וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נושא האלימות במשחקי נוער וילדים הגיע לכנסת

הוועדה לזכויות הילד קיימה דיון בו השתתפו חברי כנסת, נציגי ההתאחדות, מנהלים מקצועיים, מאמנים, אבות ואימהות של שחקנים: "למרבה הפלא, אנחנו פוגשים באלימות הזאת דווקא בקרב ההורים. המבקר נתן הנחיות מפורשות לגבי מיגור התופעה, ושום דבר לא קורה"

צילום מסך

הוועדה לזכויות הילד, בראשה עומדת ח"כ ד"ר יפעת שאשא-ביטון (כולנו), קיימה היום (שני) דיון בנושא אלימות במשחקי נוער וילדים. בדיון השתתפו חברי כנסת, נציגים מההתאחדות לכדורגל, המועצה למניעת אלימות בספורט, מנהלים מקצועיים של קבוצות, מאמנים, אבות ואימהות לילדים, עיתונאי ספורט ונציגים מעמותות למניעת אלימות. יו"ר הוועדה העבירה ביקורת על הטיפול בנושא עד היום ואמרה: "למרבה הפלא, אנחנו פוגשים באלימות הזאת דווקא בקרב ההורים. מדו"ח המבקר עולה שהמבקר נתן הנחיות מפורשות לגבי מיגור התופעה, אם זה להתאחדות לכדורגל, איגוד הכדורסל, משרד החינוך ומשרד התרבות והספורט, ולצערי הרב שום דבר לא קרה. צריך גם לשאול, האם נכון להתחיל את הספורט התחרותי בגיל כל כך מוקדם?".

יריב טפר, מנכ"ל איגוד השופטים, אמר: "הוקמה ועדה בהתאחדות לכדורגל שתפקידה ליישם ככל שניתן את המלצות המבקר ולהביא לשטח המלצות פרקטיות. יש סיעור מוחות בנושא, ויהיו שינויים בתקנון. אנחנו מזהים שיש בעיה עם הורים ומאמנים. אנחנו רוצים להביא למצב בו מאמנים יהיו סוכני שינוי ויהיו מעורבים בתוכנית החינוך למניעת אלימות. המטרה היא לייצר קשר בין ההורה לקבוצה, ככה שאם הורה מתנהג בצורה לא נורמטיבית, יש לקשור את המעשה שלו באופן ישיר למועדון".

ניר רייכמן, שאימן במחלקת הנוער של בית"ר והיום מנהל את מחלקת הנוער של הפועל קטמון, אמר: "יש מקומות בהם רואים סנקציות בשטח והורים שעוברים עבירת משמעת, הילדים שלהם נפגעים. הם מסולקים ועוברים לאגודות אחרות, וזה לא ממש עוזר. לי היו שני שחקנים באגודה אחת, שבעקבות ההתנהגות של האבא שלהם, שניהם נדרשו לעזוב".

שמוליק חנין, מנהל מחלקת הנוער מכבי חיפה, סיפר: "אני 27 שנים מכהן כמאמן וכמנהל מקצועי, ואנחנו לא מספיק מדגישים את הערכים החיוביים בכדורגל. צריך להכשיר אנשים שיעסקו בזה, אם זה ברמה הארצית דרך משרד החינוך או דרך משרד התרבות והספורט. אני חבר גם בוועדת הנוער של ההתאחדות לכדורגל, ישבנו וחשבנו איך למנוע אלימות ולדעתי צריך לתת תמריצים לקבוצות ההוגנות. יש לנו בעיה בהכשרה של אנשי המקצוע, ואני מציע שכל מועדון יעסיק אנשי חינוך. מעבר לזה, יש מגרשים שהם לא חוויה חיובית להורים ולילדים, אז קשה לייצר במקום אווירה חיובית. אין מקום לשבת ואי אפשר להתנהג כצופה במגרש כדורגל".

השופטת עדנה בקשטיין, יו" ר המועצה למניעת אלימות בספורט: "מי שתורם לאלימות דווקא במגרשי הילדים אלה ההורים. אני ראיתי אבא לילד שולף סכין כי לו היה יאה לו שהקבוצה היריבה מובילה. יש גם הרבה הורים שמסיתים לגזענות. הנזק הוא אנוכי כלפי מטה, כי זה עובד לדור הצעיר, ואחד הדברים שיש לשים עליהם דגש הוא הפן החינוכי בבתי הספר".

עם סיום הוועדה, דרשה יו"ר הוועדה ליישם את דו"ח מבקר המדינה ודו"ח וועדת זליכה. "הורים חייבים להיות חלק מהתהליך", סיכמה ח"כ שאשא-ביטון, "צריכות להיות יותר סנקציות – אם הורה מפשל, הוא צריך לחטוף. חייב גם להיות תקנון אחיד לכל הקבוצות ויש לחדש את האמנה למניעת אלימות במשחקי ילדים ונוער. הגעה של שחקנים לבתי הספר צריכה להיות במסגרת הפעילות של ההתאחדות לכדורגל ואני מבקשת שבוועדה של ההתאחדות לכדורגל ישימו דגש גם על גיל התחרות של הגילאים השונים".

המועצה לשלום הילד: כ-130 מקרים בשנת 2014 של התעללות מורים בתלמידים. רוני כנפו
"צריך גם לשאול, האם נכון להתחיל את הספורט התחרותי בגיל כל כך מוקדם?" שאשא-ביטון/רוני כנפו
  • עוד באותו נושא:
  • אלימות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully