וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריה שראפובה: "נתפסתי על שימוש בחומר אסור, מתנצלת שאיכזבתי"

הרוסייה כינסה מסיבת עיתונאים, והטילה פצצה: "במשך שנים לקחתי תרופה שרשם לי רופא המשפחה, בתחילת השנה היא נכנסה לרשימת החומרים האסורים ולא ידעתי". כעת, שראפובה תמתין להחלטה בעניינה

אימג'בנק GettyImages

מריה שראפובה כינסה הערב (שני) מסיבת עיתונאים, שהוגדרה מראש כהזדמנות שבה היא אמורה להודיע "הודעה משמעותית", אך למה שאמרה בסופו של דבר היה קשה לצפות. בצל ההערכות על פרישה מתקרבת, הפתיעה הרוסייה את כולם והתוודתה על שנתפסה משתמשת בחומר שנמצא ברשימת האסורים של איגוד הטניס העולמי, במהלך אליפות אוסטרליה הפתוחה.

"בעשר השנים האחרונות קיבלתי תרופה מרופא המשפחה" היא סיפרה, "לפני מספר ימים גיליתי שיש לתרופה שם נוסף. במשך עשר שנים לקחתי את התרופה באופן חוקי, אבל בתחילת ינואר החוקים השתנו ומדוניאום הפך לאסור, מה שלא ידעתי".

"במשך הקריירה שלי הייתי פתוחה וכנה בקשר לדברים רבים.", היא המשיכה, "אני לוקחת אחריות, עשיתי טעות עצוומה. אכזבתי את האוהדים והענף. אני יודעת שאני צריכה להתמודד עם ההשלכות. לא רוצה לסיים ככה את הקריירה ואני מקווה שאקבל צ'אנס נוסף לשחק את המשחק הזה".

באשר להערכות כי תודיע על פרישה מטניס פעיל, הגיבה שראפובה בהומור: "אם הייתי מודיעה על פרישתי זה לא היה במלון בלוס אנג'לס עם שטיח כזה מכוער. אני חייבת לקחת אחריות, זה מאוד חשוב שיש לך קבוצה מסביבך, של רופאים ומאמנים, אבל כל מה שאתה עושה על אחריותך בסופו של דבר".

הטניסאית הרוסיה מריה שראפובה. GettyImages
הודעה דרמטית. שראפובה/GettyImages

"קיבלתי מכתב ב-22 בדצמבר על השינויים בתחום וקישור לרשימת החומרים האסורים ב-2016", היא תיארה את השתלשלות האירועים, "לא הסתכלתי על הקישור הזה. אני לא יודעת מה תהיינה ההשלכות. קיבלתי את המכתב רק לפני כמה ימים ואשתף פעולה עם איגוד הטניס. קיבלתי את החומר לראשונה ב-2006, היו לי בעיות בריאותיות והייתי חולה לעיתים קרובות, יש לי הסטוריה משפחתית של סכרת, וזו אחת מכמה תרופות שקיבלתי".

יושב ראש ה-WTA סטיב סיימון הגיב לידיעה והוציא הודעה רשמית: "אני עצוב מאוד לשמוע על החדשות הללו לגבי מריה. מריה היא מנהיגה ותמיד הכרתי אותה כאישה עם הרבה יושרה. בלי קשר וכמו שמריה אמרה בעצמה, כל שחקנית צריכה לדעת מה היא מכניסה לגוף שלה ולדעת אם זה מותר או אסור לשימוש. המקרה הזה עכשיו עובר לידיים של הוועדה למניעת סימום בטניס ויהיו הליכים משמעתיים בנושא. ה-WTA תתמוך בהחלטות שיתקבלו ותעזור בתהליך".

כעת תמתין הטניסאית המעוטרת להחלטת איגוד הטניס העולמי בעיניינה.

שראפובה (1.88 מטר, 58 קילוגרם) נולדה בניאגן, רוסיה, ואומנה מגיל ארבע על ידי אביה יורי. בגיל שש הלכה לסדנת טניס של מרטינה נברטילובה במוסקבה. נרבטילובה התרשמה מהפוטנציאל של הילדה והמליצה עליה לאקדמיה של ניק בולטרי בפלורידה, לשם עברה שראפובה בגיל תשע יחד עם אביה כשאמה הגיעה רק שנתיים לאחר מכן בשל בעיות בקבלת ויזה.

כבר באפריל 2001 נכנסה שראפבה לסבב המקצועני. היא זכתה בחמישה תארי גרנד סלאם במהלך הקריירה שלה. התואר הראשון היה בווימבלדון 2004, כשזכתה בתואר כבר כשהיא בת 17. שנתיים לאחר מכן היא זכתה באליפות ארצות הברית וב-2008 באליפות אוסטרליה. בנוסף, שראפובה זכתה ברולאן גארוס ב-2012 ו-2014. בסף הכול, זכתה שראפובה ב-35 תארים במהלך הקריירה שלה והרוויחה מהטניס מעט פחות מ-37 מיליון דולר. לפי מגזין פורבס, שראפובה היא הספורטאית הרוויח ביותר בעולם כבר 11 שנים ברציפות, כששיעור ההכנסות שלה עומד על קרוב ל-30 מיליון דולר לשנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מרטינה נברטילובה חוותה את דעתה

ג'ודי מארי התייחסה למה שבאמת חשוב

ג'ניפר קפריאטי הגיבה בזעם להודעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully