וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמונה אוהדי הפועל תל אביב זומנו לביהמ"ש אחרי ההתפרעות בתום הדרבי

7.3.2016 / 18:00

במשטרה עצרו תשעה מאוהדי האדומים אחרי הניצחון בדרבי, וזימנו את כולם מלבד אחד להמשך הליכים. הדרישה: עונש קשה. מעמדו של אברהמי התייצב. רותבארט: "אופוריה מדהימה". ג'ף אלן: "היה נמאס לנו להפסיד". צפו בהתפרעויות

ברני ארדוב

כשהיא עם הגב צמוד אל הקיר, והתחית נושפת בעורפה, הצליחה הפועל תל אביב לרשום אמש (ראשון) את משחקה הטוב ביותר העונה, דווקא בדרבי התל אביבי ביד אליהו וניצחה את מכבי תל אביב 84:68. זאת השנה הרביעית ברציפות שהאדומים מצליחים לנצח דרבי, והשנה השנייה ברציפות שהם עושים זאת באולמה של היריבה העירונית.

עם זאת, המשחק לא היה נקי מאירועים שלא קשורים לכדורסל. כיממה לאחר המשחק, במרחב יפתח שיחררו הודעה רשמית על זימון שמונה אוהדים לביהמ"ש: "כמאתיים אוהדים קיימו תהלוכה מרחוב יצחק שדה לכיוון היכל מנורה. במהלך התהלוכה קראו הצועדים קריאות שנאה, הסתה ונאצה אשר כוונו בעיקר לקבוצה היריבה. התהלוכה לוותה ע"י המשטרה מתוך כוונה של שמירה על בטחונם וכן כדי לשמור על הסדר הציבורי. עם התקרבות התהלוכה להיכל ולמקום בו מצויים אוהדי הקבוצה היריבה, ומשלא חדלו קריאות ההתלהמות וההסתה, נאלצה המשטרה בשל החשש להפרת הסדר וסכנה לשלום הציבור, לעצור את המסיתים המרכזיים (9), אשר הועברו לחקירה. בתום חקירתם שוחררו המתפרעים ושמונה מהם קיבלו זימון לביהמ"ש. המשטרה תבקש מביהמ"ש להחמיר בעונשם של המעורבים ולהרחיקם לתקופות ממושכות ממגרשי הספורט".

במהלך העימות הוכו מספר רב של אוהדים על ידי שוטרים חמושים בנשק, קסדות וכלבים, כשהם מנסים לעצור אוהדים בגין שירים. לטענת אנשי הפועל תל אביב, השירים כוונו רק כלפי שמעון מזרחי. כתוצאה מהאירוע החליטו כ-250 אוהדי הפועל תל אביב לא להכנס לאולם, וצפו בהתרחשות על גבי מסכים במסעדות המקיפות את יד אליהו. מלבד מתן נאור, שחקני הקבוצה לא היו מודעים למה שקורה מחוץ לאולם. בקבוצה דורשים הבהרות מהמשטרה להחלטה לעצור אוהדים בגין שירים, ולניסיון המעצר המלווה בכלבי משטרה.

שחקני הפועל תל אביב חוגגים ניצחון בדרבי. האינסטגרם של רביב לימונד, צילום מסך
חגיגה אדומה/צילום מסך, האינסטגרם של רביב לימונד

בחזרה לכדורסל, לא פחות משישה שחקני הפועל קלעו בספרות כפולות, כשמעל כולם היה רביב לימונד עם 16 נקודות ו-7 אסיסטים, כשהקבוצה מקבלת תרומה יפה מהפורוורד דמטריוס קונגר, בהופעתו השנייה, שהציג יכולת הגנתית נהדרית ורשם 10 נקודות ו-10 ריבאונדים.

לפני המשחק מעמדו של המאמן שרון אברהמי היה לא יציב. בסביבת הקבוצה הודו כי אם יובס במהלך המשחק, ספק רב אם יוכל להמשיך עד לסיום העונה, כשבהנהלה אף כועסים עליו על ההחלטה בשבוע שעבר להלביש את טיילור באטל שבינתיים שוחרר. המאמן הצליח להשיג ניצחון ענק, שיתן לו שקט גם מבחינת טבלה וגם מבחינת מעסיקיו. לאברהמי היה זה ניצחון שני בהיכל - לאחר שלפני 15 שנים ושלושה חודשים הוביל כרכז פותח את אליצור קרית אתא לניצחון המפתיע ביותר דאז על מכבי תל אביב של פיני גרשון.

"זה מאוד מיוחד, דיברנו על זה במערכת שלנו שמשחק כזה יכול לתת לנו ביטחון להמשך העונה, ואני מאמין שזה יקרה, לא רק בגלל הניצחון אלא בגלל השינויים הפנימיים שעשינו. זה ניצחון גדול בשביל הטבלה, לא רק בגלל שניצחנו את מכבי", אמר רוברט רות'בארט, שקלע 14 נקודות ושם מאחוריו תקופה קשה מאוד, "היה לי חום במשך 16 ימים, ניסיתי לשחק אבל לא יכולתי, הגוף שלי לא תפקד כמו שצריך, לקח לי זמן לחזור לעצמי ואני חושב שאני חוזר לעצמי לאט לאט, זה קשה כי כשאתה לא עושה את מה שאתה יודע במשך הרבה זמן, זה מתחיל להשפיע גם מנטאלית. אני שמח שניצחנו את המשחק ושאני מרגיש שוב בכושר".

על האווירה המיוחדת הוסיף הסנטר הישראלי: "ראיתי בפייסבוק היום את כל הדרבים של השנים האחרונות ולא ידעתי שאני אזכה להיות חלק מדבר כזה כי העונה שלנו לא הלכה כמו שצריך מההתחלה. מדהים לראות את האוהדים. אני באמת חושב שזה יכול לשנות את העונה. לא לחיות מהניצחון הזה, אלא לחיות מהמשחק ששיחקנו, משחק קבוצתי, מסרנו, שיחקנו הגנה, שמרנו את מכבי על 9-10 נקודות ברבע השני, ואם נמשיך את המשחק הזה למשך כל העונה זה יכול לשנות לנו את העונה. האופוריה הזאת מדהימה, אבל אנחנו עדיין צריכים לחיות בעולם הזה ולהמשיך לעבוד".

אוהדי הפועל תל אביב חוגגים. אור שקדי, מערכת וואלה! NEWS
אוהדי הפועל תל אביב בסיום המשחק./מערכת וואלה! NEWS, אור שקדי

ג'ף אלן, שרשם עוד משחק טוב עם 14 נקודות, הוסיף: "זה ניצחון מאוד חשוב, ידענו שאנחו צריכים לשחק הכי חזק שאפשר, לבוא ולתת את הכל. זה היה הדרבי, והפסדנו את המשחק הקודם אז ידענו שאנחנו חייבים להחזיר להם. נמאס לנו להפסיד, וידענו שאנחנו צריכים להלחם ולתת 100 אחוז במשך ארבעה רבעים כדי לנצח. אני חושב ששאנחנו יכולים ללכת רחוק. המשחקים שהפסדנו היו צמודים, הוכחנו שאנחנו יכולים להלחם".

עוד אחד מגיבורי הערב היה חבר הנהלת הקבוצה ידידיה רפפורט, שאתמול בגין הראיון שנתן לוואלה! ספורט, הפך לאחד האנשים הפחות אהובים בהיכל: "בתחילת המשחק חששתי, אחר כך האמנתי. אמרתי שאם נעבור את הרבע הראשון נהיה במשחק לאורך כל המשחק. הכל הגיע מהלב והנשמה, שום דבר לא השתנה מהשבוע שעבר או מלפני שלושה שבועות. הלב והנשמה ניצחו". רפפורט אגב, שחשש משחזור אירועי שנת 1992, אז הושחת רכבו על ידי אוהדי מכבי תל אביב, החנה את הרכב במרחק רב ובא בצעדה אל האולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully