וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ברצלונה ברתומאו במסר לאנגליות: "השחקנים שלנו לא חושבים רק על כסף"

ברצלונה לא חוששת מהחיזורים של יונייטד וסיטי אחרי כוכביה, הנשיא מצהיר בראיון נרחב: "תשכחו מזה. אנחנו יותר מעוד מועדון". וגם: החשיבות של סוארס, חדר ההלבשה, המהפכה בכדורגל הספרדי, ו"היתרון הסודי" של בארסה

one

בווידו: תקציר הניצחון של ברצלונה על לאס פלמאס

בזמן שברצלונה מוליכה בפער בטוח את הליגה הספרדית ודוהרת לאליפות, ביום שלישי מצפה לה בלונדון משחק לא פשוט מול ארסנל במסגרת שמינית גמר ליגת האלופות. הקבוצה נהנית מעונה מדהימה, במיוחד של השלישייה מסי-סוארס-ניימאר שכבשו 58 (!) מתוך 67 שערי הליגה של הקבוצה העונה, אבל בתקופה האחרונה נפוצו לא מעט שמועות על עזיבה אפשרית של כוכבי בארסה, כשמסי וניימאר מבוקשים בפרמיירליג. לקראת המשחק בלונדון התראיין נשיא הקבוצה ג'וזפ מריה ברתומאו והתייחס לדברים.

ניימאר, ברצלונה. GettyImages
כבר יכול היה לעבור לקבוצות אחרות. ניימאר/GettyImages

"אנחנו יודעים שמסי יוכל להרוויח יותר כסף בקבוצות אחרות, גם ניימאר, בוסקטס, פיקה או סוארס", אומר ברתומאו, "ניימאר, לדוגמה, כשהוא עבר לברצלונה, היו לו הצעות טובות יותר מקבוצות אחרות. גם לסוארס היו הצעות אחרות. אבל הם החליטו להגיע לברצלונה כי המועדון הזה מושך שחקנים. זה יותר מעוד מועדון.

"אנחנו דואגים לעוד הרבה דברים אחרים, קרובים יותר לילדים בכל רחבי העולם דרך קרנות שונות, דרך יוניצף, דרך קרן מלינדה גייטס, דרך הוועד האולימפי באפריקה. זה יוצר אווירה של קבוצה שהיא יותר מסתם עוד מועדון כדורגל".

אבל עם כל הכבוד לצדקה, מנצ'סטר יונייטד עשויה לשלם את סעיף השחרור של ניימאר, שעומד על 190 מיליון ליש"ט. "אנחנו עוד נראה", אמר ברתומאו, "אנחנו בטוחים שהוא יישאר, כי אנחנו יודעים שהשחקנים מאושרים לשחק אצלנו בקבוצה, בעיר. הם נהנים מהמשחק, מהמקצוע שלהם, הם בקבוצה. כך שאנחנו מאמינים שהשחקנים יישארו. הם מקבלים החלטות לא רק בגלל כסף. מסי אמר לפני כמה ימים ש'ברצלונה תהיה הקבוצה היחידה באירופה שאשחק עבורה'. אז תשכחו מזה. זה הוא אמר, לא אני".

עוד באותו נושא

ספרד: ברצלונה גברה 1:2 על לאס פלמאס, והגדילה הפער בפסגה ל-9 נקודות

לכתבה המלאה
נשיא ברצלונה, ג'וזפ מריה ברתומאו. רויטרס
"אני לא רואה שום שחקן שיעזוב אותנו בקיץ". ברתומאו/רויטרס

ברתומאו מודע לחשיבות של סוארס: "הוא כוכב. מבחינתנו, הוא השחקן הכי טוב בעולם לתפקידו. ניימאר אדיר, הוא גם כן הטוב בעולם. ומה אני יכול להגיד על אינייסטה, בוסקטס, פיקה? כולם מדהימים בתפקיד שלהם. אבל סוארס מקבל בצורה מושלמת את התפקיד שלו בקבוצה.

"בסופו של דבר אנחנו אוהבים שהשחקנים שלנו לא יחפשו את ההצלחה האישית שלהם, אלא את ההצלחה של הקבוצה. וזה לא דבר שקורה בהרבה קבוצות באירופה, אין ספק. הייתי חבר הנהלה בתקופה של רייקארד, של פפ, של וילאנובה, של טאטה מרטינו, אבל עכשיו עם לואיס אנריקה אני יכול להגיד שזו הפעם הראשונה שחדר ההלבשה מאוחד. זו קבוצה. לפעמים בחדר ההלבשה יש שתיים-שלוש חבורות, עכשיו זו קבוצה אחת. כרגע אני לא רואה שום שחקן שיעזוב אותנו בקיץ הבא. לא יכול להגיד הרבה על מה שאנחנו עושים, אבל אנחנו אנשים אחראים. כשיהיה מה להודיע, נודיע. סיטי וכל המועדונים הגדולים הם איום. אבל גם ברצלונה היא איום עליהם".

ליאונל מסי ברצלונה. רויטרס
"תשכחו מזה". מסי/רויטרס

לסיום, ברתומאו יודע מה ההבדל המשמעותי בין הפרמיירליג ללה ליגה - ההכנסות מזכויות טלוויזיה, אחרי שהליגה האנגלית חתמה על הסכם מיליארדים. "כששואלים אותנו מי היריבה הגדולה שלנו, אני תמיד אומר שזו הפרמיירליג. עסקת הזכויות של הטלוויזיה, הארגון של הליגה, העובדה שתמיד יש משחקים מעניינים, שזו ליגה שוויונית. זה הכל. ההסכם החדש הוא תוצאה של ארגון נכון במשך שנים".

כעת גם בספרד מסתמנת חלוקה חדשה של זכויות השידור, אחרי שעד עתה ריאל מדריד וברצלונה קיבלו את רוב הכסף. "ננסה", אמר ברתומאו על היוזמה לשינוי חלוקת הכספים, "סוף סוף לה ליגה מנסה למכור את הזכויות בצורה יותר שוויונית. זה לא טוב לריאל, לא טוב לברצלונה, לא טוב לעוד כמה קבוצות, אבל אנחנו צריכים לחשוב לטווח ארוך. צריכים לעשות עסקה כמו שעשתה הפרמיירליג כדי שהליגה הספרדית תהיה יותר שוויונית".

אגב, דיילי מייל" מדווח על "היתרון הסודי" של ברצלונה, וטוען כי הקבוצה מבצעת בדיקות DNA מתקדמות לשחקני הקבוצה. הבדיקות מוגדרות כ"פורצות דרך בכדורגל", ועל פי הדיווח, הקבוצה בודקת לעומק את המבנה הפיזיולוגי של כל שחקן ושחקן דרך 45 גנים שונים על מנת לעזור לו להימנע מפציעות. על אף ששיחקה העונה 42 משחקים, כרגע רק שחקן אחד בברצלונה פצוע - ראפיניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully