וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספרס מדביקים את הפער? "אנחנו מתקרבים לפיצוח הקוד של הווריירס"

אחרי שגמלו לאלופה על התבוסה במפגש הקודם, סן אנטוניו וטוני פארקר חושבים קדימה. גולדן סטייט מתרחקת משבירת השיא, קרי לומד לקח, וגם: ההימור המפתיע של פופוביץ' ותהיות מחודשות בארה"ב לגבי לו לעומת בלאט

AP
סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. AP
השיא מתרחק. קרי/AP

מספרי הלילה

* הוורייס ניצחו לאחרונה משחק עונה סדירה בסן אנטוניו אי שם ב-14 בפברואר 1997. סטף קרי היה אז בן 8, ומאז בא רצף של 33 הפסדים.

* לראשונה מאז פברואר 2014 הווריירס קלעו פחות מ-80 נקודות. בין לבין היו להם 183 משחקים רצופים עם 80 נקודות ומעלה.

* אחרי ההפסד הלילה, ב-NBA מנבאים כי הסיכוי של גולדן סטייט להגיע ל-73 ניצחונות ולשבור את שיא הניצחונות ההיסטורי של שיקגו 95/6 ירד מ-59 אחוז ל-49 אחוז.

* זו הפעם הראשונה העונה שגולדן סטייט מפסידה ליריבה מבין עשר הקבוצות הטובות בליגה.

* הווריירס רשמו שיא שלילי של פוזשנים פר 100 דקות.

* סן אנטוניו עדיין לא נקלעה לפיגור בארבע הדקות האחרונות במשחקים ביתיים העונה.

* סן אנטוניו עלתה למאזן של 44 ניצחונות ביתיים רצופים, שווה ערך לרצף השני בטיבו בתולדות ה-NBA. מתחילת העונה המאזן הביתי של הספרס הוא 0:35.

* בגיל 34, זאק רנדולף הפך לשחקן השלישי הכי מבוגר שרושם טריפל דאבל לראשונה בקריירה. רק דניס רודמן ומאט בארנס עשו זאת כשהיו מבוגרים ממנו.

מאמן גולדן סטייט ווריירס סטיב קר. AP
זעם על השופטים. קר/AP

הציטוטים

סן אנטוניו וגרג פופוביץ' ממשיכים לפצח את הקוד לעצירה של גולדן סטייט. אם אחרי התבוסה שחטפו מהאלופה במשחק ביניהן בינואר נראה היה שגם הספרס לא מצליחים לעמוד בקצב של הווריירס, הלילה (בין שבת לראשון), כשהפלייאוף הולך ומתקרב, נראה שקמה ללוחמים יריבה ראויה. הספרס לא רק גברו 79:87 על גולדן סטייט והאריכו את רצף הניצחונות הביתיים שלהם ל-44 - הם גם מצאו דרך להאט את הקצב המהיר של גולדן סטייט והגבילו את סטף קרי ל-14 נקודות כולל 1 מ-12 בלבד מחוץ לקשת.

"ההתאמות שעושים ממשחק למשחק יכריעו בסופו של דבר", אמר טוני פארקר, שסיים עם 6 נקודות בלבד, אך שמר היטב על סטף קרי בשלבים מסוימים במשחק. "אנחנו מנסים לעשות התאמות וניסיונות, בודקים איזו סכמה הגנתית יכולה לעבוד טוב יותר. אני חושב שכל הליגה נמצאת באיזה פענוח תמידי של גולדן סטייט. אני לא חושב שפיצחנו את זה עד הסוף, אבל בטוח שהתמודדנו מולם הרבה יותר מאשר במפגש הקודם. התקרבנו לפיצוח".

גם דני גרין היה אחראי במידה רבה על העצירה החלקית של סטף קרי. הגארד, שרושם עונה אישית פחות טובה בעיקר בצד ההתקפי, משוכנע שהניצחון יעניק לספרס יתרון מורלי משמעותי בהמשך הדרך. "ברור שזה ניצחון גדול. כיף לנצח קבוצה גדולה כמו גולדן סטייט", אמר "זה היה סוג של מבחן עבורנו, אבל צריך לזכור שמדובר במשחק עונה רגילה. אם נישאר בריאים ויציבים, נוכל להתקדם ולהדביק עוד יותר את הפער".

טוני פארקר, טים דאנקן, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
הניצחון הוא העיקר. דאנקן חוגג על הספסל/GettyImages

פופוביץ' הגיע עם החלטה מפתיעה מהבית, כשהושיב את טים דאנקן על הספסל. הביג פונדמנטל לא פתח בחמישייה בפעם השלישית בלבד בקריירה הארוכה שלו ושיחק 8 דקות בלבד, אך מחליפו, בוריס דיאו, התברר כשפן מוצלח למדי וסיים עם 14 נקודות ו-8 ריבאונדים. "מקבלים החלטות כאלה כל הזמן. חשבתי שזה הדבר הכי טוב עבורנו כקבוצה, וזה לא אומר בהכרח שצדקתי, אבל לפעמים יש תחושה טובה לגבי דברים מסוימים, והפעם זה עבד", אמר פופוביץ'.

"ברור שזה חריג", הוסיף דיאו. "ההחלטה התקבלה בגלל הנסיבות - גולדן סטייט חסרה את אנדרו בוגוט והלכה להרכב נמוך, כך שהיינו חייבים להגיב. אני חושב שזה מה שמייחד אותנו, זו התרבות שלנו - אין אף אחד שחושב על עצמו, כולם חסרי אגו. לטימי אין בעיה עם זה. הוא יודע שזו הייתה תוכנית המשחק, ואם זה ככה, כולנו משדרים על אותו גל".

סטף קרי, שרשם את אחד המשחקים החלשים ביותר שלו העונה, ניסה לשמור על קור רוח בסיום. "הם פשוט לא נתנו לנו להרגיש בנוח בהתקפה. הם ביצעו התאמות מהמשחק הראשון", אמר. "אם הזריקות שלנו מבחוץ נכנסות, אנחנו על הגל. אבל אם אני מחטיא כמה זריקות בהתחלה וגורמים לי להרגיש לא בנוח, אני חייב ללמוד לתקוף את הטבעת חזק יותר ולהיכנס למשחק בצורה אחרת".

סטיב קר קצת יותר מודאג מההגנה הקשוחה של הספרס על ה-MVP. "הם נדבקו אליו מיד כשהגיע לקו מחצית המגרש. אמנם הוא החטיא כמה זריקות שבדרך כלל הוא קולע, אבל היו לו גם הרבה זריקות קשות מאוד. הדבר החשוב הוא שלא התפרקנו, ונשארנו צמודים אליהם כל המשחק. זה לא היה הלילה שלנו, הספרס שיחקו נהדר, אבל אני גאה מהצורה שבה נלחמנו וסיימנו את המשחק".

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
שוב מתוסכל. לברון/GettyImages

קליבלנד מראה עוד ועוד סימנים מדאיגים. הלילה הקאבס הובסו 122:101 בידי מיאמי, עוד יריבה פוטנציאלית במאבק על אליפות המזרח. מאז שובו של לברון ג'יימס לקליבלנד הוא הפסיד בכל ארבעת הביקורים במיאמי, כולם בפער דו ספרתי, והפעם הוא מתחיל לאבד סבלנות. "זה מתחיל להדאיג, בטח אם נפגוש אותם בפלייאוף", אמר ג'יימס בסיום. "אני מקווה שבפעם הבאה נבוא קצת יותר מוכנים, כי הלילה לא שיחקנו בהתאם לפוטנציאל שלנו ולא שיחקנו כמו שאנחנו רגילים לשחק. בשלב הזה של העונה אנחנו צריכים להיות הרבה יותר יציבים. קבוצות טובות באמת מתחילות להגיע לשיא שלהן בפברואר, ואנחנו עדיין תקועים".

לפחות חברו הטוב של לברון, דווין וייד, חגג הלילה. 'פלאש' חצה את רף 20 אלף הנקודות בקריירה והפך לשחקן ה-41 בתולדות הליגה שעושה זאת. "היו הרבה קשיים, סבלתי מפצעות שרוב האנשים בכלל לא היו חוזרים מהן למגרשים, אבל אני ממשיך עוד ועוד. כדי להגיע ל-20 אלף נקודות אתה צריך לזרוק הרבה מאוד פעמים, אז מגיע קרדיט לחברים שמרו לי כל כך הרבה", אמר.

ובינתיים, הפרשנים ממשיכים לתהות מהו השינוי, אם בכלל, מאז קידומו של טיירון לו למאמן ראשי על חשבון דיוויד בלאט. "ההגנה של הקאבס מאפשרת למיאמי לקלוע 70 נקודות במחצית הראשונה. אבל ברור - לפטר את בלאט תיקן את כל מה ששבור בקבוצה הזאת", צייץ בציניות שיין יאנג, פרשן האתר BBallBreakdown. גם ג'יימס הולאס מאותו אתר כתב כי "לבלאט היה טונות של ניסיון בתור מאמן, הוא רצה שיראו בו מאמן ותיק, אבל לא הצליח להתחבר לאנשים ב-NBA. לו מספק ציטוטים טובים והשחקנים מחבבים אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully