וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטר בוס מתגונן: "הפאול של בן חיים לא שווה צהוב"

6.3.2016 / 6:55

מאמן מכבי תל אביב נמנע בכוונה מלהתריע בפני החלוץ על האפשרות שייעדר מול באר שבע, ותקף את השופטים: "לא בטוח שהייתה עבירה". סה נזכר ברונאלדו: "הרבה קראו לי אורלנדו מג'יק"

צילום מסך

אורלנדו סה היה כבר עם צמד כשזיו אדלר שרק לפנדל לטובת מכבי תל אביב. חלוץ מכבי תל אביב ניגש לכדור וביקש לבעוט מהנקודה הלבנה כדי להשלים שלושער פרטי. "רק כשביקשתי את הכדור וערן זהבי בא ואמר לי שהוא צריך את הגול כדי להיות מלך שערי הליגה בכל הזמנים, הבנתי שיש כזה דבר", סיפר בפתיחות החלוץ הפורטוגלי בסיום ה-0:5 של מכבי תל אביב מול הפועל כפר סבא אמש (שבת). "עכשיו אני יודע את הנתון הזה ואנסה לעזור לערן לשבור את השיא. קודם כל, מה שחשוב זה הניצחון והקבוצה עצמה, אבל אם אנחנו כבר מובילים 0:2 ואפשר לפרגן גם ממצב טוב שלי, אז אני אעשה את זה".

אורלנדו סה האריס מדוניאנין מכבי תל אביב חוגגים שער. ברני ארדוב
תחילתה של ידידות נפלאה. סה חוגג, זהבי מאחור/ברני ארדוב

על שיתוף הפעולה עם זהבי, אמר סה: "שחקנים טובים תמיד ימצאו דרך לשתף פעולה. ערן זהבי הוא שחקן מצוין כמו שטל בן חיים, עדן בן בסט או דור מיכה שחקנים טובים. אני מרגיש טוב מאוד לשחק עם כל שחקני ההתקפה של מכבי. אם אשחק עם ערן כל הזמן, זה יהיה מצוין לכולם".

החלוץ הוסיף: "בהרבה מדינות קראו לי אורלנדו מג'יק, אבל אני באמת לא עושה קסמים. אני בסך הכול רוצה לעשות תנועה נכונה ברחבה. מבחינתי זה היה ערב נהדר. רציתי לכבוש כי כל החלוצים אוהבים לכבוש. אם הייתי מקבל עוד כדורים טובים, הייתי מבקיע יותר. זו הסיבה שאני קצת מלחיץ את החברים תוך כדי משחק למסור כדורים יותר טובים".
על המאבק מול הפועל באר שבע, אמר סה: "המספרים לא משקרים. כבשנו יותר מהם ואנחנו משחקים טוב מהם לדעתי. יש לנו סגל מאוד מאסיבי ואיכותי אבל באר שבע בכושר מצוין ויש לה הרבה ביטחון. אנחנו צריכים להמשיך לעבוד ולהאמין ונראה מי תהיה האלופה בסוף העונה".

בזמן שמכבי תל אביב שיחקה וסה כבש צמד, הפורטוגלי של ריאל מדריד רונאלדו כבש רביעייה. סה אמר על כך: "אני משוכנע שאוהדי מכבי תל אביב שמחו יותר מהצמד שלי מאשר מהרביעייה שלו. כבר הרבה זמן שלא הייתי איתו בקשר. הלוואי שנחדש את הקשר בעונה הבאה אם מכבי וריאל מדריד יהיו באותו בית בליגת האלופות, אבל יש לנו עוד דרך ארוכה לשם".

פטר בוס מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לא הזהיר בכוונה. בוס/ברני ארדוב

פטר בוס לא רצה להיתפס לנושא הכרטיס הצהוב התשיעי של טל בן חיים וכשנשאל האם הוא יוצא ברגשות מעורבים מהמשחק שכן בן חיים לא יוכל לשחק מול הפועל באר שבע בעוד שבועיים, הוא העדיף להתעסק במה שהיה על המגרש דקות קודם. "אני לוקח מהערב הזה את העובדה ששיחקנו פנטסטי והסבנו הנאה גדולה לאוהדים".

לא רק בן חיים היה בסכנת צהוב שימנע ממנו לשחק מול באר שבע. גם אלי דסה ואבי ריקן היו צריכים להיזהר אתמול. בוס הפתיע כאשר סיפר בסיום המשחק שהוא בכלל לא דיבר עם הצהובים עם השחקנים ולא הזהיר מפני ספיגת כרטיס.
"לא דיברתי עם טל בן חיים לגבי הצהובים וגם לא עם אלי דסה ואבי ריקן כי אני חושב ששחקנים צריכים לבוא למשחק כרגיל ולשחק כפי שהם רגילים לשחק. אם שחקן יתחיל לעשות חשבון ולחשוב, דווקא אז הוא יקבל את הכרטיס הצהוב".

באשר לעצם הוצאת הכרטיס, אמר בוס: "מה שאני אוהב בכדורגל הישראלי עד כה זה שאפשר לשחק אותו כמו גברים. ראיתי הרבה עבירות בכדורגל הישראלי שהשופטים בכלל לא שרקו עליהן. אני לא יודע אם המקרה של טל היה שווה שריקה לעבירה. מה שבטוח הפאול הזה לא היה שווה כרטיס צהוב".

בוס נשאל בסיום על מספר שחקנים באופן אישי. "אני שמח שאורלנדו סה מאוד רעב לשערים. כך צריך להרגיש חלוץ רחבה. לגבי האריס מדוניאנין, אני מאוד אוהב את העובדה שהוא כל הזמן חותר לשחק קדימה. מאוד קל לשחק לצדדים ואחורה, אבל האריס מחפש כל הזמן לתת כדורים קדימה לאזורים המסוכנים. כולם בישראל היו מאוד ספקניים באשר ליכולת שלו אחרי שהוא לא שיחק הרבה זמן, אבל הוא מוכיח שהוא משתפר ממשחק למשחק".

עוד באותו נושא

מכבי תל אביב זועמת על אדלר, באיגוד השופטים מגבים: "החלטה נכונה"

לכתבה המלאה
שחקני מכבי תל אביב ברק יצחקי, אבי ריקן, דור מיכה. ברני ארדוב
גם ריקן קיבל מחמאות/ברני ארדוב

במכבי תל אביב פרגנו לאלי דסה, שאחרי השער שלו בשבוע שעבר, היה חתום הפעם על בישולים ועזרה משמעותית להתקפה. גם אבי ריקן כמגן שמאלי זכה להרבה מלים חמות כולל מבוס ונראה כי המאמן ייתן לו עוד יותר קרדיט ממה שנתן עד כה. "אי אפשר לנצח רק עם אחד עשר שחקנים, אלא צריך סגל רחב. אבי ריקן הוכיח בעבר את יכולתו וגם במשחק הזה. הוא יכול לשמש אותנו בתפקיד הזה היטב".

בוס לא הסכים להתחייב כי ימשיך לשחק מעתה רק עם שני קשרי אמצע ויאפשר ליותר שחקני התקפה לשחק יחד. "אצלי זה לא עניין של שיטה, אלא עניין של פילוסופיה", הסביר ההולנדי. "גם אם נשחק עם שלושה קשרים באמצע כפי שעשיתי לא פעם, ההוראות עדיין יהיו ללחוץ גבוה, לשחק בקצב גבוה ולגרום הנאה לאוהדים. גם היום נעזרתי בדור מיכה ששיחק הרבה בקישור באמצע במחצית השנייה והוא היה פנטסטי".

במאבק מול הפועל באר שבע, אמר בוס: "אני לא מסתכל עליהם. אנחנו צריכים לנצח בכל משחק ולהלחיץ את באר שבע אבל מבחינתי לא הייתה היום שום הצהרה לגבי ההבדלים בין הקבוצות. באר שבע קבוצה חזקה מאוד".

על האפשרות כי שחקניו מאסו בביקורות כלפיהם בתקשורת ופיתחו סוג של כעס שאולי יביא לשדרוג היכולת, אמר בוס: "הייתה לי קריירה של 20 שנה ומעולם לא שיחקתי טוב יותר כי התקשורת ביקרה אותי. לא זו הסיבה ששחקני כדורגל צריכים לשחק טוב יותר. מעולם לא היה עיתונאי שגרם לי להיות במוטיבציה גבוהה יותר. שחקני כדורגל טובים ומקצוענים צריכים לשחק מהלב ואני חושב שיש למכבי שחקנים טובים שמשחקים מהלב כי עובדה שהם השיגו עד כה שלוש אליפויות ברציפות".

בוס היה מאושר שהניצחון הגבוה על כפר סבא במשחק שהיה אולי הטוב של מכבי תל אביב מאז שהוא הגיע. נוסא איגייבור עדכן אמש כי הוא עדיין לא כשיר וספק אם יהיה מוכן עד המשחק הקרוב. גם עומרי בן הרוש זקוק לעוד תקופת התאוששות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully