וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליבלנד אופטימית, לברון: "אני מתחיל להבין כמה אני חשוב"

הקאבס מרוצים משינוי הגישה של לברון, שמאז השיחה עם לו מנפק מספרים מרשימים: "אם הוא אומר שאפשר לזכות באליפות, יש לזה משמעות". ג'יי אר סמית' מסתבך, לו אמונדסון חוטף משחקני קליבלנד, שיקגו מיואשת, וגם: כל המספרים

אימג'בנק GettyImages
לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
פותח דף חדש? לברון/GettyImages

מספרי הלילה

* זהו הטריפל דאבל ה-42 של לברון בקריירה.

* לברון רשם טריפל דאבל בפעם השנייה בארבעת המשחקים האחרונים. ב-66 המשחקים שלפני כן הוא רשם רק טריפל דאבל אחד.

* ג'יימס חלף על פני פאט ליבר בדרך למקום השלישי בטבלת המשחקים עם טריפל דאבל ב-30 השנים האחרונות. רק ג'ייסון קיד ומג'יק ג'ונסון רשמו יותר משחקים עם טריפל דאבל בתקופה הזאת.

* לברון הפך לשחקן הראשון בהיסטוריה שקולע 50 נקודות ומעלה פעמיים ורושם שני משחקים עם טריפל דאבל במדיסון סקוור גארדן.

* בפעם ה-17 העונה, קווין דוראנט סיים משחק עם לפחות 30 נקודות ולפחות 10 ריבאונדים. הוא שני רק לדמרכוס קאזינס במשחקים כאלה.

* אנדרה דראמונד רשם בפעם ה-30 העונה לפחות 15 נקודות ו-15 ריבאונדים במשחק. לאף אחד אחר בליגה אין יותר מ-12 משחקים כאלה העונה.

* עם ניצחונה ה-49 העונה, טורונטו השוותה את שיא הפרנצ'ייז לניצחונות בעונה. היא הקבוצה הפעילה היחידה ב-NBA שלא הגיעה ל-50 ניצחונות באף עונה.

מאמן קליבלנד קאבלירס טיירון לו. AP
השיחה הביאה את השינוי? לו/AP

הציטוטים

לאורך כל השבוע האחרון, לברון ג'יימס טען כי הסערה שעורר בקליבלנד נבעה אך ורק מתוך נסיונו להיכנס למצב מנטלי אחר לקראת הפלייאוף. על אף שהרעש הבלתי פוסק סביב הקאבס מראה אחרת, המספרים דווקא מרמזים כך שג'יימס בהחלט ברמה אחרת לאחרונה. מאז השיחה הנוקבת שערכו לו דייויד גריפין וטיירון לו, לברון רשם שני משחקים עם טריפל דאבל והעמיד ממוצעים של 29 נקודות, 8.5 ריבאונדים ו-8.5 אסיסטים.

שינוי הגישה של לברון בא לידי גם במהלך הניצחון 93:107 הלילה (בין שבת לראשון) על הניקס, כשדאנק מהדהד שלו על הראש של קריסטפאס פורזינגיס ולו אמונדסון, שחקן קליבלנד לשעבר, הסתיים במבט חודר לעברו של האחרון ועבירה טכנית שנרשמה לחובתו. "הרבה זמן לא קפצתי ככה מהכיסא", אמר קווין לאב, שבעצמו רשם משחק מצוין וסיים עם 28 נקודות ו-12 ריבאונדים. "אני אחד שבדרך כלל לא יושב על הספסל, אני תמיד מוחא כפיים וצועק משהו, אבל הפעם כמעט התנגשתי בג'יי אר סמית' מרוב התלהבות".

אגב, מתברר כי העבירה הטכנית של לברון לא הייתה מקרית. ב'פליין דילר' דיווחו הבוקר כי ישנה מתיחות מתמשכת בין כמה משחקני קליבלנד, בעיקר השחקנים המיוצגים על ידי הסוכן ריץ' פול, לבין לו אמונדסון, שהיה הקורבן של לברון בדאנק. אמונדסון כבר התעמת בעבר עם טריסטן תומפסון במהלך מפגש קודם, וכעת הגיע תורו של לברון.

לו אמונדסון נזכר: "בלאט היה רך ולא אסרטיבי בחדר ההלבשה"

ג'יי אר סמית', קליבלנד קאבלירס. GettyImages
שוב מסתבך. ג'יי אר סמית'/GettyImages

לפני המשחק לברון ניסה להרגיע את הרוחות וטען שקליבלנד יכולה לזכות באליפות, מה שנתן לחבריו זריקת עידוד, מסתבר. "זה לא סתם אחד שאומר דבר כזה, זה לברון ג'יימס. ואם הוא, בתור אחד שהיה שם, אומר דבר כזה, זה אפשר להאמין שיש בזה אמת", אמר קווין לאב. "הוא המנהיג שלנו. הכל מתחיל ונגמר אצלו ובמה שהוא משדר לנו. עכשיו כולנו מאמינים שאפשר לעשות משהו מיוחד העונה".

אגב, לברון המשיך לנסות להפגין מנהיגות בסיום, ואמר: "בנקודה הזו אני מתחיל להבין כמה אני חשוב לקבוצה הזו, וכמה אני רוצה להיות מחויב למה שאנחנו עושים כאן. אני מנסה לתת מעצמי כמה שיותר". גם טיירון לו מנסה לשדר אידיליה, וניגש לאחר המשחק ללברון כדי להחמיא על התצוגה המצוינת. לו אמר בסיום :"אני דורש ממנו כל כך הרבה כי זה משהו שבא אוטומטית כשאתה השחקן הטוב בעולם".

ג'ייסון לויד מ'אקרון ביקון ג'ורנל' מדווח כי אחרי ההפסד למיאמי, טיירון לו החליט להשיב לעצמו את השליטה על ההגנה של הקאבס, למרות שהפקיד אותה בידי עוזרו מייק לונגברדי. "לו ידע שהוא הולך להיות אחראי על כל העניינים ההגנתיים שוב, אבל תכנן לעשות את המהלך הזה רק עם תחילת הפלייאוף. בארבעת המשחקים שעברו מאז, ההגנה של הקאבס הורידה את היריבות ל-45 אחוז בלבד מהשדה. הם הולכים ומשתפרים בזה", כתב.

מי שקצת פחות נהנה מהניצחון הוא ג'יי אר סמית', שהתבשר לפני המשחק כי הוגשה נגדו תביעה בסך 2.5 מיליון דולר. התובע, ג'סטין בראון, טוען כי סמית' היכה אותו בפיצריה בניו יורק בנובמבר בשנה שעברה לאחר שהתעקש לקבל ממנו חתימה. על פי כתב התביעה, סמית' סירב לתת חתימה או להצטלם איתו, ולאחר שבראון צעק לעברו 'בדיוק בגלל זה זרקו אותך מהניקס', חנק אותו והיכה אותו בראשו. "אני לא הולך להגיב על זה. נחכה ונראה מה יקרה. הקאבס היו נהדרים אליי סביב כל האירוע הזה. אני אסיר תודה על כך", אמר לאחר המשחק.

seperator

* שיקגו ממשיכה לצלול. הבולס ספגו הלילה הפסד שלישי ברציפות ונותרו במרחק שני משחקים מהמקום השמיני במזרח, לאחר 111:89 משפיל באורלנדו. מייק דאנליבי נשמע מיואש בסיום: "אני חושב שהקבוצה שלנו קצת אבודה. אנחנו עולים למשחקים מובסים וחלשים, המנטליות שלנו רופפת, אבל בסופו של דבר אנחנו גם לא מספיק טובים".

דרק רוז, שיקגו בולס. AP
זה הולך ומדרדר. דרק רוז/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully