע ל-NBA, יש לו מקום שם, בוודאות". אחרי חדירה של קרי, שהסתיימה בסל משוגע פלוס עבירה, לברון נעמד ובפה פעור, מחא כף. אחרי שלשה משוגעת, שכיום נראית שגרתית, הוא פשוט הניף ידיים וסימן עם שלוש אצבעות. "אם להשתמש במיתוג של נייקי ללברון, הרי שכולנו עדים לגדולה של סטף קרי", נכתב אז בידיעה של פאט פורד מ-ESPN.

לפני המשחק הראשון בסדרת הגמר אשתקד, לברון נזכר בערב ההוא: "ראיתי ילד שלא מתרגש מכמה גדולים השחקנים שמולו או כמה הם מהירים או חזקים. הוא פשוט עלה למגרש ושיחק ושום דבר לא עצר אותו. זה היה נהדר".

עוד באותו נושא

טורניר המכללות: קאמבק אדיר של סירקיוז שלח אותה לפיינל פור, גם צפון קרוליינה עלתה

לכתבה המלאה
לברון ג'יימס במשחק של דייוידסון ב-2008. AP
לברון אהב את מה שהוא ראה/AP

קרי, שהיה נרגש לראות ביציע את הכוכב הגדול, אמר: "אני לא יודע איך הוא מצא זמן להגיע, אבל אני יודע שהוא שחקן ענק. אני לא משחק בשביל אף אחד שיושב ביציע, אבל זה די מגניב שהוא הגיע. אני מנסה לבדר את כולם".

קרי סיים את הערב ההוא עם 33 נקודות, כולל שש שלשות. הוא הפך לשחקן הרביעי בלבד בהיסטוריה שקולע 30 נקודות לפחות בכל אחד מארבעת משחקיו הראשונים בטורניר המכללות. המשחק הבא, הקרב על הפיינל פור, הסתיים בשיברון לב עם הפסד 59:57 במהלך האחרון לאלופה שבדרך קנזס. קרי "הסתפק" ב-25 נקודות (כולל 4 מ-16 לשלוש) וראה את מריו צ'אלמרס, סשה קהון, ברנדון ראש וחבריהם חוגגים.

בדצמבר של אותה שנה לברון הגיע לעוד משחק של קרי והפעם הפנומן הצעיר צלף שלשה לא הגיונית מעשרה מטרים בערך וניצח את נורת' קרוליינה סטייט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully