וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק שראפובה: יותר מ-60 אתלטים נתפסו על שימוש במלדוניום

ב'ניו יורק טיימס' מדווחים שאתלטים רבים, בהם מדליסטים אולימפיים ואלופי עולם, נמצאים תחת חקירה בעקבות שימוש בסמים משפרי ביצועים. מארי: "ברור ששראפובה צריכה לקבל השעיה רצינית"

אימג'בנק GettyImages

ארבעה ימים עברו מאז ההודעה הדרמטית של מריה שראפובה על שימוש בחומרים אסורים, והסערה בעולם הספורט מסרבת לגווע. ב'ניו יורק טיימס' ציטטו הבוקר (שישי) גורם בסוכנות העולמית למניעת סימום בספורט שטען כי "על פי הרישומים, מאז תחילת ינואר נמצאו ברשותנו למעלה מ-60 בדיקות חיוביות למלדוניום אצל אתלטים שונים בעולם". על פי הדיווח, בין אלה שכשלו בבדיקות יש מדליסטים אולימפיים ואלופי עולם בענפים שונים, אך שמם טרם פורסם משום שהחקירה עדיין בעיצומה. מלדוניום הוא החומר האסור בו שראפובה השתמשה.

דייויד האומן, מנהל WADA, אמר כי "אנחנו לא ממש מופתעים לגלות שסמים ממריצים שנכנסים לרשימת החומרים האסורים מתגלים אצל ספורטאים במהירות" וכי "זו בדיוק הסיבה שהחומרים האלה נמצאים תחת מעקב של 12 חודשים. אנחנו מזהירים, אבל לא תמיד כולם מקשיבים".

מריה שראפובה, טניסאית רוסיה. Kevork Djansezian, GettyImages
שראפובה לא לבד/GettyImages, Kevork Djansezian

בינתיים גם בטניס העולמי עדיין מנסים לעכל את הידיעה. אחרי שכמה טניסאים בכירים הפגינו תמיכה בשראפובה, אנדי מארי העניק אמש ראיון לרשת BBC וגינה את הרוסייה. "ברור שאם נטלת סמים משפרי ביצועים ונכשלת בבדיקה אתה צריך לקבל השעייה רצינית. המלחמה בסמים יעילה טובה מבשנים עברו, אבל זה עדיין לא מספיק. בשנה שעברה נבדקתי המון פעמים אבל מתחילת השנה נבדקתי רק פעמיים". מארי סירב להתייחס לשראפובה כעלה תאנה שמסתיר תופעה שפושה בענף שלם. "העולם הפך להיות כפר גלובלי, ואנשים שעושים טעויות יכולים לגרום לכל העולם לחשוש. אבל זה לא אומר שהעולם כולו רע. בטניס זה בדיוק אותו דבר - רוב השחקנים שומרים על אמינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully